בשקט בשקט: שוויה של חברת EA היום הוא הגבוה בכל הזמנים

EA LOGO

חברת Electronic Arts ממשיכה לדהור בבורסה ושוויה נסק ל-22.5 מיליארד דולרים, פי שתיים משנה שעברה. איך זה קרה?

במרץ 2013 הודיע ג'ון ריקיטלו, מנכ"ל חברת EA דאז על התפטרותו מניהול החברה ובהודעה למשקיעי החברה הוא לקח אחריות מלאה על השערוריות (סימסיטי ומדיניות ה-DRM ביניהן) בהן היתה מעורבת EA. בעת ההתפטרות של ריקיטלו, שוויה של EA עמד על 5.7 מיליארד דולרים, מרחק שנות אור משווי של 18 מיליארד דולר, השווי של החברה ביום שלקח ריקיטלו את מושכות הניהול, שנת 2007.

גון ריקיטלו
ג'ון ריקיטלו, לקח אחריות ועזב

עד לפני שבוע, שנת השיא של EA היתה בדיוק לפני עשור, 2005 הביאה את החברה לשער מניה של 68 דולרים, הגבוה ביותר בכל הזמנים. באמצע שנת 2008 (ריקיטלו כבר בתפקיד) החלה מגמת הירידה בחברות משחקים, ביניהן EA ששער המניה שלה ירד ל-15 דולר ועד שנת 2012 המניה התדרדרה לשפל של 12$, שוויה היה 3.74 מיליארד דולרים.

ילד הפלא האוסטרלי

בכל אותן שנים, ואם נדייק יותר, משנת 2000, עבד בחברה בחור צעיר ואנשים שהכירו אותו טענו שהוא מבריק העונה לשם אנדרו וילסון. בכל אותן שנים עסק באחת המחלקות החשובות של EA, ניהל את חטיבת הספורט של החברה (EA Sport) ואת אוריג'ין. הספורט היה חלק משמעותי לא רק בעולם הדיגיטלי, שכן, הוא מבלה את זמנו הפנוי בגלישה, אימון ג'יו ג'יטסו ברזילאי והוא אף מתחרה בתחרויות טריאתלון.

ההחלטה למנות אותו למנכ"ל החברה, חצי שנה לאחר התפטרותו של ריקיטלו, הפתיעה רבים בתעשייה, אך על ההצלחה שלו להביא את סדרת הכדורגל פיפ"א לרווחית ביותר עבור החברה, לא היו עוררין.

אנדרו וילסון "הקוסם"
אנדרו וילסון "הקוסם"

וכך בספטמבר 2013 מונה ילד הפלא האוסטרלי למנכ"ל EA לתקופה שהיוותה עבורו ועבור המשקיעים מבחן, תקופה בה הצליח להביא את שער המניה של החברה ל-35 דולר ביולי 2014 והיום, שנה אחרי, המניה שווה כבר 72 דולרים, שווי של פי-2 תוך שנה ובחירתה על-ידי CNBC למניה הטובה ביותר במדד ה- S&P 500 (מדד 500 תאגידים שרובם אמריקאיים).

גרף מניית EA משנת 2000
גרף מניית EA משנת 2000

שוויה של EA בסוף יום המסחר האחרון שלה (יום שישי האחרון) עומד על 22.5 מיליארד דולר, השווי הכי גבוה בכל הזמנים לחברה.

ענקית בזיכיונות

חברת EA עקפה כבר לפני כחודש את אקטיויז'ן-בליזארד (18.5 מיליארד דולר שווי) והסיבות לשווי הגבוה הזה נובעות מתחושות המשקיעים שהחברה נמצאת במסלול בריא וצומח: פיפ"א 16 ימשיך להכניס לה מיליונים ולככב במצעדי המכירות, ל-Mirror’s Edge: Catalyst יש הייפ איתן וסדרת המירוצים שלה Need for Speed חוזרת, בנוסף, יש לחברה את אחד הקלפים הכי חזקים שלה בשנים האחרונות והוא Star Wars.

העולם מחכה לבאטלפרונט
העולם מחכה לבאטלפרונט

בכל אירוע, כנס ותערוכה, העיניים נישאות ברובן למשחק אחד והוא "מלחמת הכוכבים: באטלפרונט" אחד המשחקים המצופים של השנה והמשחק שעל פי התחזיות בשוק הולך לסדר ל-EA את השנה הרווחית בתולדותיה.

[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

תודה על הכתבה המעניינת גיימפרו. שאפו ענק למנכ״ל הנוכחי שלה ושרק לא יפקששו שם עם בטלפרונט