ביקורת משחק: FIFA 16

כיאה לסדרת משחקים שנתית, FIFA 16 יצא, ולמשחקים אלו נדרשת מהמפתחים לכל הפחות מידה רבה של יצירתיות. השנה זה פשוט לא עובד טוב.

משנה לשנה FIFA משתנה, וגם הדעות עליו, לפעמים לטובה, לפעמים ההפך הוא הנכון, FIFA 15 היה – אם לסכם את זה, טוב. FIFA 16, הוא על סף משהו אחר לחלוטין, ולא מפני שהשתנה הרבה, אלא דווקא מפני שלטעמי לא השתנה מספיק ולפרקים גם השתנה לרעה. תמונת מצב מהזווית שלי לביקורת לפיפא 16 על קונוסולת ה-PS4.

ps4 fifa 16

על אסתטיקה וכדורגל נשים

דבר ראשון ששמתי לב אליו הוא אי השינוי בתפריטי המשחק, חסר סדר, אסתטיקה, וסתם עוד משהו כדי ש-EA Sports תוכל להגיד "היי, הנה, עשינו עוד משהו." בתור אוהד אומלל של מכבי חיפה אני לא נואש כל כך לכניסה של הליגה הישראלית לפיפא, לראות את הדירוג של השחקנים במצב הנוכחי היה יכול להיות מזוויע. אך הייתי רוצה לראות תוספת משמעותית, איני מתכוון לומר שהמשחק צריך להיות פוטבול מנג'ר עם מנוע גרפי יותר טוב, אבל עוד ליגות בהחלט הכרחיות כדי לשמור על תוספות גיוון בין משחק למשחק. אולם "למזלי", נבחרות הכדורגל נשים הטובות בעולם לוקחות חלק.

fifa 16 wishlist women football

למה המרכאות אתם בטח שואלים, מפני שפשוט וקל זהו שינוי פעוט שלא מורגש כלל, כדורגל הנשים לא עבר אינטגרציה מלאה ל-FIFA, ואני לא רואה את EA משלבים אותן כל כך בקלות, יש רק טורניר בודד ואף לא ליגה אחת. בסך הכל ההבדל מסתכם בויזואליות ובאנימציה, מלבד זאת הגיימפליי לא שונה מהכדורגל אליו אנו רגילים.

אולטימייט טים

FUT 16

ולכדורגל אליו אנו רגילים: דבר ראשון נכנסתי ל-Ultimate Team, קיבלתי חבורה של קוריאנים, אנגלים ועוד שחקני ברונזה שיצרו קבוצה עם כימיה תת-רמה באופן כזה שאני קורא לסגל "קבוצת כדורגלנים חלשים ואנונימיים" והתחלתי להשלים משימות כדי לקבל חבילת זהב, ואוי הן לא הקלו עלי. כדי להשלים את חלק מהמשימות צריך להוציא מטבעות על כל מיני דברים, בעיקר במשימה של שיתוף קבוצה עם כימייה מלאה.

אז עשיתי טורניר קליל, וגם דראפט עליו ארחיב תכף, ובסוף יצא שהוצאתי כסף על המשימות האלה במקום להכניס, מהסיבה הפשוטה שבחבילה שמקבלים עבור המשימות לא יוצאים יותר מדי חפצים "נדירים" ועם זאת גם לא ניתן למכור אותם, זו די עבודה בעיניים למעשה ואין טעם לשאוף לקבל את החבילה הזו.

FUT DRAFT

 

FUT DRAFT. נהדר. אולי התוספת שהכי אהבתי במשחק, מביאה רענון ל-Ultimate Team, ודרך נוספת להמר ולהתעשר. ולבעיות: ניתן לבחור ברמת קושי אם משחקים בסינגל, ואין לה כל השפעה על הפרסים, אלא רק על כמות הכסף שמקבלים על כל משחק בטורניר, ובשל העובדה שהמשחקים האלה לא עולים לשחקן בחוזים או בכושר השחקנים, אין סיבה באמת לשחק על רמה גבוהה.

היתרונות: יצא לי ג'רביניו מקבוצת השבוע פעמיים ברצף, אז אין לי תלונות. ובנימה רצינית יותר, הפרסים יכולים להיות שווים את הסיכון של איבוד 15,000 מטבעות או 300 FIFA Points.

קבוצה חלומית.
קבוצה חלומית.

ביצועים וסאונד

הבעיה החמורה ביותר שאני סובל ממנה במשחק אלו ירידות FPS די משוגעות, המשחק רץ חלק על 60, לפני תחילת משחק ישנה ירידה קלה אני חושב לסביבות ה-30 וזה בסדר, אך בכל משחק יש רגעים שבלהט העניינים המשחק מחליט גם כן לרוץ על סביבות ה-30 גם במשחקי סינגל, וזה דבר מרגיז בהתחשב בעובדה שאני משחק על קונסולה בעלת חומרה מאוד מסוימת אליה המשחק פותח, זאת בנוסף לבעיות האינטרנט שיש במשחק כבכל שנה.

MARTIN TYLER

הסתבר לי שבהוט לא אשמים בהכל, עכשיו כשאני עם ספק ותשתית של בזק, עדיין יש בלא מעט משחקי אונליין לאגים כבדים. אם כבר משחקי אונליין, אני בז למאטצ'מייקינג של המשחק, שנים על גבי שנים שלא מטפלים בחוסר האיזון בתיאום המשחקים בין שחקנים, לדוגמה, אני עם קבוצה שמדורגת 4.5/5 כוכבים, עלול למצוא את עצמי עם אדם מסכן בעל קבוצת ברונזה, יש חוסר איזון מוחלט וזה מפריע.

לגבי הסאונד דעתי גם חלוקה. אני חושב שחלה ירידה מהשנה שעברה, אמנם כרגיל שירים מעולים לרקע, אבל בגזרת השדרנים יש מעט בעיות. קטעים חסרי קונטקסט כמו למשל בפעם הראשונה שבה שוער היריבה נוגע בכדור לאחר בעיטה של החלוץ, אני שומע את מרטין טיילר מהלל ומשבח אותו על ההצלה ומציין שהוא עובד טוב כל המשחק; בדקה השמינית. נקודת זכות שאני חייב לתת זו האופציה להחליף שפת שדרן, שמשום מה לא הייתה אפשרית כששיחקתי במחשב בשנה שעברה, והמגוון מרשים, חוץ מאנגלית ניתן למצוא את השפות צרפתית, גרמנית, איטלקית, פולנית, רוסית, ספרדית, ערבית והולנדית.

חלב בדבש

מצב קריירה וגיימפלי

שיטת המשחק השתנתה לחלוטין, EA Sports משנה את הגיימפליי בשנים האחרונות כמעט כל משחק, והפעם לכיוון הריאליזם, המשחק השנה פחות "פינג פונג", פחות מהיר, יותר איטי וסבלני, דורש מהשחקן לבנות התקפה ולא לצאת להתקפה נטולת מחשבה, ומן הצד השני השחקן קיבל יותר שליטה בהגנה.

 

האינטיליגנציה המלאכותית (AI) השתפרה אך יחד עם זאת ישנן בעיות לא פתורות, אחת מהן שאני נתקל בה לא מעט, היא כאשר שחקן הגנה שלי מרחיק כדור לטווח הקצר אל מחוץ הרחבה, במידה ויש שחקן קרוב מהקבוצה, המשחק לא יעביר לי את השליטה אליו והוא פשוט יעמוד ויסתכל גם אם הכדור עובר על ידו.

ה"אימונית" החדשה של פיפא (העיגול הלבן מסביב לשחקני ריאל בפעם הראשונה שפותחים את המשחק) רעיון טוב בשביל שחקנים חדשים וגם שימושי למי שחש כי הדבר גורם לו לדייק יותר.

FIFA 16 Career

אני מרגיש שחסרה השקעה במשחק הסינגל פלייר, למצב הקריירה בתור שחקן יש פוטנציאל גדול שלא ממומש במלואו ואני מקווה שמתישהו בעתיד יעשו איתו משהו יותר טוב, כל שנה זה כמעט אותו הדבר וחבל שאין אופציה להעביר שמירה מהשנה הקודמת. השנה יש את האימונים בהם אפשר לחזק יכולות מסוימות של השחקן, טורנירי קדם-עונה מסביב לעולם וסיכום עונה מהשדרן, ועדיין זה לא עושה את החוויה לעמוקה יותר.

גם בשרתי המשחק צריכה להיות התקדמות, לא הגיוני שכמעט כל משחק יהיו לאגים, בבטא של באטלפרונט רק מקליקים על PLAY ותוך מאית השנייה מוצאים משחק, ובכן, זה לא אותו הדבר, אבל באטלפרונט זה משחק מרובה משתתפים ובפיפא מדובר בדרך כלל במשחקים של אחד על אחד, כך שגם אם זה לא עובד באותה הדרך, באחד על אחד לא צריכות להיות בעיות כאלה, ובמשחקים של יותר משני אנשים הלאגים רק הולכים ונהיים קשים יותר.

fifa 16 stadium

המשחק נראה נהדר, הייתי אומר שאין מילים, אבל יש לי קצת הרבה מילים, ואתחיל ממשהו שבאמת באמת מציק לי, במשחקי ידידות בקריירה, למה האצטדיונים מלאים? וזה לא שמדובר בריאל מדריד מול מילאן בטורניר באמריקה, מדובר בקבוצה אלמונית בשם "היידנהיים" מול קבוצה אלמונית אחרת, ואצטדיון המכיל 13,000 מקומות עומד מלא באוהדים שרופים ששואגים אל כל שריקה של הכדור ליד השער, זה הפריע לי בשנים קודמות וכנראה ימשיך להפריע לי, לא הגיוני שכל משחק יהיה אצטדיון מלא באוהדים נחושים.

הפרצופים בריאל מדריד בהחלט נראים יותר טוב מבשנה שעברה, יכול להיות שזה קשור לכך שהם הלכו להצטלם בסטודיו של EA. בכללי המשחק נראה נפלא, האנימציות חלקות, המגרשים מעט מפורטים יותר והדשא של השכן לא יכול להיות ירוק יותר מבפיפא.

FIFA 16 יצא לפני כשבועיים למחשב, PS4, PS3, Xbox One, ו-Xbox 360. בטח כבר הספקתם לשחק בו, ואם לא, אפשר לשחק בדמו כדי לנסות. מה אתם חושבים?

מערכת התגובות
התראה
9 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפה בכל התגובות

חבל שהאנימציה של השחקנים לא אמיתית, הפרו לעומת פיפא הרבה יותר השקיע במראה השחקנים…!

לא משנה אפילו אם זה היה הפיפא הכי גרוע בסדרה זה עדיין היה לצערנו יותר טוב מPES בכמה רמות טובות

ערב רע מאוד לכדורגל הישראלי אוי ישראל גם פוליטית ביטחונית וספורטיבית תקופה לא טובה למדינה

האיצטדיונים המלאים בכל משחק זה המחלה של כל הסדרה מאז שהיא יצאה. זה פשוט בדיחה שהאיצטדיון מפוצץ כל משחק, אפילו ידידות מול קבוצות אלמוניות. אולי בפיפא 17 יפנימו את זה ואם לא, אז מתי?

המשחק מושקע, אין ספק. ואולי הבעיות שכתבת לגבי האונליין מעצבנות, אבל זה אחוז קטן ממה שאתה נתקל בו. 95% מהמשחקים שיצא לי לשחק לא היה לי לאג קטן, אלא אם כן נפלתי על איזה צ'יטאר מעצבן (רובם טורקים).
הם השקיעו מאוד בסאונד על המגרש, וחבל שלא כתבת על זה משהו חיובי…

וגם לא לשכוח, שזה המשחק הכדורגל הכי מושקע שיש היום.. ככה שמי שרוצה לשחק כדורגל, זה רק פה (לצערנו שאין תחרות).

ביקורת טובה. לא אהבתי את הדמו בכלל. יש סיכוי לראות ביקורת של פרו החדש גם?

לא טוב ביקורת!! פיפא משחק הכל טוב בעולם!!! למה כזה ציון נמוך???

אין על הביקורות שלכם, אובייקטיביות בלי לפחד להגיד מה טוב ומה לא. תמשיכו ככה גיימפרו!

ביקורת מדהימה!
בהצלחה לנבחרת מול קפריסין היום!

אולי יעניין אתכם
Close