ביקורת משחק- Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Metal-Gear-Solid-V-The-Phantom-Pain-review

יצירת מופת של גאון יפני: אקורד סיום מינורי אך מושלם לסאגת מטאל גיר סוליד

הידאו קוג'ימה, יוצר, כותב ומפיק סדרת מטאל גיר סוליד, הצהיר בשנים האחרונות ש"Metal Gear Solid V: The Phantom Pain" ינעל סופית את סאגת "מטאל גיר סוליד" וכדי להוכיח לנו שהוא רציני, הגאון היפני מממש בכשרון השמור רק לפתחים ברמתו את הפוטנציאל הגלום בפרולוג 'גראונד זירוס'. ההמתנ היתה ארוכה, אך סוף סוף יוצא לעולם אחד המשחקים המבריקים, השונים, המלוטשים, המדהימים, רחבי היריעה, ועתירי התקציב שידעה הסדרה כולה (כ-80 מיליון דולר תקציב מוערך).

אחרי עשרות שעות של מסע מדהים בעולם שיצר קוג'ימה, אפשר כבר עכשיו להכריז כי הוא לא רק מימש את הפוטנציאל של GZ, אלא גם הצליח ליצור המשך ראוי למשחק "Metal Gear Solid: Peace Walker", שהיה משחק גדול אך מוגבל מאוד ביכולות החופש והפרזנטציה שלו מעצם היותו משחק לקונסולה הניידת של סוני דאז, ה- PSP. 'פאנטום פיין' הוא משחק שאין שני לו, וקשה לחשוב בעתיד על משחק דומה שיצליח להשתוות אליו, כי אם יש משהו שחשים בו לאורך כל המשחק, זה את המגע של היוצר היפני שאין שני לו, הידאו קוג'ימה. בכל מקום, בכל משימה, בכל מחנה, בכל שביל עבר, בכל תנועה, הוא פשוט שם עם החיוך הנצחי והמבויש שמסתיר את הגאונות שכל-כך חסרה היום בתעשיית המשחקים, כי ככה יוצרים משחק שלם ומושלם מא' ועד ת'.

סיפור רקע ועלילה

להבדיל ממשחקי היריות/אקשן שאתם מכירים, העלילה ב MGS V תגזול מיכם עשרות שעות של הנאה, וגם כשתסיימו התוכן הטהור של 50 המשימות הראשיות במשחק, הן לא כוללות את משימות הצד הרבות, שחלקן קלילות אך חלק מהן מאתגרות במיוחד. הסיבה לכך היא פשוטה: המשחק מבוסס על מצב הסינגל שלו, הקמפיין הוא המלך במשחק הזה ובו הושקעו מירב המשאבים של צוות הפיתוח, והמולטי, שמובטח להגיע אלינו בחודש הבא, הוא בסך הכל בונוס.

העלילה של "The Phantom Pain" ממשיכה את זו של הפרולוג למשחק "גראונד זירוס" (שממשיך את המשחק Peace Walker) שהיווה הקדמה לעלילה, אך בעיקר הדגמה למנוע הגרפי המדהים שיצר קוג'ימה, הנקרא FOX. גיימרים שהסדרה חדשה להם, לא חייבים להתעדכן בכל האירועים שקדמו לאורך הסדרה כדי להנות מהמשחק, ואנסה כאן לשזור על רגל אחת את חוט העלילה המרכזי שאולי יחסוך מיכם קריאה נוספת ברשת:

mgs-ground-zeroes-07-metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-ביקורת-משחק

למען הסדר הטוב ובלי לנדב יותר מדי ספוילרים: הפרולוג "Ground Zeroes" הציג לנו את הדמות הראשית אותה אתם משחקים גם כאן, ביג בוס (Big Boss), סוכן הכוחות המיוחדים סוליד סנייק שזוכה כעת לשם הקוד "פאנישד סנייק". בשנת 1975, מספר חודשים לאחר אירועי המשחק Peace Walker, קיבלו אנשיו של ביג בוס מידע מודיעיני כי הנערה פאז (Paz) ששרדה את אירועי המשחק הקודם, נמצאת במעצר במתקן כליאה בקובה בשם "מחנה אומגה" (Camp Omega), השייך לארגון צבאי בשם XOF (היפוך פונטי של FOX, יחידתו הקודמת של ביג בוס) שם כלוא גם צ'יקו (Chico) שניסה לחלץ את פאז בכוחות עצמו. ביג בוס מחליט להסתנן למחנה אומגה בקובה, ומצליח להציל את צ'יקו (בתמונה הבאה למטה) שטוען כי פאז מתה.

Chico MGS5

ביג בוס ויד ימינו "קאז" מילר (Kaz Miller) מסיקים על פי קלטות אודיו כי פאז עדיין בחיים ומצליחים להציל אותה, אך בחזרתם "הביתה" הם מבינים כי הידיעה שהתקבלה היתה תרמית ובסיס האם שלהם הותקף במקביל על ידי ארגון XOF, המונהג על ידי "סקאל פייס" (Skull Face) המצולק. צ'יקו מזהיר כי הוטמנה פצצה בגופה של פאז, וחובש MSF (היחידה הקודמת של סנייק, וממשיכה את דרכה היא יחידת "כלבי היהלום") מצליח להוציא את הפצצה ממנה, אך כשפאז חוזרת להכרה מלאה היא מודיעה בבהלה כי הוטמנה פצצה נוספת בגופה, ועם הידיעה שהיא עומדת למות, היא קופצת החוצה מהמסוק ומתפוצצת באוויר.

האיש שמכר את העולם

האירועים ב"גראונד זירוס", מסתיימים בזה שביג בוס וקאז מצליחים בקושי לברוח אל בית חולים, אך ביג בוס נפצע קשה מדי במהלך ההתקפה, ונכנס למצב של תרדמת ואחרי 9 שנים הוא מתעורר במשחק זה ללא זרוע שמאל שאותה תחליף אחת ביונית.

The-Phantom-Pain-ביקורת

ברקע צלילי הקאבר האנונימי שהתעורר עכשיו לחיים בביצוע זמר שנות ה-80 מידג' יור (שגם הוא אגב, הפך פונטית את שם הבמה שלו, מידג', משמו המקורי, ג'ים) סולן להקת אולטראווקס,  לשירו של דיוויד בואי "האיש שמכר את העולם" (שזכה גם ב-1993 לביצוע אנפלאגד מענג של נירוונה) שמרמז לנו כי סנייק הולך לצאת מזה:

..חשבתי שאתה מת לבד
לפני זמן רב.

הו לא, לא אני,
אני אף פעם לא איבדתי את השליטה.

כדי לחתום את החלק שעשוי להכיל ספוילרים, בטח לא תופתעו שסנייק הצליח לשרוד ולהתעשת על עצמו בבית החולים, הודות לבחור בשם ישמעאל (כן, ההוא מהספר מובי דיק). מכאן ואילך, תתוודעו לכמה אירועים מוזרים, דמויות חזקות, יפות, שנויות במחלוקת וגם נבלים שיכלו בשקט להפוך לנבלי על בחוברות קומיקס של מארוול, אבל את כל זה, אשאיר לכם לגלות לבד במשחק, למה להרוס.

פרזנטציה ו-Mother Base

לכאורה MGS V הוא משחק עולם פתוח שמכיל בסיסים ועמדות שמירה ברחבי הגלובוס שאתה יכול לחקור בשעות הפנאי שלך. זה מתחיל באפגניסטן וממשיך לאפריקה ובכל עת אתה יכול לקחת את הבאדיז שלך, אחיך לקרב: ה-D-Dog שמכונה דידי והוא כלי נשק לכל דבר, ה-D. Horse הסוס שרוכב במדבריות, בהרים, בג'ונגלים ובכל מקום, כי הסוס הזה הוא בלתי נדלה ומיומן לרכב על כל משטח, בלי למות פעם אחת, בדיוק כמו דידי.

Metal-Gear-Solid-V-REVIEW

משימות אלה, אשר בדרך כלל כרוכות בהצלת ושחרור בני ערובה, חיסול ממוקד של אנשי צבא בכירים, מציאת מסמכים מסווגים או גאדג'טים עתידיים וכלי מלחמה או שליטה על בסיסים ויעדים, דומות מאוד לאלה ב-GZ , כלומר, הם בעצם פאזלים עם מספר רב של פתרונות בגלל שהמשחק עולם פתוח, וההמלצה הכללית היא להתנסות בכלים הרבים העומדים לרשותך, בדרך שלך. הדגש על הדרך שלך, הוא חלק חשוב במשחק עולם פתוח אותו יצר קוג'ימה, כי בכל שלב במשימה אתם חופשיים לבחור את הנתיב ואת הכלים שיעזרו לכם להצליח במשימות ולהרוויח כסף וירטואלי במשחק לצורך שדרוגים של נשקים, ביגוד, וכל מה שניתן לשדרג במקום אחד שהוא רק שלכם- בסיס המטה הראשי שלכם, Mother Base.

Metal-Gear-Solid-V-MOTHER-BASE

בסיס האם, הוא המטה החדש של ביג בוס אליו תגיעו אחרי שחזרתם עם "קאז" מילר על גבי המסוק שממנו התפוצצה Paz, והוא שוכן בלב ים ונראה כמו אסדת קידוח: מתקן ימי המשמש לקידוח נפט וגז טבעי בים. כדי לעשות את זה טוב, קוג'ימה לקח את כל הדברים הטובים מהסדרה ושילב את כולם במשחקו האחרון בה, המטה של ​​הביג בוס למשל, יכול בקלות להפוך לאתנחתא מהנה ביותר בכל שלב.

ה-Mother Base הוא המקום שאליו תחזרו אחרי קרבות טופי דם כדי להתרחץ ולהתנקות, אך הוא נוצר לספק ייצוג חזותי של ההתקדמות שלך דרך המשחק, שהולכת וגדלה בהתמדה ככל שאתה מרוויח כסף ומשאבים כדי לבנות פלטפורמות חדשות. הפלטפורמות דורשות פיתוח ומחקר, שיפור המיומנויות של הצוותים השונים אותם תפתחו במשחק ואף תרחיבו, והוא רק הולך לגדול ולהתרחב באמצעות פלטפורמות, והתפקיד שלכם זה לדעת לנהל אותו בצורה יעילה באמצעות משאבים שתמצאו בשטחי הקרב.

MotherBase-MGSV

כדי להרגיש בוסים אמיתיים, החיילים שלכם בבסיס-האם מאוד ממושמעים ואתם רשאים להכות אותם באגרופים ולשמוע אחר-כך: "תודה בוס" מלווה בהצדעה, אתם רשאים לעלף אותם ולשלוח אותם עם המצנח למעבדה אבל אתם לא יכולים להרוג אותם, כי נשק חם לא פעיל בבסיס-האם, ורק אקדח עם משתיק שלא הורג מותר לשימוש, לצרכי אימוני ירי.

מכניקה ומשחקיות

אם חשבתם שצפייה בסרטונים ארוכים של גיימפליי תעניק לכם איזשהו מדד למשחק עצמו, היא לא. קשה לקבל את האווירה ואת התחושות שהעולם שקוג'ימה יצר דרך סרטונים. את המשחקיות בפאנטום פיין אפשר לחלק לשניים, המשחקיות עצמה עם כל האקשן במהלך המשימות ומן העבר השני, ניהול המשאבים, וכל ההתעסקות עם בסיס האם. ברגע שהמשחק מתחיל בבסיס האם, הוא ינסה לתת לכם הדרכה מספיק מקיפה בכדי להבין איך המשחק הזה עובד, מה זה ה-iDroid ולמה ה-Mother Base כזה חשוב.

 

METAL-GEAR-SOLID-V-THE-PHANTOM-PAIN-כלב

האיידרויד הוא מכשיר PDA דרכו אתם עושים כמעט כל דבר במשחק, החל מצפייה במפות, האזנה לקטעי אודיו, בחירת משימות, ניהול בסיס האם, קריאה למסוק, שדרוג נשקים, לבוש וכו'. עץ השדרוגים והאפשרויות המגוונות של כמעט כל כלי שתעשו בו שימוש, הוא עצום ולעיתים תמצאו את עצמכם מעבירים זמן רב על למידת כל התפריטים והאפשרויות.

D-Walker

המשחק עצמו, אחרי שכבר התחלתם משימה מכיל מכניקת תנועה מלוטשת ומושלמת, בה אתם יכולים לעשות כמעט הכל, חוץ מלקפוץ, וזה כולל נהיגה, והאפשרות לרכב על הסוס, להכנס לנעליו של D-Walker הרובוט, לשלוט ב די-דוג שהוא לבטח הכלב הכי טוב שידעה התעשייה, לירות, להתאגרף עם אויב, לחנוק, להרוג, לצלוף, לשלוח גאדג'טים לעבר האויבים, ארטילריה, פצצות ועוד ועוד. את השליטה בדמות של סנייק תסגלו במהירות והשימוש בנשקים יבוא טבעי גם לשחקני FPS וגם לכאלה שהם לא, בנוסף, האפשרויות המגוונות לשנות מצלמה ממבט מגוף שלישי לגוף ראשון הוא שמיש בלא מעט מצבים במהלך קרב.תמצאו את עצמכם מול כיתת יורים או בסיס עמוס בחיילי אויב במשחק (ואני חייב מילה טובה על ה-AI, עבודה מעולה) ותצטרכו ללמוד איך להיערך ולפעול במצב שעולים עליכם, אם לא פעלתם בחשאי, וכמעט אין דבר שהוא לא אפשרי בכל משימה, בין היא קלה או קשה או בין אם זה קרב בוס.

Metal-Gear-Solid-V-The-Phantom-Pain-BOSS-FIGHT

אפרופו קרבות בוס, אין הרבה כאלה בפאנטום פיין אבל חלקם יכולים להיות לעיתים מאוד מתסכלים, עד שאתם מבינים שמשהו חסר לכם. מה עושים? חוזרים ל-MB (קיצור של בסיס האם), כי זו חוויה די כפייתית שמאלצת אותך להקצות צוות חדש, לפתח כמה כלי נשק חזקים יותר, ואז לעבור למשימה הבאה שלך. במקום שלל בוסים, יש כמה אויבים מאוד חזקים במשחק כמו ה-Skulls, שינסו בעיקר להקשות עליכם ולהפריע, אבל ממה שאני הספקתי לשחק (כמעט 50 שעות , סיימתי 45% מהמשחק) הן דמויות קשות להכרעה באופן אבסורדי, מהירות מאוד, ומסוגלות להתמודד עם כמויות עצומות של נזק, מה שהופך אותם לבוסים קטנים, במיוחד כשמזג האוויר הופך לפתע לערפילי סוער במיוחד.

MGSv_bionic-arm

במובנים מסוימים, פאנטום פיין לא שונה מהמשחקים של ימי הפלייסטיישן. היסודות של זחילה, הצצה סביב פינות, הורדת שומרים לכדי איבוד הכרה, קיימים גם כאן אך בדרכים אחרות. זה הפעם נעשה בצורה שונה מאוד: לכל אורך המשימות במשחק תקבלו עדכונים למצבכם בבסיס האם במקביל להתקדמות שלכם במשימה. המשקפת מאפשרת לכם לא רק לסמן אויבים כך שייראו גם מעבר לקירות, אלא גם לקבל אינדיקציה על כישוריהם. חלק מאותם אויבים יוכלו לעבור לצד שלנו, אם הם בעלי כישורים. העלמת אויבים ושליחתם לבסיס האם נעשית בצורה כזו שיש ברשותכם מצנחים באמצעותם תוכלו לשלוח כמעט כל דבר לבסיס האם, או לפחות תוכלו לנסות.

Metal-Gear-Solid-V-The-Phantom-Pain-ביקורת

למרות הנטייה במשחק התגנבות לשמור על חשאיות וחיסולים חרישיים, בלא מעט פעמים מהמקרים תמצאו את עצמכם מול אויב שאם לא ייהרג במקום, יעיר את כל הבסיס ויפעיל אזעקה, לכן, הבא להורגך השכם להורגו

בנוסף למערך הגדול למדי של כלי הנשק שברשותכם, כולל הזרוע הביונית של סנייק שהיא נשק לכל דבר אותה תוכלו לשדרג, התאמה אישית של נשקים עם משתיקי קול ואביזרים אחרים, לא כדאי לכם לפספס במשחק. חלק מהאביזרים המיוחדים נמצאים במשימות הצד, זה תלוי בכם כדי למצוא אותם בעצמך והתגמולים לפתיחת התאמת נשקים הם גבוהים למדי. אם אתם רוצים רובה צלפים מיוחד, זו הדרך.

mgsv-pp-DD

הכוח הגדול של המשחק טמון בשליטה של ​​קוג'ימה בפרטים הקטנים, שניכרים בכל היבט של המשחק. אם יש דבר שאינו ברור לכם, תמצאו תמיד דרך למצוא פיתרון. אם יש אויב שקשה לכם להכניעו, החופש במציאת פתרון תלוי רק בכם. קוג'ימה נותן לכם את הכלים להתמודד עם כל מצב במשחק, והוא מאמין שהגיימרים מספיק אינטיליגנטים להבין בכוחות עצמם איך להתקדם.

גרפיקה

כשגראונד זירוס שוחרר בתחילת שנה שעברה, כבר היה ניתן לראות את הפוטנציאל הטמון במנוע הגרפי FOX של קוג'ימה, בשונה מהביצועים של אותו מנוע במשחקי פרו אבולושן. שנה וחצי אחרי והגרפיקה במשחק שופרה בצורה ניכרת. לשחקני ה-PC אני יכול להבטיח שמדובר באחד הפורטים המוצלחים שפגשתי בחיי, ובאחד המשחקים היותר יפים שנתקלתי בהם. לא נתקלתי בבאג אחד (!).

metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-GRAPHICS

גרסת הקונסולות הנוכחיות למשחק זה לא סתם זכתה לשבחים, שכן ההשקה עברה בשלום והמשחק רץ עליהן ב-60 פריימים לשניה. החשש ששחקני המחשב הולכים לקבל גרסה מסורסת או פחות טובה, התבדתה כשקונאמי הודיעה על הקדמת שחרור המשחק שהותאם ליום ההשקה של הקונסולות. מהלך זה הבטיח שרמת הפורט למחשב לא תיפול מגרסת הקונסולות וזה הזמן לציין שגרסת ה-PC אף עולה על כל הגסאות, והיא משהו שכדאי ללמד לא מעט חברות בתעשייה. פאנטום פיין לא רק ממחיש את גדולתו של המנוע FOX, אלא גם את האופטימיזציה שהצליחו להגיע אליה המפתחים במעבר לפלטפורמת המחשב, במיוחד כשמדובר במערכת הפעלה חדשה (ווינדוס 10).

MGS-V-The-Phantom-Pain-review

רמת הפירוט בטקסטורות במשחק היא מהגבוהות שנתקלתי וגם העבודה שנעשה על לכידת הפנים של הדמויות הראשיות, דמויות המשנה וכל החברים של סנייק, כולל Quite הדמות הנשית שמשדרת מיניות ושהפכה כבר מודל לחיקוי, הדי-דוג ובאדי הסוס, העבודה על כולם לא פחות ממושלמת.

how-can-metal-gear-solid-5-the-phantom-pain-REVIEW

שינויים קלים במהלך היום, שקיעה וזריחה נראים מדהים, במיוחד כשאתם בתוך בסיס האם המשקיף לים. מזג האוויר שמשנה את פניו לעיתים תכופות משנה לחלוטין את שדה הקרב, ומעבר לאמינות שהאפקטים משדרים, הראות נעשית קשה יותר אך מצד שני הקושי, הופך להיות גם מנת חלקם של האויבים. הגשם במשחק נראה מדהים והמעבר בין מדינות טרופיות למדבריות, יציב בפניכם נופים מהממים ואיכויות עיצוב סביבתי שהוא פשוט תאווה לעיניים, במיוחד בהגדרות אולטרא.

פסקול דיבוב וסאונד

קוג'ימה ידוע באהבתו למוזיקה של שנות השמונים, ולאמנים מאוד מסויימים בה. האייטיז היה העשור בו החלה הסדרה את דרכה, ותמצאו לאורך המשחק קסטות וקטעי מוזיקה מעשור זה, אם חיפשתם דרך מעניינת להכיר את המוזיקה של שנות השמונים, מצאתם.

לבחירת השירים במשחק יש חלק בהבנה הכללית של התכנים אותם רוצה קוג'ימה להעביר, וגם אם מדובר בפירושים מופשטים לשירים שהאמנים לא באמת התכוונו למלחמת עולמות, הם פשוט עושים את העבודה. לי באופן אישי היה מהנה להריץ את קטעי המוזיקה ברקע (צריך לחפש ולמצוא במשחק, זה די קל) שלצורך שדרוג החווייה במשימות מסויימות, אך במשימות התגנבות חרישיות למשל, העדפתי לשמור על שקט.

https://soundcloud.com/yuri-hristev/nuclear

ויש גם קסטות אודיו שמעבירות מידע ופרטים חשובים על משימות ועל הרקע לכל אחת מהן. הקלטות אלו הן כבר חלק די חשוב בעלילת המשחק, הן החוט המקשר בין הפרטים שלא הבנתם, הדמויות שאתם מנסים לעמוד על קנקנן, כך שגם אם לא הבנתם למעלה את העלילה המרכזית, תוכלו למצוא את כל הסיפורים והאירועים, הדמויות והקונספירציות הקשורות למשחק. הביצוע הווקאלי של ההקלטות בקסטות ורמת העומק של הפרטים, יכולים בשקט להעמיד מותחן פוליטי צבאי שובר קופות. זה משהו שלא רואים בכל משחק היום.

הדיבוב בסדרת מטאל גיר תמיד השאירה חותם של איכות בלתי מתפשרת וגם בפאנטום פיין מדובר בעבודה מבריקה. אחרי שנים שנים רבות שאת סנייק דיבב דייויד הייטר, החלפתו בקיפר סאת'רלנד דווקא משדרגת את הטונים המחוספסים של סנייק והופכת אותו לדמות הרבה יותר עוצמתית. את קאז מילר, יד ימינו של סנייק מדובב אחד הקולות העסוקים בתעשייה- רובין אטקין דאונס הבריטי ואם זה לא מספיק, גם טרוי בייקר, האחד והיחיד מצטרף לחגיגת הקולות בתפקיד אוסולוט (Ocelot).

Ocelot-MGS5

גזר דין:

פאנטום פיין עושה כבוד למעריציה האדוקים של הסדרה, על ידי כך שהוא לוקח כמעט את כל הדברים הטובים שהיו בה ומשלב אותם בהצלחה במשחק אחד גדול. יש שיגידו שהביקורות המצוינות למשחק הגיעו ממקום של מחווה לאומן ולגאון הידאו קוג'ימה, אך איך שלא תסתכלו על זה, "Metal Gear Solid V: The Phantom Pain" הוא מאסטרפיס בכל קנה מידה. משחק רחב יריעה ומלוטש, כזה שגם יודע לכבד את האינטליגנציה של השחקנים. משחק מוגמר ושלם ברמה כזו שמין הראוי שילמדו עליו באקדמה. MGS V הוא משחק חובה לכל גיימר באשר הוא, משחק שייכנס לפנטאון כאחד ממשחקי הפעולה/התגנבות הטובים בהיסטוריה.

הייה שלום ביג בוס, ותודה על מסע מדהים ואחרון בהחלט.

[divider]

מערכת התגובות
התראה
14 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפה בכל התגובות

תודה
ואיך להשיג מכוניות ורובוטים
תודה מראש

רכבים תמצא כבר בשלבים מוקדמים פזורים ליד מחנות, רובוטים אתה בטח מתכוון ל D-WALKER, רובוט שאתה מפעיל המצויד בנשק. תצטרך לסיים את משימה 13 שנקראת PITCH DARK שלאחריה תיפתח לך האופציה לפתח את הדי-ווקר בבסיס האם. אגב, תוכל להשתמש ברובוט גם לפני המשימה, אם תהרוג מאחור אויב שנמצא כבר בדי-ווקר.

קודם כל אחלה ביקורת. אותי מענין לדעת עד כמה המשחק מגוון ולא משעמם כי לפי הביקורת הבנתי שהעלילה לא רצופה אלא כל פרק הוא בפני עצמו , השאלה אם זה פוגע בכיפיות של המשחק ואם הוא לא זורם כמו שהיה אם ככל היה מחובר. סליחה על החפירה אבל אני באמת שוקל לקנות

להיפך, זה מה שהופך את כל החוויה למיוחדת, בשונה משאר המשחקים.

תודה רבה על הביקורת המקצועית נהנתי לקרוא
עכשיו לקטע הרציני: השתכנעתי לקנות! איפה הכי זול אני יכול למצוא לסטים? תודה מראש!

ביקורת מעולה, תודה רבה.

היי יש לי את המחשק אבל אני לא מצליח להשיג את הכלב או את הצלפית…. אתם יכולים לעזור???? תודה מראש

את D-Dog הכלב תוכל למצוא בכניסה למשימה בשם C2W, מומלץ בשעה שיש בה אור, ולא בלילה (סרטון מצורף)
בשביל הצלפית, שמה Quiet, אתה צריך לסיים את משימה 11, ואחר כך לעשות גם משימה צדדית בשם "Visit Quiet" כדי לגייס אותה אליך.

בהצלחה!

https://www.youtube.com/watch?v=QlRlduCDoGA

ממש לא "משחק מוגמר ושלם", הכותב שכח לציין שסוף המשחק המהווה את אחד החלקים החשובים ביותר, הקושר את חלקי הסאגה, הוא למעשה משימה 51 שהוסרה, כנראה בשל הקיצוצים בקונאמי. המעריצים מוחים ראו ת'רדים ברדדיט, נאוגאף וכו'.

https://www.youtube.com/watch?v=-B4JIHh5Jqk

זה אכן מכעיס מצד אחד לדעת שיכלנו לקבל תשובות לכל השאלות באפיזודה 51 שלכאורה הוסרה. מצד השני, קוג'ימה בכל זאת מצא דרך לשחרר את זה איכשהו גם אם קונאמי באמת הסירה את E51. כעת כולנו יכולים לצפות בזה אחרי סיום העלילה. חג שמח 🙂

עכשיו מתברר שבנוסף הוסר פרק שלם מהמשחק שהיה צריך להיות בו, הוא פרק מספר 3 בשם peace.

אכן. ידיעה על כך צירפנו בקובץ המבזקים לחג

ביקורת מעולה ! יש לי את המשחק וכל מה שכתוב כאן נכון זה יצירת מופת באמת. מחכה שיגיע כבר המולטי!

פשש איזו ביקורת פגז הבאתם! עכשיו עשיתם לי חשק מטורף למשחק -_-