ביקורת משחק: Dark Souls III

אחרי ציפייה ארוכה המשחק האחרון בסדרת משחקי התפקידים המאתגרת הגיע. האם הוא מצליח להתעלות על קודמיו ולהוות סיום ראוי לסדרה מדהימה?

לפני שאתחיל את הביקורת עצמה אני חייב להציג את עצמי על מנת להבהיר את המקום שממנו אני בא לכיוון המשחק הזה. אני מעריץ גדול של סדרת Souls, שיחקתי בכל משחק לפחות פעמיים כאשר ב- Dark Souls II לבד ביליתי למעלה מ 400 שעות. בגלל אהבתי הגדולה לסדרה חיכיתי בקוצר רוח למשחק הזה ולהלן הביקורת אחרי ששיחקתי במשך שבועיים וחצי סדר גודל של 48 שעות, הזמן שלקח לי לסיים אותו ולמעלה מ-70 שעות בטוטאל של המשחק.

ברוכים הבאים ללותריק

"yes indeed, it is call lothric, where the transitory lands of the Lords of Cinder converge. In venturing north , the pilgrims discover the truth of the old words,'the fire fades and the lords go without thrones' ".

זהו משפט הפתיחה של המשחק. בתרגום פשוט המשחק הזה מתרחש בארץ לותריק שקרובה ללורדרן מdark souls 1 ושם הLords of cinders הדליקו בעבר את משואת האש. במשחק הזה השליטים האלה חוזרים לחיים והם עזבו את כסאות המלכות שלהם על מנת למצוא תקווה חדשה לארץ. על השחקן לנסות למצוא את האדונים הללו ולהביס אותם מאיזו שהיא סיבה, שלא אגלה כי זה לא המקום לספוילרים.

dark souls 3 LOTHRIC

העלילה של המשחק היא המעניינת והטובה ביותר מבין כל המשחקים הקודמים. עלילת הרקע תדרוש מהשחקן לכתת את רגליו ומחשבותיו לעבר העלילה הראשית על מנת להבין מה קרה בעולם הזה ומה בעצם הוא אמור לעשות. זוהי דרך סיפור מצוינת להעביר את החוויה בעולם האפל של המשחק. כל הדמויות שתמצאו במהלך המשחק מעניינות מאוד ואפילו דמויות ממשחקים קודמים חוזרות למשחק הזה ומצליחות להביא את תחושת הנוסטלגיה.

העולם של לותריק נראה מדהים ומגוון מאוד באזורים ומלא בהרבה מאוד במקומות שונים לחקור שיענינו כול אדם שאוהב משחקי פנטזיה. אך בניגוד למשחקי התפקידים הרבים שיוצאים היום העולם של Dark Souls III הוא עולם פוסט-אפוקליפטי שנהרס במהלך מלחמה שהתרחשה בארץ זו וניתן להרגיש זאת במהלך כול המשחק. אנשים איבדו את שפיותיהם ונהפכו לעל מתים, מפלצות אימתניות שורצות בכול עבר וכול היצורים השונים שקיימים בעולם המשחק נלחמים על מנת לשרוד בעולם הזה. עולם המשחק מעוצב בצורה נהדרת ומצליח להכניס אותך לתוך האווירה שלו. עיצוב השלבים נהדר וכול מקום במשחק מלא בדברים לחקור ולגלות בו והוא מלא באזורים חבויים וסודות רבים למצוא. הפעם בדומה לקודמו ניתן לעבור בין המדורות באמצעות fast travel ששימושי יותר במשחק הזה מאי פעם.

היכונו למות שוב, ושוב…

אחד הדברים הבולטים ביותר בסדרת המשחקים הזאת היא רמת הקושי חסרת הרחמים שתגרום לכל טעות של השחקן להגיע קרוב מאוד על מותו הפטאלי. אך בניגוד למה שזה נראה המוות הוא דרך ללמידת המשחק. כל פעם שתכשלו במהלך אזור מסוים או כנגד קרב בוס אתם תלמדו דברים חדשים שלא ידעתם ובכך הדבר יעזור לכם לפתח אסטרטגיה שבעזרתה תצליחו לנצח את המשחק.

dark-souls-3-בוס

בדומה למשחקי אקשן תפקידים אחרים בז'אנר, מערכת הקרב היא בזמן אמת ותלויה ברוב הזמן במיומנות של השחקן ובדרך המשחק שלו. מערכת הקרב מזכירה לעיתים מערכת של משחקים כמו God of War ומשחקי Hack/Slash אחרים אך ברוב הזמן תצטרכו לשחק בצורה חכמה על מנת לנצח את האויבים חסרי הרחמים. תוכלו לבחור בין אביר משוריין לשכיר חרב מהיר שמשתמש בשני חרבות ותוקף במהירות, או קוסם שמחסל את אויבו מרחוק ועוד הרבה. למרות הקלאסים שניתן לבחור בתחילת המשחק, ניתן לשנות את סגנון המשחק תוך כדי התפתחות הדמות שדומה למשחקי תפקידים קלאסיים בה עליית הרמות נעשית על ידי עלייה בשלל הסטטיסטיקות השונות שיש לדמות שבונות הרבה מאוד דרכים לשחק את המשחק.

Dark-Souls-3-High-Wall-of-Lothric

Dark Souls III הבטיח להיות המשחק הקשה ביותר בסדרה ובחלק מהמובנים הוא מצליח בזאת. לא רק שכל אויב יכול לגמור אותך תוך 3 התקפות בלבד אלא ישנה מכניקת משחק מיוחדת שאין באף סדרת משחקים אחרת שחוזרת למשחק הזה. במהלך המשחק תצברו נשמות שהם נקודות שאתם מקבלים על ידי הריגת אויבים וניצחון על בוסים ועל ידי שימוש בנשמות הפזורות בעולם המשחק ומהריגת בוסים. הנשמות הללו משמשות לעליית רמות, קניית ציוד, שדרוג נשקים ושלל דברים נוספים שהשחקן זקוק להם במהלך המשחק. כל אלה תמצאו ב-firelink shrine החדש שדומה לנקסוס מ Demons Souls. אם תמותו כל הנשמות שצברתם עד עכשיו יפלו ויישארו במקום מותכם ותחזרו למדורה האחרונה שבה הדמות שלכם עצרה ויש לכם הזדמנות אחת להשיג אותם. אך אם אתם מתים לפני שתשיגו את הנשמות בחזרה, כל הנשמות שלכם יאבדו לנצח דבר שיכול לגרום להרבה מאוד מצבים מתסכלים, לכן מומלץ לשחק בצורה זהירה יותר על מנת להשיג את הנשמות.

האלמנט הקשה הזה הוא סימן היכר לסדרה הזאת והפעם האתגר הזה עולה לשלב הבא כאשר רוב האויבים יהיו מאוד אגרסיביים ויצרכו חשיבה מהירה מאוד על מנת להביסם. קצב המשחק נהפך למהיר וזורם יותר דבר שהופכת את המשחקיות להיות למהירה ואגרסיבית יותר מאשר המשחקים הקודמים ומנסה ללכת לכיוונו של Bloodborne שיצא בשנה שעברה והביא הרבה מאוד השפעה לעולם המשחק הזה ולמשחקיות שלו. דבר חדש שנוסף למשחק הוא ה weapon arts שהם מתקפות מיוחדות שיש לכל נשק שמיוחדות לו ומצליחות לגרום לכל נשק להרגיש שונה מהאחר והדבר מגוון ומשפר את המשחקיות המוצלחת של המשחקים האלה.

 

קרבות בוסים מהמאתגרים והטובים ביותר שנעשו אי פעם

קרבות הבוסים בסדרה תמיד הצליחו להרשים את השחקן ולאתגר אותו בגיוון שלהם. Dark Souls III לא שונה מקודמיו ומצליח להביא בוסים מהטובים והמאתגרים יותר שנוצרו אי פעם במשחק וידאו. הקרבות מגוונים מאוד ומביאים אתגר גדול מאוד למשחק אך הפעם נוסף אלמנט חדש שהופך את הבוסים לקשים יותר. בדומה ל-Bloodborne, לכל קרב בוס יש שני חלקים כאשר החלק השני משנה בצורה משמעותית את הקרב.

Dark-Souls-3-BOSS

לדוגמא (אזהרת ספוילר!) בקרב נגד הרקדנית (בתמונה הבאה) הזאת היא מתחילה את הקרב עם להב אחד שבתחילה היא לא ממש תוקפנית או קשה אך הקרב נהפך להיות קשה יותר כאשר היא מקבלת את הלהב השני שבאמצעותו היא תוקפת במהירות רבה  ואף יוצרת סיבוב התקפות אחד ארוך שמצריך את השחקן לשחק זהיר מאוד כנגד הבוס.

DS3 the dancer of the borial Valley

רגעים כאלה שבו הבוס משתנה הופכים את קרבות הבוסים למיוחדים יותר ומצריכים למידה נוספת של השחקן ובמהלך המשחק הופתעתי מאוד כאשר קרבות בוסים השתנו לחלוטין וגרמו לי לפתח טקטיקה שונה כנגדם ובכך עליכם לשחק חכם ולצפות להתקפות הבוסים השונים . גם הlords of cinder במשחק הזה משחקים תפקיד גדול בקרבות הבוסים ומצליחים להיות מבין הבוסים הטובים ביותר שנלחמתי בהם אי פעם.

dark souls 3 BOSS FIGHT

אתם לא לבד בעולם הזה

כמו בקודמיו , גם ל-Dark Souls III יש מצב מולטי-פלייר מיוחד שבו כל שחקן נמצא בעולם נפרד מהאחר. שחקנים אחרים יכולים לפלוש לעולם של השחקן ולנסות להרוג אותו על מנת להרוויח נשמות וEember  שזהו פריט המקביל ל Human Effgy מהמשחק הקודם שכאשר משתמשים בו הוא מעלה את מד החיים של הדמות בשלושים אחוז ומאפשר לזמן שחקנים אחרים כדי שיעזרו לה במהלך המשחק או לזמן שחקנים אחרים על מנת להילחם בהם בקרב אחד על אחד ובנוסף גורם לכך  ששחקנים אחרים ואפילו דמויות של המחשב ינסו לפלוש לעולמכם. בנוסף ישנם גם את הבריתות במשחק שהם קבוצות שונות שניתן להצטרף עליהם ומהם ניתן לקבל בוסטים שונים לדמות ואף יכולים לתת לכם לפלוש אוטומית באיזורים מסויימים. מצב המולטי-פלייר מאוד מאוזן בהשוואה למשחק הראשון בסדרה ולשמחתי הרבה גם מעיף את ה Soul Memoty השבור מהמשחק הקודם.

dark-souls-3-ONLINE

למרות שמצב המולטיפלייר כייפי מאוד, בגרסת המחשב בה שיחקתי ישנם רגעים בהם המשחק מקרטע במולטי-פלייר וברגעים אחרים לשחקנים שהיו נגדי היו חסרים אלמנטים של אנימציה כך שכרגע מצב המולטי-פלייר לא ממש עובד הכי טוב במצבו הנוכחי אך צפוי להשתפר בהמשך. בנוסף לכך בניגוד לקודמו יש הרבה יותר מדי נשקים OP במשחק שלעיתים יגרמו לקרבות במולטיפלייר להרגיש לא הוגנים כלפי שני הצדדים הנלחמים.

dark souls III REVIEW PC

אם כבר מדברים על גרסת המחשב היא די טובה אך סובלת ממספר בעיות טכניות כמו לאגים באזורים מסוימים, טקסטורות שלעיתים לא נטענות מיד ונפילות פריימים בחלק מקרבות הבוסים. לחלק מהשחקנים המשחק נוטה לקרוס על אף שלא נתקלתי בבעיה זו אני לא יכול להתכחש לקיומה. אם אתם רוצים לשחק את המשחק על המחשב זו עדיין חוויה מומלצת מאוד בגלל, הגרפיקה המשופרת וקצב הפריימים הגבוה יעניק לכם חוויה ויזואלית נאה, אך קחו בחשבון שהמשחק תוכנן להיות משוחק במקור באמצעות שלט, כך שהשליטה באמצעות עכבר ומקלדת מצריכה עקומת לימוד קלה.

Dark Souls III נראה מדהים במחשב, הוויזואליות ועיצוב עולם המשחק האפל מצליחים להעביר את החוויה הגוטית והקשה בצורה הטובה ביותר, עם אווירת המשחק המצוינת. לפסקול של המשחק יש כמובן תפקיד חשוב בכל החוויה הזו ובעיקר בקרבות הבוסים. עם זאת, במהלך המשחק מלבד קרבות הבוסים כמעט שלא תשמעו מוזיקה כלל אלא רק את רעשי הרקע שתשמעו במסע שלכם במשחק שיוצרים תחושה יותר ראליסטית בתוך המשחק.

את המשחק לקח לי לסיים כ-50 שעות כיוון שחקרתי כמעט כל אזור במשחק אך כמו בקודמיו ישנה האפשרות לשחק את המשחק מחדש עם הדמות הקיימת אך עם רמת קושי מאתגרת הרבה יותר וקשה מאשר המשחק הקודם שלכם. הדבר הזה יכול לגרום לכם להמשיך לשחק במשחק הרבה מאוד שעות ותוכלו להגיע בקלות ל-200 שעות ואף יותר אם תבחרו לעשות זאת מספר פעמים. משהו שם די ממכר…

גזר הדין

Dark Souls III הוא יצירת המופת המרשימה ביותר ש-FromSoftware אי פעם יצרה. אם קרבות בוסים מדהימים, עלילת רקע מעניינת, עולם מדהים ואווירה מהפנטת, לצד משחקיות משופרת Dark Souls III הוא אחד מהמשחקים הטובים ביותר שיצא לי לשחק (אם לא הכי טוב) אי פעם. עם זאת  כמו קודמיו הוא לא מושלם ויש לו בעיות קטנות מאוד אך אף אחד מהם לא הצליחה להרוס את המשחק ולדעתי המשחק מצליח להתעלות מעל כולם. חשוב לציין שכמו קודמיו המשחק לא מתאים לכל אחד אלא בעיקר למעריצים הוותיקים של הסדרה אך עם זאת, גם שחקנים חדשים המעוניינים לנסות את המשחק יוכלו להנות מיצירת המופת הזאת. מי שמחפש את המשחק המודרני ההארדקור היחידי שקיים בשוק ימצא כאן את אחד המשחקים הטובים ביותר שנעשו א פעם. המעריצים הוותיקים ייהנו ללא ספק וזהו הסיום הראוי לסדרת המשחקים האהובה עלי בכל הזמנים.

*הביקורת נכתבה על-ידי אופק גיירו, בגרסת ה-PC של המשחק

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

מערכת התגובות
התראה
10 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפה בכל התגובות

שאלה לי למי ששיחק.

האם אני יכול לעשות CO OP עם חברים?
כאילו לשחק איתם מההתחלה עד לסוף של המשחק? לזמן אותם מתי שבא לי? או רק לפני בוסים?

אתה יכול לשחק בCO OP רק כאשר אתה במצב ה LORD OF CINDER שבו אתה יכול לזמן שחקנים אחרים על מנת שיעזרו לך. השחקנים האלה יעלמו מעולמך כאשר תהרוג בוס מסויים או לפעמים כאשר יהרגו שחקן שפלש עלייך. ואתה יכול לשחק עם חברים באמצעות סיסמא שניתן לשים בהגדרות של המשחק כך שתוכל למצוא את חבריך בקלות עם הם נמצאים בתווך של הרמות שלך. אני ממליץ לך לבדוק את העמוד הזה לפרטים מלאים בנושא http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Online

וואי תודה!

כמה שניסיתי להחזיק מעמד במשחק הקודם, התייאשתי מהר. הם לקחו את הקושי יותר מדי קדימה ורק שחקנים שאוהבים אתגר רב אוהבים את זה. חבל שהם גם לא שמים רמת קושי קלה לשחקנים לא מנוסים, היה מביא להם עוד הרבה מכירות.
יופי של ביקורת דרך אגב

זו בדיוק הבעיה עם קהילת הגיימרים היום. כולם רוצים שמשחקים יהיו קלים ללא אתגר וללא יחודיות. סדרת סולס היא הסדרה היחידה שאני יכול לשחק היום כי כול משחקי הוידאו היום לדעתי פשוט לא טובים מספיק או פשוטים מדי ללא אתגר. וחוץ מזה הקושי הוא לא המטרה במשחקים האלה. הקושי בא מהאלמנטים השונים שיש במשחק שצריכים חשיבה שאין באף משחק אחר היום. אני ממליץ שתנסה שוב את המשחקים האלה עד שתנצח כי הם לא בילתי אפשריים אלא משחקים שצריכים לעשות בהם GIT GUD. החברה הזאת מקשיבה לאלה שבאמת מחפשים את אלמנטי ההרדקור שחסרים במשחקי וידאו היום. לצערי כולם CASUAL שלא יכולים להביס משחק וידאו נורמאלי שמצריך חשיבה וסקיל.

ביקורת מעולה, אבל אני חושב שחשוב לציין שFROM הוציאו את המשחק לפני שהוא היה מוכן מכיוון שהם פשוט כיבו את סטטוס הpoise, מה שגורם לכך שלא משנה עד כמה השריון שלך חזק עדיין המתקפות הכי קלות גורמות לstaggering (שזה מצב שבו הדמות מאבדת יציבות ונהיית חסרת הגנה).
זה קצת מבאס כי עכשיו אי אפשר להשים את השריון של Havel the rock ולהפעיל you can't stop the rock ברקע

ביקורת מעולה אופק! חי המשחק הזה מאוד קשה אז ויתרתי אחרי שעתיים 🙁

תודה רבה:). כמו שאמרתי המשחק הזה מאוד קשה ומתאים לשחקני הארדקור בעיקר ואני כנראה אחד מהם שנהנים מסוג המשחק הזה. אבל אל תתיאש כי אם תשחק חכם ותלמד את המשחק טוב ותעשה GIT GUD אתה תנצח את המשחק. חבל שרוב הגיימרים נוהגים לעזוב משחקים כאלה ומעדיפים ללכת על הדרך הקלה שבה מפתחי המשחק מסבירים לך אותו ולא משחק שמצריח ממך ללמוד אותו לבד ולהיות חכם. אם בא לך לשחק איתי בזה המשתמש שלי בסטים זה :Yurt,the silent chief (ofek).

איפה אחי כבר הסרתי את המשחק, אולי אתן לו עוד צ'אנס בהמשך, עכשיו אין זמן (צבא!)

שיחקתי בבלודבורן, ולמרות שנהנתי בהתחלה, ניתקעתי.