הטבח בפריז: סוני מגיבה להאשמות

PS4

לפי סגן ראש ממשלת בלגיה ושר הביטחון הבלגי, המחבלים שבצעו את הטבח בפריז בלילה של שישי האחרון, בו נרצחו 129 אנשים ונפצעו עוד כמאה, השתמשו ב-PlayStation 4 של סוני כאמצעי תקשורת ביניהם, וסוני מגיבה.

סוני הגיבה לסגן רה"מ ושר הביטחון הבלגים בטענה שקשה יותר לפקח על התקשורת ב-PlayStation 4 מאשר באפליקציה שנמצאת אצל כל אחד בכיס בשם "WhatsApp". כחלק מדיון שאורגן על ידי עיתון "Politico" שלושה ימים בלבד לפני התקפות הטרור בפריז,  אמר יאן ג'מבון שמכהן כסגן ראש הממשלה כי מדינות העולם מתקשות לפענח תקשורת דרך PlayStation 4:

הדבר שמשאיר אותי ער בלילה זה האיש מאחורי המחשב שלו, בחיפוש מסרים מדאעש ומפיצי שנאה אחרים.

פוליטיקו, שאירחה את הדיון, פרסמה סרטון שחושף עוד תגובות של ג'מבון על קונסולת ה-PS4 במאמר שכתרתו "מדוע טרוריסטים אוהבים PS4". לדבריו:

התקשורת הקשה ביותר בין הטרוריסטים האלו נעשית דרך PlayStation 4. זה מאוד מאוד קשה לשירותים שלנו – לא רק הבלגים אלא שירותי הביטחון הבינלאומיים – לפענח תקשורת שנעשית דרך PlayStation 4.

בתגובה להאשמות של סגן רה"מ הבלגי, סוני הודתה שהקונסולה יכולה לשמש לרעה, אך הדגישה שאפשרויות התקשורת בה, הן במשותף עם כל המכשירים המודרניים. הנה מה שאמר הדובר של סוני ל-Eurogamer:

PlayStation 4 מאפשרת קומוניקציה בין חברים ועמיתיהם הגיימרים, ודבר המשותף בין כל המכשירים המחוברים המודרניים הוא שיש להם את הפוטנציאל לשמש לרעה. בכל אופן, אנו לוקחים את האחריות להגן על המשתמשים שלנו ברצינות רבה, ואנו מבקשים ממשתמשינו ומשותפינו  לדווח על פעילות שנראית תוקפנית, חשודה או לא חוקית. כאשר נזהה או שנתוודע על התנהגות כזו, אנחנו נתחייב לקחת צעדים ראויים יחד עם הרשויות המתאימות.

חוץ מדברי ג'מבון על ה-PS4 שהגיעו עוד לפני הטרור בפריז, התקשורת בממלכה המאוחדת קישרה בין שני האירועים, כשהכותרות מצביעות על כך שהמעורבים בתכנון וביצוע הפיגוע השתמשו בקונסולה כדי לתקשר אחד עם השני.

mail online

בעיתון "The Mirror" הכותרת הייתה ״התקפות בפריז: טרוריסטים של ארגון המדינה האסלאמית כנראה השתמשו ב-PlayStation 4 כדי לתכנן את מעשי הזוועה.„, וכותרות דומות היו בשלל עיתונים אחרים, שמתייחסים בכתבותיהם למאמר שפורסם ב-"International Business Times" לפני שלושה ימים, לפיו הרשויות בבריסל בצעו חיפוש אחר המוחות מאחורי הפיגועים וגילו ראיה שכללה לפחות קונסולת PS4 אחת.

העיתונים משתמשים בדיווח הנ"ל כדי לחזק את ההשערה שהטרוריסטים השתמשו ב-PS4 כדי ליזום את הפיגועים. ככה או ככה, הטענה הזו לגבי PS4 שנמצא כחלק מהפשיטה, נותרת לא מאושרת נכון לעכשיו.

ה-"IBT" מציין בדיווחו כמה טענות מרימות גבה לגבי משחקי הוידאו והפוטנציאל שלהן עבור טרוריסטים:

מערכות הקול מבוססות ה-IP של הפלייסטיישן מקשות על פיקוח חוקרים להבדיל מדרכי תקשורת מסורתיים כמו טלפונים סלולריים ומחשבים. טרוריסטים יכולים לשלוח מסרים זה לזה בתוך משחקים מבלי לדבר או להקליד מילה אחת. חבר בארגון המדינה האסלאמית, הידועה גם כ"דאעש", יכול להעביר תוכנית לפיגוע במטבעות Mario Maker ולשתף אותה בפרטיות עם משתמש PS4 אחר. שחקן Call of Duty יכול לירות על הקיר ולכתוב הודעה שתיעלם כעבור כמה שניות, כך דיווח "Forbes".
בעוד שלא ברור אם החמושים מפיגועי הטרור ביום שישי אכן השתמשו ב-PS4, קונסולת המשחקים הפופולרית הוכיחה את עצמה כשדרה של קומוניקציה גם לאנשים טובים וגם לרעים.

אף לא דיווח בודד מבקש את תגובתה של סוני בנושא, ולא ציין שהסיכויים ש-PS4, קונסולה שמכרה בקושי 30 מיליון יחידות, תימצא בבית בבלגיה אצל אדם בשנות העשרים לחייו.

[divider]


כל החדשות וכל העדכונים של GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
5 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

אפילו הטרוריסטים מעדיפים את הפלייסטיישן.

תודה רבה לכל כלי התקשורת החכמים שאומרים לטרוריסטים איך להעביר מסרים…. עכשיו כל הטרוריסטים ישתמשו בשיטות כאלו.
תודה רבה.

זה לא נכון להסתכל על זה ככה. נגיד, ynet דיווחו על כמה שקל להסתובב עם סכין בתחנה המרכזית בב"ש גם אחרי הפיגוע במקום, זה לא אומר שמחבלים "מקשיבים" להם וילכו עם סכין לשם, אלא שהאבטחה בתחנה המרכזית תתחזק ודברים כאלו לא יקרו. כמו במקרה הזה, סוני ובכלל חברות אבטחה בינלאומיות יתגברו את האבטחה ב-PSN.

הם יכולים לפתוח סרבר במינקראפט ולכתוב על שלטים חחחחח