דיווח: קונאמי מתייחסת לעובדיה כאל אסירים

KONAMI PRISON

בדיווח שנחשף בעיתון יפני העוסק בכלכלה נטען כי חברת המשחקים קונאמי מתייחסת לעובדים כאל אסירים

בשנים האחרונות קונאמי סובלת מחשיפה שלילית בעיתונות הודות לשלל סיפורים, הגדול שבהם שכנראה יצר הכי הרבה רעש הייתה הפרידה בין החברה לבין הידאו קוג'ימה, מעצב המשחקים המוערך. זהו לא סוד שקונאמי עוברת זמנים קשים בהווה, עם רבים מהמעצבים, המחברים, והמפתחים עוזבים עבור מקום עבודה אחר. אך דיווח מ"ניקיי", שתורגם ע"י קוטאקו, חושף ידיעה שלא תשמח את דעת הקהל ומוסיף עוד שמן למדורה. בחברה משתמשים באמצעים לא נעימים כדי לשמור על העובדים בשורה, כאשר אלו מקבלים יחס של מספרים במערכת שבה הישגים אישיים ואוטונומיה בעצם לא קיימים.

לפי הדיווח של ניקיי, קונאמי מפקחת על זמני הפסקות האוכל של העובדים באמצעות כרטיסים. עובד שלכאורה מבלה יותר מדי זמן בהפסקה, נרשם ומובש באימיילים מהחברה. בכל המשרדים ישנם מצלמות, והן אינן שם לאבטחה כלל, אלא כדי לעקוב אחר תנועת העובדים.

מפתחים שאינם נראים "יעילים", מקבלים "עונש" בדמות תפקיד חדש כמו לנקות בתור שרת, או להיות שומר. ואם חשבתם על כך כבר, לא מדובר רק בעובדים בדרגים היותר נמוכים, מפתחים שעבדו על פרויקטים גדולים יותר של החברה, בעלי פרופיל גבוה, גם הם נמצאים בעמדת סכנה.

תקרית אחת שהייתה, עובד לשעבר הכריז בפוסט בסקייפ על המעבר מקונאמי לחברה אחרת. מנהלי קונאמי שמו עין על הפוסט, וכל עובד נוסף שסימן כי אהב את אותו הפוסט, קיבל עבודה אחרת בתור עונש.

HIDEO KOJIMA

מחלקה מספר 8

במקביל, "הפקות קוג'ימה", חברת בת בבעלות קונאמי, שבעבר הודרכה על ידי הידאו קוג'ימה (יוצר הסדרה והמשחק מטאל גיר סוליד 5), זכתה לשם אחר, "מחלקת הפקות מספר 8". העובדים במחלקה זו לא מקבלים גישה לאינטרנט כלל, כל המחשבים שם מחוברים לרשת המקומית שבה לא ניתן לעשות יותר משליחת הודעות פנימיות. הרעיון הוא למנוע מהעובדים הסחת דעת.

ולבסוף, עובדי החברה לא מקבלים אימיילים לפנייה, במקום זאת, הם מקבלים שרשרת אקראית של מספרים ואותיות כל מספר חודשים, כנראה בשביל לנסות לפגוע בניסיון מעבר למקום עבודה אחר – קשה ליצור קשר עם אדם שכתובת הדואר שלו משתנה באופן קבוע. אנשי צוות שחייבים לתקשר עם אנשים מחוץ לקונאמי יוצאים מן הכלל בנושא זה, להם יש אימייל.

זה התחיל בעידן המובייל

לפי הדיווח של ניקיי, משטר האימים שהשתלט על החברה התחיל בסביבות שנת 2010, בזמנים שבהם קונאמי עברה למיקוד במשחקים לטלפון הנייד, משחקי מובייל.

החברה הבינה שמשחקים מהסוג הזה יכולים להכניס יותר עבור פחות מאמץ והשקעה. אך מדוע הם חשבו שיחס נטול התחשבות לעובדים יהיה רעיון טוב, זה לא ברור, אך כל אחד מבחוץ היה יכול לנחש שזהו צעד לא טוב. תרבות כזו בחברה, שמעצימה את חוסר האמון ומרות הרוח של העובד הוכחה כלא יעילה, אינה עוזרת לפריון ומראה לעובדים היותר מוכשרים את הדרך החוצה.

כך שאם חשבתם לעבוד בתחום, תבררו לאן אתם הולכים, קונאמי, על פי הדיווח הנ"ל לא כל-כך מומלץ.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
2 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

יפנים עם מוזר

תתפלא אבל אין קשר ליפנים, משהו דומה קרה בInfinity Ward, מפתחי COD, אחרי שלכאורה אקטיויזיון תפסו אותם משוחחים עם EA. והם היו באמריקה, ארץ החופש.