קשה בספקולציות, קל בקרב: תרחישים אפשריים לקראת באטלפילד 5

battlefield-5-rumors

השמועות, אוי השמועות… אינספור תמונות מזויפות, סרטונים, שמות של תכנים מתוך המשחק, ועוד. אין ספק כי מכונת ההייפ התחילה לעבוד כבר מזמן, כיאה למשחק בסדר גודל של באטלפילד, אף על פי שדייס השאירה את המשחק בעלטה. אז מה התרחישים האפשריים בכל הקשור לבאטלפילד 5?

 תרחישים אפשריים:

מלחמת העולם הראשונה / שנייה

BF

כבר בחודש פברואר האחרון חברת קמעונאות שוויצרית דווחה כי באטלפילד 5 יתרחש במלחמת העולם הראשונה. מה הסיכוי? ובכן, שיעור היסטוריה קצר: עד היום שוחררו 3 משחקים בסדרת באטלפילד המתרחשים בעבר – באטלפילד 1942 אשר שוחרר בשנת 2002 והיה המשחק הראשון בסדרה, באטלפילד ויאטנם שהיה המשחק השני בסדרה ושוחרר בשנת 2004 ובאטלפילד 1943 אשר שוחרר בשנת 2009. מאז ועד היום, כל המשחקים בסדרה אשר שוחררו עד עתה מאז 2009 הם מודרניים (הווה). כבר שנים ארוכות שדייס ו-EA נטשו את הרעיון. יכול להיות שהם יחזרו אליו? בזהירות אני כותב – סביר להניח שלא, מהסיבה הפשוטה שכל המשחקים המודרניים המתרחשים בהווה מאז 2009 מכרו יותר עותקים והכניסו יותר כסף לעומת המשחקים בסדרה אשר התרחשו בעבר. נכון, מדובר על תקופות שונות בגיימינג העולמי – אבל מודרני זה מוכר, ואין על זה וויכוח. אם לסכם, אני מניח שלא נראה כאן קאמבק לעבר.

הסדרה נשארת נאמנה לתקופה ולרצון השחקנים (הווה)

BF

ארבעת הנגיעות האחרונות בבאטלפילד עסקו בלוחמה מודרנית, מה שהקנה ל־DICE ו־EA את קשרי הכתרים בניסיונן המוצלח להפיק סדרת משחקים שמדברת מלחמה. קהל המעריצים היטיב להבין שההווה הוא הנרטיב האופטימלי למשחקי FPS; מה שכותרים אחרים בסוגה עדיין מתקשים לעכל לתוצר קבוע (מישהו אמר Call of Duty?) ומנסים להמציא את הגלגל בכל פעם מחדש. לא צריך להיות אליטיסט גדול כדי לדעת ש־DICE תהיה שם בשבילנו; הרי היא עשתה זאת כמה וכמה פעמים בזמן רקיחת כותרי העבר, ואין מן הנמנע שאותו הדבר לא יחול גם כאן. אם כבר, עלינו לחשוש מ־EA שמוכרת ברבים כמפיצה לא סלחנית, שגם לא מתמהמהת לזרוק לפח את מה שלא עובד (כולנו מסתכלים עליך, Medal of Honor) – האם אקל וג'קל יצליחו להתעלות על יצריהם המגונים של התעשייה, ובכך יספקו את המוטל עליהן? נראה שרק מבחן הזמן יענה על השאלה הזו. אנחנו, כמובן, מחזיקים אצבעות ומקווים שהדבר הבא שיש להן להציע יהיה מהנה.

יציאה מהנורמה – זמן למשהו חדשני (עתיד)

BF

משחקי FPS עתידניים כבר מזמן לא משהו חדש, כבר בשנת 2006 הצטרף לסדרה באטלפילד 2142, המדמה התרחשות עתידית שבו העולם נזרק בפניקה לתוך עידן קרח חדש. הרובוטים והנשקים העתידניים התחילו כבר אז ואף על פי שבאטלפילד 2142 היה פורץ דרך בזמנו בתחום (לא הרבה חברות חשבו על FPS עתידני), הוא לא זכה לאהדה רבה מהקהל, כאמור למרות שהיה אחד מהחלוצים בנרטיב. מנגד איך אפשר בלי להזכיר את המתחרה העיקרי והגדול של סדרת באטלפילד – Call Of Duty. כולנו ראינו, כולנו שמענו וכולנו ידענו. השחקנים הקופצים, הטאבלטים ומלחמות נגד חייזרים – הם כבר נורמה בסדרה המתחרה. עשוי טוב או לא – זה כבר עניין של טעם. אז מה עם באטלפילד? אם אתם שואלים אותי, משחק באטלפילד עתידני צפוי להיות נפילה ובעיקר קטסטרופה לשחקנים הוותיקים בסדרה. לקחת את הקונספט של שדה הקרב עם המפות הענקיות, הטנקים, המטוסים וכל האקשן – ולהפוך את זה למשחק עתידני עם חלליות ורק אלוהים יודע מה עוד, לא תודה. אני רוצה להישאר ולרוץ על הקרקע, מבלי לקפוץ על גגות של בניינים עם רקטות בישבן.

Bad Company 3, עדיין אופציה על השולחן?

BF

אי אפשר לסיים את פסקאות התרחישים האפשריים מבלי לדבר על Bad Company 3. באטלפילד באד קומפני התחיל את דרכו בשלהי 2008 וזכה לביקורות פושרות יחסית, בעוד השחקנים דווקא חיבבו את המשחק דאז. כשנתיים לאחר מכן, הגיע אלינו המשחק הבא בסדרה – Bad Company 2, אשר קבע באופן הברור והחד ביותר שסדרת באטלפילד היא הצלחה מסחררת. אם זיכרוני אינו מטעה אותי, הסיפור העלילתי של Bad Company 2 היה הטוב ביותר מבין כל המשחקים בסדרה. ואם נדבר על המולטיפלייר – האיזון בין הקבוצות, המפות הנוסטלגיות שהיו עשויות כל כך טוב והמשחק הקבוצתי – שאז לשחק כקבוצה זה לא היה ביטוי גס, קבעו את אבן הדרך המשמעותית ביותר מבין כל המשחקים בסדרה שיצאו עד אז. רוב השחקנים של הסדרה היו מעוניינים לדעתי במשחק נוסף שיהווה המשך ל-Bad Compaany 2, אבל לפי המצב הנוכחי שבו חברות לוקחות כותר מצליח וישן יחסית, ומנסות להחיות אותו – זה לרוב מתכון לאסון.

אין לדעת מה מצפה לנו בפרמיירה של המשחק אשר תתקיים ב-6 במאי בשעה 11 בלילה (שעון ישראל), ויאמר לזכותם של EA ו-DICE שאפו על כך שהצליחו להעלים מתחת לרדאר את כל מה שקשור למשחק החדש בסדרה. אפשר רק לנחש מה הן מבשלות לנו – עתידני / מודרני / עבר, ההעדפה האישית של כל אחד ואחד מאיתנו לא באמת משנה, והעיקר שהן ידעו לעשות אותו על הצד הטוב ביותר. נקווה שהפעם יושק משחק גמור ללא תקלות, בשונה ממה שקרה בשלהי 2013 עם BF4.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
5 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפה בכל התגובות

אחלה כתבה, ממש נהניתי לקרוא אותה! 😉

תודה!

זה כבר לא BF, זה COD

א. כמו שאמר עידו, מזל"ט (לכם ולנו) על האתר המשופץ!
ב. לאחר לבטים רבים, אני נאלץ להצביע בעד תקופה עתידנית. 2142 פשוט היה כיף לא נורמאלי.

תתחדשו על השינוי באתר!

אולי יעניין אתכם
Close