טור דעה: אנושות תמונת מצב

הקוראים הקבועים כאן בגיימפרו מכירים את התקופות היבשות האלה שבאות אחרי ולפני E3 בהן הצוות של האתר, גם אם מתרענן בכתבים חדשים מדי שנה, כותב פחות, בין אם בשל מבחנים אצל התיכוניסטים ובין אם חופשה או כל סיבה אחרת, אך בעת האחרונה משהו מוזר מתרחש בעולם. בזמן שכל אתר חדשות בעולם וגם בערוצי הטלוויזיה הפופולריים בארץ העניקו לו כמה דקות, דווקא כאן בגיימפרו לא ראיתם אזכור לפוקימון גו: דעה על המשחק שמשגע את האנושות.

ובכן, אתחיל מזה שמדובר בטור דעה ולא בביקורת על המשחק, במשחק לא שיחקתי, בעיקר כי הוא לא זמין בארץ וכי אני לא אטרח להוריד אותו, מה גם שאני לא מת על משחקים בטלפון הנייד. שנית, זו יותר ביקורת על בני האדם בזמן האחרון. על Pokémon Go ידעתי מאז תחילת יולי, גם אחרי כל הרעש שכבר יצר לא התכוונתי לכתוב עליו מילה בגיימפרו, עד שסיימון הבעלים של האתר העיר לצוות על תקופה חסרת כתבות ובעיקר, איך לא, המשחק הזה שמשגע את העולם ואשתו, נו, זה שגרם למניה של נינטנדו להכפיל את שוויה תוך שבועיים.

Pokémon Go יצא לפני כשלושה שבועות, ב-6.7, וכמי שפוקימון היה חלק מילדותו, לאחר ששמעתי עליו, התעניינתי, והבנתי שלא מדובר במשהו רציני, סתם לעבור עם הטלפון החכם ברחוב וברגע שהוא מעיר שיש פוקימון בקרבת מקום עליי להוציא אותו ולתפוס את הפוקימון בעזרת המצלמה. לדעתי מדובר במשחק משעמם, הוא פשוט יחסית, כבר היו משחקים שניסו לשלב GPS ואת העולם הפיזי עם זה הדיגיטלי, בהתחלה זה היה נחמד, ואחרי שתי דקות משהבנו את הפרנציפ מחקנו אותן, כי ככה זה עם גימיקים. פוקימון גו לא שונה, למעט התאוצה שתפס בפופולריות עם הרשתות החברתיות ולאחר מכן סיקור תקשורתי רחב בעולם.

הסיפור המטריד הראשון שצף היה מוזר בפני עצמו, 72 שעות ליציאת המשחק ודווח על נערה בת 19 ממדינת ויומינג בארה"ב שמצאה גופה צפה בנהר בעת שחיפשה פוקימוני מים. הסיפור המטריד השני שנתקלתי בו היה אחד מגעיל; אנדרטה לזכרם של קרבנות הנאצים במוזיאון השואה בארה"ב הייתה יעד לציידי הפוקימונים, ואם זה לא מספיק פוגעני, מדובר היה בפוקימון גז בשם "קופינג". אבל היי, היו דברים מעולם, לא חסרים משחקים שחטפו על הראש מכל מיני כיוונים, בין אם זה GTA שיש המאשימים שהוא גורם משפיע ומרכזי במקרי רצח כאלו ואחרים, עם COD אותו הסיפור, בשל האינטרקציה עם הרובה הווירטואלי, או HATRED, ששמו כן הוא, וכן הלאה וכן הלאה.

Pokémon Go לא עוצר בפוגענות כלפי זיכרון השואה או בגופה בנהר, למעשה, כבר יש שלוש גופות בסך הכל שנמצאו בעזרת פוקימון גו המופלא, הגופה השנייה נמצאה בניו המפשייר כאשר היא צפה במים בפארק מקומי והשלישית נמצאה בסן דייגו שם שלוש צעירות ששיחקו בפארק נתקלו גם הן בגופה. להוביל ילדים לגופות זה המינימום נזק פוטנציאלי שקיים, במדינת ארה"ב באורגון נדקר צעיר (21) ששיחק בשעות הלילה לאחר שפגש באדם ברחוב, אחרי ששאל אותו אם גם הוא משחק, התגובה שלו הייתה שליפת סכין. מה הסיכויים שזה יקרה?

הנדקר מהפסקה הקודמת, על אף שנדקר, סירב להתפנות לבית חולים מכיוון שרצה להמשיך בציד פוקימונים, ורק מאוחר יותר הגיע לבית חולים, אז נזקק לשמונה תפרים בכתף, כי ככה זה כשאתה רוצה להיות שחקן 'פוקימון גו' הטוב בעולם. אחרים נפלו מסקייטבורד, נתקלו באנשים, נשרטו וחוו פציעות קלות שונות או נפלו מצוק. מה ששמעתם, אם לא שמעתם על כך עד עכשיו, שני גברים שיחקו בפוקימון גו בקליפורניה, אחד מהם נפל מצוק בגובה 27 מטרים והשני כמעט נפל גם הוא אך הצליח לאחוז בקצה עד שכבאים הגיעו ועזרו לשניהם.

פוקימון גו

המקרים הכי גרועים הם להלן: שני חברים בני 19 ו-16 ששיחקו בפוקימון גו באמצע הלילה, סביבות אחת וחצי, נסעו ברכב בפלורידה לשם תפיסה של פוקימונים, רגע לאחר שאחד מהם שאל את השני "תפסת אותו?" נורה הרכב על ידי בעלים של בית צמוד מפני שחשב שמדובר בפורצים, והם הסתלקו משם. שוב בארה"ב, במיזורי, קבוצה של שודדים חמושים פיתו שמונה שחקנים לאחד מה-'Pokestops' במשחק, שהוא למעשה מקום פיזי וכך היה קל לדעת את מיקומם וכמה מבודדים הם. מקרה דומה לראשון בפסקה היה השיא במקרים הביזאריים שסובבים את המשחק כאשר שניים, אחד בן 18 ובן דודו בן ה-17 מגואטמלה, החליטו לפרוץ לבית כדי לתפוס פוקימון. השניים נורו, ירסון לופז דה לאון (בן ה-18) מת כתוצאה, בעוד שהשני נפצע קשה, ולמרות שמדובר בפריצה, לא ברור מה הצית את האלימות, קרוב לעשרים תרמילים בזירת האירוע והמקרה עדיין נתון תחת חקירה.

תיארתי בקצרה את מה שקרה בשבועות האחרונים אך יש פוטנציאל גדול למקרים נוספים שיכולים להיווצר מתוך חוסר זהירות או חוסר אחריות או ניצול של אנשים אחרים. פוקימון גו תפס את ארה"ב בפרט ואת שאר העולם בכלל בסערה שעוד לא הייתה כמותה, תוך מספר ימים בודדים בהם המשחק זמין להורדה כבר נשברו לאנשים עצמות, אנשים נהגו בצורה מסוכנת ועוד דברים שונים ומשונים שקורים כשאנשים מחפשים פוקימונים בכל רחבי העולם בכבישים, ערים ושדות פתוחים. באותה המידה שהיו שודדים ששדדו שחקנים, זה יכול היה להיות פדופיל או קבוצת פדופילים והקבוצה המותקפת יכלה להיות ילדים, וזו סכנה גדולה שטמונה במשחק תמים שכזה.

אז כן, ציינתי שאותי זה משעמם, אבל מה שמשעשע זה שמדובר במשחק המבוסס על משחק אחר מאותה מפתחת, Niantic. המשחק ההוא בשם Ingress, אינו בסיס בלבד ל-Pokémon Go, אלא גם משחק יותר טוב, יש שם שתי קבוצות שאליהם אנשים יכולים להשתייך ובסך הכל מה שצריך לעשות זה לכבוש כמה שיותר שטחים עבור הקבוצה שלך על ידי הגעה פיזית למקומות בעולם. ל-Ingress לא היה באזז גדול כמו שלפוקימון גו, אני גם לא חושב שהיה צריך להיות כזה, לאף אחד מהמשחקים.

pokemon

בסך הכל, אנחנו עושים מה שנוח לנו, מי שאוהב פוקימון גו, שישחק בכיף ויהנה ממה שעבורי נראה שיעמום טוטאלי. אבל בכל זאת – ילדים, היזהרו. הורים, גלו אחריות במידה ואתם או ילדכם משחקים פוקימון גו. אני בינתיים מעדיף לבלות את זמן המשחק שלי בבית בעודי יושב על כסא מאשר ליפול מצוק או להסתובב באמצע הלילה ברחוב במהלך חיפוש אחר פוקימונים. מה שקורה בעולם אכן מדאיג, וכדי לסגור יותר טוב את הנושא, פשוט אזרוק כאן את הסרטון הבא של TopGeek:

אגב, בזמן שבעולם החופשי משתגעים, באירן דווקא מציבים דרישות פחות או יותר הגיוניות ומאיימים לחסום את האפליקציה. 

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

מערכת התגובות
התראה
7 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפה בכל התגובות

כתבה מפורטת וטובה אך אני לא מסכים עם רובה לצערי.
1.המשחק הינו נוסטלגיה למי שאהב פוקימון ואכן רוב השחקנים הינם הגילאיי 16-30.
2.כל המקרים שאנשים נפגעו זה באמת מצער אך זה לא אומר שצריך להאשים במאה אחוז את האפליקציה,אנשים מטומטמים יש בכל מקום בעולם ואין מה לעשות,אכן זה מסוכן יותר לילדים אני מסכים אך ההורים ככה צריכים לבדוק ולשמור על הילדים שלהם טוב יותר,ושלא יישכחו אותם באוטו כמו מטומטמים.

3.המשחק לפי דעתי מהנה מאוד אך כל אחד איך שהוא חושב מה שכן הוא יותר טוב מכל אפליקציית כושר או כל משחק כמו candy crash או flapp bird אחר כי הוא גורם לך לצאת לבחוץ! לראות עולם,לטייל עם חברים,לשאוף אוויר צח,ללכת לסופרים ולקנות דברים שאתה צריך ולא להיות עצלן (מניסיון אישי חחחחחחחח).

לסיכום באמת יש בעיות אך לפי דעתי הכתבה הייתה יותר מדי שלילית בעניין ושלדעתי האפליקציה ממש מעולה והכי חשוב יותר מכל דבר שהיא הולכת לגרום למלא אפליקציות של מציאות רבודות שיבואו עלינו!

מסכים עם זה שהמשחק הזה די משעמם אחרי כמה זמן אבל מקרים שאנשים מתים מזה וכאלה זה טיפשות שלהם ולא קשור למשחק
אבל בעיקרון מסכים עם הכתבה!

כתבה מעולה רועי! נהנתי לקרוא

אני כל כך שונא את הסירטון הזה

רק תחשבו על זה… "אפליקצית ריגול יפנית"

אחת הכתבות הטובות שפירסמתם ever!
חולה עליכם גיימפרו

כתבה מעולה!

אולי יעניין אתכם
Close