מכירות המחשב האישי בירידה, אינטל מפטרת עובדים

INTEL

אינטל, ענקית השבבים, שמה קץ לשמועות סביב סוגיית פיטורי העובדים והודיעה אתמול (ג') על כוונתה לקדם הליך פיטורים מסיבי של לא פחות מ-12 אלף מעובדיה.

ההודעה אשר הגיעה ממשרדיה הראשיים של החברה, הנמצאים בסנטה קלרה שבקליפורניה, הגיעה לאחר הדלפות מתוך צוות הנהלת החברה על הכוונה. 12 עובדים עומדים על הפרק, אשר מהווים 11 אחוז מכוח העבודה הכולל שלה. הנימוק הרשמי של אינטל אודות עננת הפיטורים שמרחפת עכשיו מעל עשרות אלפי עובדים בעולם, ובישראל, הוא חישוב מסלול מחדש. מה זה אומר בעצם? פשוטו כמשמעו. אינטל מעוניינת לזרז את האבולוציה שלה מחברה שרוב משאביה עוסקים במחשב האישי לחברה בעלת טכנולוגיית ענן מתקדמת וששבביה ישמשו מיליארדי מכשירים חכמים בעולם – מה שלא קורה כיום.

אם הנימוק נשמע לכם קצת מסובן, אכן כך. אינטל מקדמת את צעדי הפיטורים מאחר ומכירות המחשב האישי נמצאות בירידה מתמדת, דבר המשפיע ישירות על רווחיה של אינטל. לצד זה, אינטל לא חישבה מסלול מחדש בזמן ונשארה נאמנה למחשב האישי, בעוד הצמיחה של המובייל הולכת וגוברת. בכל מה שקשור למובייל – החברה נכשלה. בודדים הם שבביה הרצים על מכשירי מובייל כיום והקיבעון המחשבתי שלה לא אפשר לה לחדש כלום, גם בכל הקשור ל-PC. הקיצוצים יאפשרו פרישה מרצון לחלק מהמפוטרים לצד קבלת הטבות וחלק יפוטרו "ללא רצון". מהחברה נמסר כי כל תהליך הפיטורים עשוי לקחת כ-60 יום.

מפעל אינטל בקריית גת
מפעל אינטל בקריית גת
אין לדעת כיצד עשרת אלפים מעובדיה של אינטל בישראל יושפעו מתהליך הפיטורים המסיבי של החברה, אשר הכנסותיה ברבעון הנוכחי עומדות על כ-13.5 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים ציפו שהחברה תדווח על הכנסות ברבעון הנוכחי של 14.2 מיליארד דולר. הנהלת החברה לדאבוננו לא לוקחת אחריות על הטעויות בעבר ובהווה. על חוסר היצירתיות, חוסר החידוש, חוסר ההתאמה לדור הנוכחי ובכלל, על התנהלות קולקלת שלא מאפשרת לחברה להתקדם לדור המובייל. על כן, העובד הקטן הולך לשלם את המחיר הכבד.

דור המובייל מוכיח פעם נוספת כי חברה בתחום שלא תתקדם לדור הנוכחי, תימחק אט אט. מכירות המחשב האישי בירידה, המובייל מזנק והנהלת אינטל יושבת על הגדר, ומחכה…

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
6 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

מה גם שבכלל לא הזכירו את דנובו המהוללת
פשוטו כמשמעו ככל שדנובו תשלוט יותר בשוק הפיראטי ככה לאנשים לא תהיה יותר סיבה לשדרג מעבדים וכרטיסי מסך ומי שתפגע מזה היא בראש ובראשונה אינטל

שיתחילו להוזיל את המחירים של המחשבים אז אנשים יקנו יותר. עם העליה של שוק הסלולר לא לכל אחד יש אמצעים לקנות גם סמארטפון (שעולה כמו מחשב בסיסי) וגם מחשב, אז בוחרים לקנות אחד מהשניים, חייבים לעשות איזון משום לא הגיוני שמחשב גיימינג עולה פי 2 או יותר מקונסולה מסכנה שבסוף מחזיקה מעמד יותר ממחשב שעלה הון (אז אנשים יעדיפו קונסולה מן הסתם או טלפון חכם). גם Nvidia אשמה לא פחות

אתה יכול לבנות מחשב גיימינג טוב שיחזיק 3 שנים במחיר של קונסולות. אם אתה גם מחשיב עלות לזמן ארוך מחשב גיימינג מעולה שעולה 3000 שקל או אפילו 3500 (שיחזיק את כל אורך החיים של הקונסולות על הגדרות יותר גבוהות) יהיה זול יותר מקונסולה שעולה 2000 שקל, בגלל משחקים הרבה יותר יקרים ו XBL/PSN.

מעניין מה אפשר היה לעשות כדי למנוע את המצב.

מחכה עד שהמובייל סוף סוף ימות

לא יקרה