ביקורת משחק: Need For Speed 2015

Need-for-Speed-REVIEW

המשחק החדש בסדרת NFS מנסה להחזיר אותנו אחורה בזמן ל-2003 שנה בה קיבלנו את אחד המשחקים הכי טובים בסדרה, מירוצי הרחוב של Underground. האם מצליח המשחק להחזיר עטרה ליושנה?

חברת הפיתוח Ghost, זו שפיתחה את המשחק NFS: Rival, ניסתה לקחת משהו מהכותרים האחרונים בסדרה ולערב אותם עם Need For Speed: Underground, כדי שמעריצי הסדרה, וותיקים וחדשים יגיעו בהמוניהם. היא לא לקחה בחשבון שחיבור קבוע לאינטרנט שקידם התמקדות באונליין במשחק, גרעו מכל הדברים הטובים שיש לו להציע.

לפני יותר מעשור NFS היתה אחת הסדרות הכי נמכרות של EA אם לא הנמכרת ביותר. כשאנדרגראונד שוחרר, הוא הפך לבין רגע להיט גדול, שהציג מירוצי רחוב מחתרתיים, בו שחקנים לקחו את הרכב שלהם לשיפורים ושיפצורים כל הדרך ליעד הנשגב: לקרוע לו את הצורה ברחבי המסלולים העירוניים. גם במשחק החדש זה קורה ובעזרת ניואנסים מסדרת "מהיר ועצבני" שמורגשים בכל מקום , המשחק מצליח לגעת במקומות הנכונים.

אחד האלמנטים שעברו הכי הרבה שינויים הוא ממשק השדרוג שלטעמי, מציג את הממשק הטוב ביותר שנעשה עד כה בסדרה. אפשר לשדרג כמעט הכל, חלק חלק ברכב ולמי שאין סבלנות לזה יכול לשדרג תאת המראה החיצוני בלחיצת כפתור ע"י קניית חבילת שידרוג כללית.

בסיום החלק הטכני של השדרוג תוכלו לקחת את רכביכם ולהתחרות בו במירוצי רחוב מחתרתיים שמועברים לכם בצורת סיפור שהאמת, די קיטשי ומופרך. רובכם תדלגו על סרטוני העלילה שמלווים בדיאלוגים ילדותיים ותקפצו ישר לאקשן מאחורי ההגה.

למי שכן יחליט להישאר עם העלילה יגלה שכל דמות שנפגוש במשחק תדאג שאנו נצבור ניסיון מסויים בכל אחד מחמשת הפרמטרים של המשחק: Speed, Style, Build, Crew וה- Outlaw.

הפרמטר האהוב עליי ביותר זה ה-Outlaw שמשלב את המירוצים עם מרדפי משטרה נועזים, האספקט שהכי מזוהה עם הסדרה וזה שגרם ל-NFS להפוך ללהיט ולמותג שהוא היום.

המשחק זורם ועתיר באקשן שמתחיל טוב, אפשר לומר אפילו טוב מאוד עד שאתם צוברים כסף לשדרג את רכבים ואז, מתחילה הבעיה הגדולה שלי עם המשחק, הוא ידידותי מדי למתחילים. כל הרכבים יהיו לכם נוחים לנהיגה ופשוט תהנו מחווית נהיגה ארקיידית וכיפית, הבעיה היא שאתם מתקדמים במשחק אבל תמיד מרחפת מעליכם עננה של קלות לעיתים מגוחכת ולעיתים, תמצאו את עצמכם סתם מתנגשים בקיר כדי לאתגר את עצמכם אם תצליחו לחזור למסלול בזמן ולנצח, רמז- זה לא יהיה קשה.

Need-For-Speed-2015-Gameplay

במשחקים הקודמים בסדרה לא היה אפשר להיכנס עם רכב משודרג ברמה גבוהה למירוץ EASY או MEDIUM אלא רק ל-HARD ואילו כאן זה אפשרי.

איפה הקושי והאיזון?

אתם יכולים להתחרות עם רכב "על" נגד רכבים מאוד חלשים, וקשה להבין איך למבורגיני בעלת 1100 כח סוס שבניתי יכולה להתחרות עם וולוו בעלת 150 כח סוס בלחץ? זה דבר שהורס את רמת הקושי במשחק ויתן לכם לנצח די בקלות כל מירוץ גם אם תתנגשו עשרות פעמים בקיר.

עוד ענין זה האי צורך בצבירה של רכבים, לא צריך לרכוש רכבים ולמלא את החניון שלכם ברכבים, כי מספיק רכב אחד טוב כדי לגמור את המשחק. הקושי היחיד שתתקלו בו אם אפשר לקרוא לזה קושי הוא משימות מיוחדות שקשורות לעלילת המשחק בה תקבלו רכבים מסוימים שלא ניתנים לשידרוג ואיתם תצטרכו להתחרות ולשבור שיאים מסויימים.

Need-For-Speed-2015-ביקורת

מלבד משימות אלו כל מי שיתקדם במשחק יהיה לו קל יותר ויותר במירוצים הבאים, קל עד כדי פיהוק.

אונליין אול דה טיים

המשחק דורש חיבור קבוע לרשת ה-PSN, עניין שעורר את זעמם של לא מעט מעריצים. כלומר, אתם במידת מה תלויים בבזק או הוט, אם יש תקלה איזורית פתאום, תתנתקו.  במידה ותתנתקו, תעופו לתפריט הראשי של ה-PS ובמקרה הטוב, תקוו שזה לא יקרה לכם מטרים ספורים לפני סיום מירוץ.

Need-for-Speed-MULTI

המולטיפלייר של המשחק חלש וחסר מעוף, וחבל שמשחק שגם ככה יועד להגיע עם חיבור קבוע לרשת, לא הושקעה בו מחשבה ומשאבים ליצירת מולטיפלייר מעניין ותחרותי.

טרופיס למי שאוהב יש והמון, במיוחד כסף וזהב שמשיגים בלי הרבה מאמץ וזיעה וירטואלית, כי גם אין צורך לסיים את כל המסלולים שיש במשחק, או לאסוף את כל הקולקטבלס שיש במשחק, פשוט סיימו את המשחק ותקבלו פלטיניום פשוטו כמשמעו.

Need-for-Speed-PS4-TROPHIES

בסך הכל המשחק זורם והוא כיף רק צריך לחפש את האתגרים ואת הקושי, הוא יכול להעביר לכם את הזמן בכיף אבל לא יותר מדי זמן. אני עשיתי פלטינום בפחות מ-35 שעות משחק בערך.

גרפיקה וסאונד

מערכת השיווק של EA דאגה למכור לכולנו לקראת ההשקה את הגרפיקה והסאונד המתקדמים במשחק, ובצדק, מדובר כאן בגרפיקה מהטובות ביותר שידעה הסדרה עד כה. הלילה נראה מדהים וריאליסטי, כמו גם זינויי מזג האוויר שמביא גם חורף שנראה פשוט יפייפה.

NFS 2015 REVIEW

מלבד הגרפיקה שנותנת תחושה שאנחנו בתוך סרט אקשן חסר מעוצרים, הגורם האחר לכל זה הוא האודיו של המשחק, מלווה בפסקול אדיר וסאונד מנועים שירעיד לכם את הבית. אין מילים חגבי הסאונד, צריך פשוט לשמוע את זה בלייב.

סיכום:

ניד פור ספיד החדש בא להפגין נוכחות עם מנוע גרפי מרשים וסאונד מדהים, ועם חווית משחק כיפית אך לא מאתגרת. המשחק יכל להיות הרבה יותר נעים למעריצים אך נופל בכל מה שקשור לחוויית האונליין והעובדה שחייבים להיות מחוברים כל הזמן, מאיימת להפריע בהמשך.

*הביקורת נעשתה על גרסת PS4

 

[divider]

 

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

אחלה ביקורת שלום!
אני די נהנה מהמשחק וכמו שסיכמת מעביר לי פה ושם שעה שעתיים של כיף

1
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x