כנס Game in 2016: חגיגה ענקית של גיימינג

כבר היו כנסים בארצנו הקטנטונת, אם של אנשים פרטיים ואם של חברות יח"צ רציניות, אך כנס כמו Game In עוד לא היה לנו. מבחינת גודל, לעולם לא היה בארץ חצי ממה ש-Game In עשה. קהילת הגיימינג הישראלית שרעבה לכנסים מהסוג הזה, הוכיחה שיש להם מקום בארץ כשהכרטיסים אזלו כמה שבועות לפני קיום הכנס וביציאה מתחנת הרכבת כשעה וחצי לפני כניסת הקהל הרחב אפשר היה להרגיש את את הטירוף סביב הכנס בכמות הגיימרים שנוהרים לעבר גני התערוכה מה שהסתכם בתור ארוך מאוד שחיכה לבאים לכנס בשעה קצת יותר מאוחרת. אז איך היה?

img_20161019_100939

מהכניסה בדלתות "ביתן 11" בגני התערוכה ניתן היה להבין את כמות ההשקעה העצומה בכנס. מרגע הכניסה העיניים פוגשות בכל מה שגיימר יכול לבקש, מצד ימין, Gears 4, Dead Rising 4 ו-Forza Horizon 3. מצד ימין מתחם ענק של HP עם עשרות עמדות Battlefield 1 ו-Fifa 17 עם מחשבים ומסכים של HP מהמילה האחרונה בתעשייה. ממול הפלטפורמר שובה הלבבות שעתיד לצאת באמצע שנת 2017 ל-Xbox One, Windows 10 ו-Steam. וישר מאחוריו עמדה של עוד מספר משחקי אקסבוקס שעתידים לצאת בסוף השנה או במהלך השנה הבאה (Raiders of The Broken Planet, Monster Boy). זו התמונה שבאי הכנס נכנסו אליה, ואי אפשר שלא להתרשם. לזה תוסיפו עמדה מרשימה של MSI שעמדה בצמוד לעמדה של HP עם הדגמת VR מעניינת. רק התמונה הראשונה שמקבלים מהכניסה לביתן מספיקה כדי לתאר את הגודל, התמונה הזאת בלבד, היא הרבה יותר ממה שהיה בארץ עד עכשיו. וזו רק ההתחלה.

עוד אזור שיש לציין הוא אזור ה-VR הענק שהיה בכנס, שנתן לבאים לכנס את האפשרות להתנסות בדבר החם בתעשיית הגיימינג היום – משקפי מציאות מדומה, שם הוצגו המשקפיים HTC Vive. בהמשך במזדרון לאזור הבא בכנס, הייתה פינה האינדי, הפינה שברוב קולות נבחרה לאהודה ביותר על ידי צוות גיימפרו בכנס, הסיבה העיקרית לכך היא הנוכחות המרשימה של מפתחי אינדי בכנס, וכולם בלי יוצא מן הכלל, ישראלים. הפינה הזאת שהוקדשה למשחקי אינדי ישראליים היא יוצאת מן הכלל והפוקוס הדי נרחב שהמשחקים האלו קיבלו זה דבר שמחמם את הלב, בראיונות שצוות האתר קיים עם מפתחי המשחקים השונים, היה תענוג לראות את הלהט ואת התשוקה של מפתחי המשחקים ואת האהבה שלהם למה שהם עושים. והיה תענוג אף גדול יותר לשחק באותם משחקים. זו פינה שחייבת להישמר ואפילו לגדול בשנים הבאות, ונרחיב עליה בכתבה גדולה יותר שמוקדשת אך ורק לה שתכלול ראיונות נרחבים עם מפתחי המשחקים.

img_20161019_105121

לאחר המזדרון הזה היה אזור ראשי יותר, שם היו התחרויות במהלך כל הכנס, תחרות הקוספליי (המוצלחת מאוד, יש לומר) ותצוגות של כמה מנותני החסות. אחרי הבמה המרכזית הייתה חנות ניידת של רשת "מחסני חשמל", ולצידה מתחם גדול מאוד של For Honor, Halo 5 ו-Minecraft. בצידו השני של החדר היו להם עמדות Leauge of Legends, Retro ומתחם ה-V.I.P. מתחם ה-LoL היה בעיקר הבית לתחרות ה-LoL (הרועשת) שהתקיימה בכנס, לצידו עמד מתחם ה-Retro, מתחם ה-Retro היה מתחם עם כמה מהקונסולות האגדיות ומשחקים אגדיים לא פחות (היה תענוג לשחק מריו על ה-NES), לצד עמדות ארקייד מעוצבות טוב ומתפקדות מעולה.

היוטיוברים היו הכוכבים הגדולים

אחד הדברים הכי בולטים בכנס היה נוכחות היוטיוברים שהגיעו בהמוניהם, במהלך שהותנו היו שם GamerChannel, itsWaterMelon, Nonstopgaming, GuyTV
ו
ההתרגשות סביבם הייתה ענקית. לקוראים המבוגרים יותר מבינכם, השמות האלו כנראה לא אומרים כלום, אבל לחבר'ה הצעירים יותר בגילאי ה12-16 בעיקר, היוטיוברים האלו מוכרים מאוד, שקיבלו יחס של סלבס מן המניין. ושאני אומר את זה, אני מתכוון לכך שהתנפלו עליהם מרגע הגעתם ועד לרגע יציאתם. התמונה הנפוצה ביותר ברגע הגעתם הייתה עדר של ילדים מתנפלים ועשרות פרצופי הורים מודאגים. מה שהתחלף לאחר כמה רגעים במספר לא מבוטל של ילדים מאוכזבים מכיוון שלא הצליחו להשיג תמונה עם גיבור הרשת שלהם והורים שחזר להם הדופק למצב רגיל. כן, מפחיד מה שקרה בכנס עם היוטיוברים ויש לומר אף מסוכן, מה שגרם למארגני הכנס להבריח מהר מאוד את היוטיוברים עליהם הייתה התנפלות גדולה יותר ממה שהרגיש כמו חשש לחיי אדם ולציוד הכנס שעלול היה להירמס.

img_20161019_125939
בתמונה – ההתנפלות על נונסטופ גיימינג לצד סוכנו לאון שניידרובסקי

GamerChannel אמר על האירוע:

זה אירוע מטורף לא חשבתי בחיים שיהיה דבר כזה בארץ, אני רואה דברים בחו"ל וזה מדהים שהגענו לדבר כזה בארץ.

איך אתה מגיב לכל ההתרגשות סביבך?

אם הם רוצים להצטלם, בכיף. אבל לא יותר מדיי ללחוץ, אם אתם רוצים להצטלם תעשו את זה בצורה טובה.

עם כל זה הספקת לשחק במשהו?

לא הספקתי, הגעתי מוקדם כדי לשחק טיפה ב-VR אבל עכשיו אני פשוט לא יכול.

שאלנו עוד יוטיוברים על העניין:

ItsWaterMelon אמרה על האירוע:

אירוע ממש יפה, גדול ומרשים מאוד שהצליחו להרים דבר כזה בארץ.

הצלחת לשחק במשהו?

האמת שהצלחתי לשחק קצת ב-Forza ובמתחם ה-Retro.

מה תגובתך למעריצים הנלהבים שרודפים אחרייך בכל הכנס?

לא דמיינתי לעצמי שכל-כך הרבה ילדים יקפצו עליי, זה מדהים, ביקשו הרבה חתימות ותמונות אבל טוב שהתכוננתי.

נונסטופ גיימינג, שהגיע בשעת השיא מבחינת המבקרים, זכה עקב זה להתנפלות המאסיבית ביותר. דיברנו איתו על זה:

ראינו את ההגעה שלך לכאן וזה היה מטורף, אתה יכול להסביר לי מה קורה פה?

הגעתי, נכנסתי ופשוט עדר של ילדים באו וביקשו תמונה, זה היה דיי מטורף ומדהים שאני מקבל כמות כזאת של תמיכה.

כמה רשומים יש לך בעצם?

יש לי 93 אלף רשומים והמון מהם תומכים והגיעו לכאן היום לפגוש אותי.

מה אתה מתכנן לשחק במהלך היום אם, אם תצליח כמובן?

אני מניח Rocket Leauge.

תגובה אחרונה לכל המעריצים?

אני שמח שהגעתם ותודה רבה לכל מי שהגיע, אני באמת מעריך את זה.

img_20161019_125401

ההתנפלות המשיכה כשמעריצים נלהבים טיפסו על גדר ה-VIP ועל הגדר המקבילה ל-VIP כדי להצליח לצפות בכוכב הרשת שלהם מקרוב רק עוד קצת. מה שהוביל בסופו של דבר לכך שליאור (נונסטופ גיימינג) הוברח מהמקום ביחד עם סוכנו לאחר מספר ראיונות במתחם ה-VIP.
מצד אחד, זה מטורף, כילדים כולנו רצינו לראות את הכוכבים שלנו ונחמד מאוד שהכנס היה המקום למפגש הזה. אבל, ויש אבל אחד גדול. זה לא יכול להיות ככה.

הכניסה למתחם ה-VIP נחסמה כאשר כל כוכב רשת נכנס למתחם כדי לנשום קצת ולשתות משהו כאשר מעריצים נלהבים חיכו בכניסה וחסמו כניסה ויציאה מהמתחם בהמתנה לתמונה או חתימה. הגעתו של נונסטופ הייתה על גבול המסוכנת וההתנפלות הייתה אדירה בלי שום כלים למנהלי הכנס לעשות משהו בנידון. יש לזכור, גם היוטיוברים הם ילדים וכל מה שציינתי בראיונות לא עברו את גיל 18, אם לבן אדם מבוגר אין האפשרות הפיזית להתמודד עם הדבר הזה, לנערים ונערות בטח שאין. אני לא קורא לבטל את העניין, זה מבורך לראות ילדים פוגשים בכוכב שלהם וזה כן מעלה חיוך, אבל אפשר לעשות את זה חכם, כמו שעושים במפגשי מעריצים בחו"ל, עם תור מסודר כמו לכל תחנה אחרת, כשהכוכב יושב מאחורי שולחן וחותם ומצטלם בצורה תרבותית לפי תור, מה שיקל גם על הכוכבים, גם על הילדים ובעיקר על ההורים המודאגים שלא שילמו כרטיס כניסה כדי לראות את הילד שלהם נמחץ בעדר. אני מאמין שכן יקרו דברים כדי לשפר את החוויה לכל הצדדים בסיפור הזה בכנס הבא, כי אם לא, זה יהיה קטסטרופלי, תופעת היוטיוב רק מתרחבת והטירוף בשנה הבאה יהיה גדול יותר.

אז מה חשבנו על האירוע?

img_20161019_102935

רועי סעודי:

Game In השנה הייתה תערוכה נפלאה שלוקחת את קהילת הגיימינג הישראלית שני צעדים קדימה, בחיי לא ראיתי כל כך הרבה מסכים במקום אחד. ציפיתי מהתחרות של פיפא להיות יותר רצינית מ: "היי, אנחנו משחקים בגמר, יודעים מה יהיה הכי הגיוני? שנינו נשחק ברצלונה עם אותה תלבושת!" וזה שפחות התבלבל מי הם השחקנים שלו הוא גם זה שניצח, אבל זה כנראה ישתפר בעתיד. חוץ מזה, הרבה ציוד VR להמונים, משחקים שלא יצאו, משחקי טריפל A שכן יצאו והדובדבן שבקצפת היה שורה של משחקי אינדי מפיתוח של ארץ הקודש כמו Star Singularity, Fort Triumph ועוד.

img_20161019_102910

חן זילברמן:

חשבתי שלכתוב את הפסקה זו משימה קלה אשר לא תיקח לי יותר מכמה דקות, אך אני מתקשה למצוא מילים שיעשו צדק עם הכנס הזה. כנס גיימינג בסדר גודל ואיכות כזה מעולם לא היה בארץ. הייתי בלא מעט כנסים בשנים האחרונות אך לרוב מיציתי אותם תוך מספר שעות ספורות, והדבר היחיד שהשאיר אותי שם, היה בילוי עם חבריי. GameIN בעבורי היה הנאה צרופה, לא היה רגע דל והזמן עבר כאילו לא היה. כאשר רועי ואני הבטנו בתוכניית הכנס לא ידענו לאן ללכת קודם, לאחר שיחה קצרה, החלטנו ללכת לאזור ה-VIP לארוחת בוקר קלה ובדרך לצפות בכל מה שיש לכנס להציע. לאחר שבילינו כמעט חצי יום רק מסתובבים בין הדוכנים השונים, משחקים במשחקים, מתנסים במחשבים ניידים שונים ומנסים ציוד הקפי שונה ומשווים חוויות. מעולם לא הרגשתי יותר גיימר בחיי. בכנס הייתה לי התנסות ראשונה ב-VR אצל MSI אשר נתנו לקהל להתנסות בOcules rift וב-HTC VIVE(אני אישית אהבתי את ה-VIVE יותר), לצערי לא הספקתי לשחק באזור הרטרו, אך נהניתי לראות את כמות המשחקים השנים וכיצד גיימרים מבוגרים וצעירים יחדיו משחקים שם אחד לצד השני. גולת הכותרת של הכנס בעבורי הייתה אזור משחקי האינדי, אזור זה תפס אותי בהפתעה, אני מתבייש להודות אבל אני דמיינתי לעצמי שאמצא שם משחקי מובייל בלבד אך להפתעתי מצאתי מגוון רב של משחקים החל ממשחקי פלטפורמר והרפתקה ועד למשחקי אסטרטגיה. משחקי האינדי היו הדבר המהנה ביותר בכנס מבחינתי, ולדבר עם מפתחיהם היה המרתק. הכנס הזה הראה לי שגם בארץ יכולים להתקיים אירועים מרשימים, ואין לבטל עצמנו כקהילה חזקה. אחתום את פסקתי עם דבריו של ילי זק אחד ממייסדי For Triumph (את הריאיון המלא תוכלו למצוא בכתבה אחרת):
"חלק מהאנשים שמפתחים משחקים לארץ אומרים לא להתעסק בכלל בקהל הישראלי שזה לא שווה את המאמץ אבל היינו בגיק פיקניק בפסח האחרון כנס של שלושה ימים בירושלים, והיינו האינדי היחיד שם ובאו לשם משהו כמו 6,000-8,000 אנשים בכל טיים סלוט וראינו תמיכה גדולה מילדים והורים, ומבני נוער ישראלים שאומרים שהיו קונים את המשחק הזה אם הוא היה נמצא עכשיו בחנויות. אז האמונה שלי בקהל הישראלי לא התערערה, זה שווה לנו את הזמן"

img_20161019_143515

ספיר אברהמי:
לא ציפיתי מכנס בישראל להגיע לרמה הזאת, מוריד את הכובע לחברת כפיים ולספונסרים המרכזיים על הרמת כנס ברמה עולמית אך בקני מידה ארציים. בסך הכל, החלל היה מספיק, לא היו חסרות אטרקציות, וההזדמנות לשחק במשחקים שטרם יצאו זו הזדמנות מבורכת גם לקבל רשמים על המשחקים לעתיד וגם להרגיש לרגע כמו בכנס גדול בחו"ל. כנס Game-In זו מסורת שחייבת להימשך, ואם הפקות כאלו ימשיכו לקרות בארץ, אני לא רואה סיבה שהתעשייה לא תתרחב פה בעתיד. לשם השוואה, לפני כמה שנים לא היו חצי ממפתחי האינדי שהופיעו בכנס, ואותו דבר אפשר לומר על יוטיוברים מובילים. הגיימינג בארץ הוא בדרך הנכונה, והכנס הזה הוא נקודת התחלה מעולה להמשך התפתחות הענף בארץ.
ורק נזכיר במשפט את חוסר הנוכחות של חברת הפצה שמייצגת שחקנית גדולה בתחום הגיימינג העולמי (לא נזכיר שמות), ונבקש ממנה לנסות לרדת מהעץ ולתקשר עם גורמים אחרים חוץ מהחנויות עד לכנס הבא. אז באמת זה יהיה מושלם.

נפגש בשנה הבאה!

הכתבה נכתבה על ידי צוות גיימפרו שנכח בכנס: רועי סעודי, חן זילברמן, אריאל ולנסי, סיימון מזיג וספיר אברהמי.

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

מערכת התגובות
התראה
5 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

צריך שתהיה הגבלת גיל לאירועים האלה, 18+. יותר מדי ילדים

לא מוגזם מדיי לטעמך? במקרה כזה יהיו פחות מדיי

אולי לא 18+, אבל כן הגבלת גיל מסוימת, ב-Gamescom מארגנים את התערוכה לפי אזורי גילאים כך שהמשחקים שהפחות אלימים נמצאים באזור של גילאי ה-12, המשחקים הקצת יותר "חריפים" יהיו באזור גילאי ה-16 ומשחקי האלימות המיינסטרימים לגיל 18+

אני אמנם לא הייתי בכנס בעצמי, אבל אני חושב שהסיבה לרעש והצעקות הם שלא ציפו שליוטיוברים הישראלים יש כוח השפעה רב כל כך על הקהל שלהם, בעתיד יהיה ניתן לתחם את היוטיוברים למתחם מסוים שבו הם יוכלו להיפגש עם מעריצים. (אם אני מבין נכון, הילדים שצרחו באו נטו כדי לפגוש את הכוכב שלהם, לא כדי לשחק במה שמוצג שם).

בסך הכל Game in הוא רעיון טוב, בתנאי שהמארגנים מתמידים בו. (אני עוד לא ראיתי בשום מקום רצון להמשיך את זה גם לשנה הבאה, למרות הביקוש)

אין לי מושג איך תפסתם את התמונה הראשונה עם הגודש אנשים אני הייתי שם ברביעי בערב ולא נתקלתי בזה. למזלי נונסטופ גיימינג היה שם ולכן יכולתי לשחק בעמדות כי כל הילדים היו שם ^^(מה שנכנס לקטגוריית הדבר הכי מוזר)
הדבר הכי אדיר: בהחלט איזור האינדי ואיזור הVIVE. היה כיף בטירוף לדבר עם המפתחים שמבינים ביוניטי כמוני ואף יותר.
הדבר הכי UNDERRATED: עמדות המשחק cuphead היו ריקות רוב הזמן.
הדבר הכי מצחיקמגוחח: האקס בוקס וואן הפעיל את REDOUT על איזה 15 FPS ומטה. (לשם השוואה המחשב שלי מ2007 מפעיל אותו חלק על המקסימום)
הדבר שהכי לא ציפיתי לו: שיחקתי איזה חצי שעה ומעלה בmetal slug באיזור הרטרו.

בוקר רביעי, היה מפוצץ.