ביקורת משחק: Batman Arkham Knight הוא סוף מושלם לטרילוגיה נפלאה

Batman-Arkham-Knight-REVIEW

יצאתי לסיבוב ברכב, או… טנק, של האביר האפל ברחבי גותהאם הריקה מתמיד. איך הסתיים המסע?

ובכן, הביקורת כמובן נעשתה על משחק הפלייסטיישן 4, היות והאחים וורנר הביאו רק את הגרסה הזו. למען האמת הרקע של השקת המשחק, עם כל הסיפורים שמריחים רע מסביב, הוציאו לי את החשק מלשחק בו, אבל אחרי שהתחלתי זה לא היה פשוט להפסיק, עם סיפור סוחף, משחקיות מצוינת וגרפיקה שלה ייחלו גיימרים מאז שיצאו הקונסולות ב-2013.

עלילה

נו, טוב, זה באטמן, מי לא מכיר את הילד העשיר שעדיין לא התגבר על מות הוריו? אלא ש-Batman Arkham Knight סוגר את הטרילוגיה של רוקסטאדי כאשר ברוס כבר לא כל כך ילד, הוא בדרכו להיות קשיש, ומקל העזר שלו הוא לא אחר מאשר הבאטמוביל, הטנק שבאמצעותו אנחנו מבטיחים את שלום העיר עבורה ברוס וויין עומל יומם וליל.

Batman Arkham Knight REVIEW

במילה אחת, העלילה פנטסטית – בהחלט עושה את המשחק כפי שהוא אמור להיות, ואני חייב להדגיש שממש קשה לכתוב עליה מבלי להוסיף ספויילרים, מפני שהעלילה הזו שבעיקרון לוקחת חלק בלילה בודד מחייו של איש העטלף, רצופה בהפתעות, חלקן מרעישות, חלקן מרעישות פחות.

החזרה של קריין, הדחליל, לא ריגשה אותי במיוחד, אני לא הכי אוהב אותו כנבל וחושב שהשיטה ההרסנית שלו מאוד פחדנית, אך עליו הוחלט לבסס את העלילה, ובשורה התחתונה לטעמי העלילה הראשית הורכבה באופן הכי כיפי שאפשר, כשהיא מוקפת במשימות משניות שבאמת מוסיפות עוד עומק ומאריכות את הלילה, כמו למשל המשימות של רידלר בהן המטרה לשחרר את קאטוומן מהקולר החדש שלה, משימות המצריכות חשיבה ואולי לצאת קצת מהקופסא, תמיד אהבתי את החידות שלו, עוד מאסיילום, ועכשיו לקבל סדרת משימות בהדרכתו… יותר מזה לא אוכל לבקש.

Scarecrows- batman Arkham-Knight

פגם בודד שאפשר למצוא שם זו העובדה שיש להשלים 100% ממשימות הצד כדי באמת להגיע לסוף המשחק, וזה יכול להעיק.

משחקיות

את הגיימפליי אני מחלק לשניים: באטמן, ובאטמן עם באטמוביל, את אלו גם כן אני מחלק לשניים, באטמן בקרבות פנים אל פנים (או פנים של 20 איש עויינים) ובאטמן כשהוא פועל בחשאי, ויש את הבאטמוביל במצב קרבי ובאטמוביל ככלי עזר.

בקרבות הפנים אל פנים אין יותר מדי חדש, הקרבות מעט יותר מורכבים במשחק הזה כאשר עכשיו האויב משלב גם חשמל, ובאטמן יכול לפגוע באויבים עם מגוון יותר רחב של חפצים בסביבה, כמו כן, גם ברגעים שבהם באטמן מתגנב אין הרבה חדש, אך ישנם מספר מאוד מצומצם של צעצועים חדשים (ובאותו המטבע גם לאויב) שלפעמים חובה להשתמש בהם, דבר חדש שאני ממש לא אוהב זה כלי שנותן לאויב את המיקום הנוכחי של באטמן, והדבר לא מקשה, סתם מטריד ומאלץ לעבור ממחסה למחסה באופן לא מי-יודע-מה קבוע.

batman arkham-knight_ps4 gameplay

הבאטמוביל, כנראה הדובדבן שבקצפת למשחק זה, ללא צל של ספק התוספת הגדולה ביותר ב-Arkham Knight, והרכב המשוריין בא עם פן חדש לקרבות, כחלק מהמלחמה בין באטמן לדחליל יש חלק ממש כיפי של קרבות בין הבאטמוביל לטנקים, זה די מצחיק האמת, באטמן הרי לא הורג, אז מה שעשו זה טנקים "על שלט", אין בפנים אנשים וכך אפשר לתרץ למה הבאטמוביל מפוצץ אותם.

BATMAN™: ARKHAM KNIGHT_20150617164641

בכל אופן, הקרבות הללו לא כל כך מגוונים ולכן יש הרגשה שהם חוזרים על עצמם, אבל חוץ מזה הם מאוד יציבים. הצד השני של הבאטמוביל זה שבאמת באטמן נעזר בו כדי לעבור חלקים במשחק, יש מעין משחקי חשיבה קטנים שצריכים לעבוד איתם, ומה שאני לא אוהב שם במיוחד זה את ההרגשה שרוקסטאדי הקלו בקושי של אותם משחקי חשיבה שעירבו פעולות פשוטות ותו לא. דבר אחרון, הנהיגה עם הבאטמוביל בעיר מצויינת, ולא נופלת ממשחקי מירוץ.

גרפיקה

האביר האפל עם חליפתו החדשה נראים נהדר ב-Batman Arkham Knight, לפני כשנתיים כשאמרנו "הדור הבא", בדיוק לזה התכוונו. זהו המשחק הכהה ביותר בסדרה עד כה, דבר שבדרך כלל לא תופס לי את העין, אך ציפיתי לזה מפני שאלו צבעים שתואמים למשחק, בכל זאת האביר האפל פלוס גותאם יותר מדכאת מאי פעם.

batman-arkham-knight-ps4-fight

העולם הפתוח הטוב ביותר שיצא מרוקסטאדי ובכלל בסדרה, יחד עם הגשם הבלתי פוסק בעיר, כמעט לכל אובייקט יש ברק חביב. משהו נחמד נוסף שאהבתי, החליפה של איש העטלף סופגת פגיעות כמובן, וככל שמתקדמים במשחק ככה המצב של החליפה נראה יותר ויותר רע, עם קרעים, סדקים, וכו'. האנימציות, הו כן האנימציות, חלקות מתמיד, וגורמות לקרבות להיות יותר חלקים. היה יכול להיות נחמד לראות גם את הטכנולוגיות של אנבידיה כחלק מהמשחק בפלייסטיישן 4, אבל… שוין.

סאונד

משחק מושקע כל כך בנושא הסאונד חייבים לשחק עם אוזניות, אז שיחקתי עם אוזניות הרייזר קראקן, ואני יכול לומר שהסאונד איכותי כצפוי ממשחק בסדרת באטמן ארקהם, רעש של עצמות נשברות במגע עם האגרוף של באטמן עוצמתי כרגיל, ההאצה המהירה של הבאטמוביל.

https://www.youtube.com/watch?v=0IuuVhh_li0

מאוד שמחתי לשמוע שוב את קווין קונרוי (ועוד מדובבים נוספים שחזרו לקאסט) שעזב לאחר Arkham City, עם הניסיון הרב שלו בלדבב את באטמן הוא הכי טוב שיש בעסק. פס הקול של המשחק די ברור מאליו, מתאים למשחק, מתאים לבאטמן. הסאונד מעולה בכל שלב ושלב ואני בטוח שכל אחד אחר נהנה ממנו גם כן.

לסיכום

המשחק הזה, Batman Arkham Knight, הוא סוף מושלם לטרילוגיה נפלאה של רוקסטאדי, כל מי ששיחק בשניים הקודמים חייב לשחק גם בזה, ומי שלא שיחק בכלל, למה אתם מחכים?

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
8 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפה בכל התגובות

חראאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא של עלילה,ספוילר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

מסכים עם התגובות כאן- כל הכבוד רועי ביקורת שכיף לקרוא!

בהחלט ביקורת נפלא

אם רק הייתה שם את הפסקול בתחילת הביקורת:'(

חבל שחירבנו את גרסת המחשב ועכשיו אני אפילו מתחיל לחשוב אולי לקנות קונסולה 🙁
אני יעבוד בחופש ויחסוך 🙂
ביקורת עשתה לי חשק

שאפו על הביקורת המצוינת!
אם היה לי ספק עכשיו אני בטוח קונה אותו לסוני4

רועי אני חייב להגיד לך שנהנתי מהביקורת הנפלא הזאת!

כול הכובד תמשיך כך

🙂

אולי יעניין אתכם
Close