תכנים בדף

"Ain't no rest for the wicked" – בורדרלנדס 3 הוכרז; לא בטוח שכך ייקרא

 

BORDERLANDS-3

הקרקס לאספני הרובים חוזר; רנדי פיצ'פורד, נשיאה המכהן של אולפני Gearbox, המטיר במהלך הפאנל המסורתי שהחברה מרימה עם כנסי "PAX" (=או: Penny Arcade Expo) טפטופים על הסיקוול האפשרי לסדרה:

הבטחתי שאדבר על זה, אז אומר כמה מילים. זה לא סוד; כולם יודעים שאנחנו עובדים על Borderlands 3. רק אוסיף שבאופן כללי, אני בכלל לא בטוח שנקרא לו 'Borderlands 3' – הרי כבר היו "שלושה" משחקים לפניו, אז אולי פשוט נדלג ל־Borderlands 4, במקום?

אם להיות־כן, דבריו של פיצ'פורד אינם קוצרי נשימה של ממש, במיוחד לאור העובדה שכבר מלמל על נושא זה במהלך "PAX" של שנה שעברה; באותה התקופה ציין שחברתו החלה להפיק את ההמשך ל־Borderlands, ובאותה הנשימה הזמין את כל המוצא עניין בפרויקט להצטרף לאולפני Gearbox.

מה שכן תפס את אוזניי בדבריו של פיצ'פורד הייתה התהיה המפתיעה בשאלת המספור, שכן גיבב אמרות דומות בפאנל שערך בשנה שעברה, כשהסביר ש־Borderlands הבא "לא מוכרח להיות השלישי במספרו". איגוד טענות אלה למסמך כתוב החזיר אותי לאחור, קצת לפני יציאתו של המשחק השני בסדרה. בזמן ההוא רצו שמועות ברשת על כך ש־Gearbox רכשה סימון מסחרי על השם "BorderWORLDS"; מובן שבאותה העת לא נמסרה תגובה רשמית מ־Gearbox על הנאמר, ונראה היה שמדובר במתיחה שהחליטו להרים מעריציה המושבעים. עם יציאתו של Borderlands 2, רבים מהצרכנים שעברו את הקמפיין העלילתי הבחינו בדמיון הנקשר בין אותה השמועה ובין סצנת הסיום הידועה לשמצה (ֹאזהרת ספוילר) – לילית', אחת הדמויות הראשיות, פתחה מפה גלקטית המציגה שלל מיקומים של תיבות מחוץ לפנדורה, מה שיחד עם אמרותיו החוזרות ונשנות של פיצ'פורד מצליח לאשש את הסבירות לפיה Borderlands תכיל בתוכה סדרות נוספות.

כולנו יודעים שהמשחק הבא בסדרה יהיה גם המרכזי שבה; למעשה, באותו הפאנל כינה פיצ'פורד את הכותר הפוטנציאלי כ"גדול ביותר"; האם אנו עדים לנקודת תפנית בכל הקשור לסדרת משחקי Borderlands? האם עצם הבחירה של Gearbox להתעסק ב־IP נוסף בעל שם דומה בצורה מחשידה (Battleborn) קשור בסבב הספוקלציות הזה? או שבכלל השתיקה הרועמת הנסובה סביב השאלות הקשורות באיחוד היקומים של שני המשחקים היא למעשה השמן שמדליק את המדורה? ובכלל, איך הסרט שהוכרז לסדרה יישתלב בפנים? מנקודת מבטו של מעריץ, אהיה חייב לכתוב שבדרך זו או אחרת, יש לשאוף אוויר לריאות ולספור עד עשר; הרי את התשובות לשאלות האלה לא נקבל במהלך השנה הקרובה, שכן אור הזרקורים קורץ לכיוונו של Battleborn והתוכן העתידי שיוכן עבורו.

נקודה נוספת לאזכור מהפאנל היא שסקוט קסטר, המנהל האומנותי של Borderlands 2 ו־Battleborn, יחזור להדרן עבור הסיקוול.

בעיניי, הוא [סקוט] אחד האנשים המוכשרים ביותר בתעשייה. הוא דור העתיד של Gearbox ואני מוקיר תודה על ההזדמנות שהוענקה לי לעבוד לצידו. אחרי הפאנל, סקוט יחזור לפריסקו [המיקום של האולפן בטקסס] ויתחיל לצייר בנדיטים (סימן ההיכר של Borderlands)

לצד כל אלה, התווספה הצהרה חדשה לשולחן, שגם, ככל הנראה, סוגרת סגה שרבים תהו לגביה – לטוב ולרע; מייקי ניומן, קולו של סקוטר (אחת הדמויות במשחק) ומה ש־Gearbox מכנה "אלוף היצירה הראשי", יחזור לכתוב את Borderlands העתידי – בדיוק כפי שעשה בעבר הרחוק. הצהרה זו מבטלת את הסבירות לפיה אנטוני בורץ', הכותב בדימוס של Borderlands 2 ו־Borderlands: The Pre-Sequel, יהיה זה שיתעסק עם התסריטים. האם זה אומר שנזכה לכתיבה שחוזרת לשורשים? כזו שלא מתיימרת לגעת בגימיקים כדי לעורר עניין בקרב הקהל ורק מחפשת להיות אפלה וברוטלית?

מה דעתכם? הייתם רוצים לראות התרחבות משמעותית ביקום של Borderlands, או שמא הייתם מעדיפים לראות התמקדות בעלילה הראשית?

שתפו אותנו בתגובות!

  • גל

    לא משנה מה העלילה תהיה, העיקר שתהיה מעולה.