סאמר סייל בסטים. כמה מרמים אותנו?

SUMMERSALE

לפני יומיים, ב-8 בערב, מבצעי הקיץ של סטים החלו, אך בעזרת השירות הנהדר של SteamSpy לקהילה ובעזרת רדיט, אנו יודעים ממי לא לקנות.

באירועי המבצעים האחרונים של הקיץ והחורף, עלתה המודעות בקרב שחקני המחשב לחברות שמעלות את מחיר המשחקים שלהן – רגע לפני המבצעים. המשתמש NKato מקהילת הפורומים "רדיט" טוען כי וואלב חייבת לשים לב למה שקורה בחנות שלה כדי להימנע מהחזרים כספיים על בסיס משפטי בעקבות הניסיונות הברורים של מפיצות לרמות את הצרכנים, וציין לדוגמה את DayZ שעשה זאת חורף קודם, ואת Gaijin Entertainment מהקיץ שעבר. הוא טוען שאין הדבר חוקי "בהרבה מדינות, כולל גרמניה, בריטניה, וקליפורניה", ועוד אומר שבכל מדינה בה החוק פוסל הפקעת מחירים שכזו תראה במעשי חברות כמו Gaijin Entertainment כלא ראויים, ובמקרה של תביעה, מי שתיאלץ לקחת אחריות זו וואלב.

reddit

משתמש אחר אומר שהפקעת המחירים המדוברת מהווה הפרת החוק לסחר הוגן בבריטניה ובניו-זילנד, כמובן גם שם החנות מספקת שירותיה. בארץ, דרך אגב, Steam כחנות מפירה את חוק עיגול המחירים שנכנס לתוקף בתחילת השנה שעברה, לפיו מחירי מוצרים בארץ מחויבים לעגל מחירים ואין להציג אגורות בודדות. אולי וואלב צריכה להתחיל לפקח על המחירים בחנות שלה – פחות עצמאות למפיצות?

מדיווחי SteamSpy בטוויטר עולה כי Gaijin אכן העלתה מחירים לפני ההנחות:

לרוקסטאר יש הצעה תמוהה, בחבילה אחת: GTA 5 + "כריש לבן" (1.25 מ'$ באונליין) תמורת 53.98$, וחבילה אחרת כוללת: GTA 5, GTA SA + "כריש לבן", וזו עולה בדיוק כמו החבילה הראשונה, כאשר מחיר המשחק לבדו עדיין עומד על 59.99$.

Tabletop Simulator עלה 14.99$ לפני ההנחות, ובפתאומיות עלה ל-19.99$ עם "מבצע" 33%. Wolfenstein: The New Order שלא זמין לארץ, עלה 44.99$, ועכשיו עולה 59.99$ ועם 50% הנחה. Alone in the Dark: Illumination עמד על 29.99$, עכשיו עולה 34.99$ עם 14% הנחה (זאת אומרת חזר למחירו הרגיל), The Age of Decadence גם הוא עלה במחיר מ-24.99$ ל-29.99$ ועם 25% הנחה. SpeedRunners עלה 9.99$ ואילו כרגע עולה 14.99$ עם 35% הנחה. Subterrain זכה בעלייה של שלושה דולרים, מ-11.99$ עלה ל-14.99$, עם 34% הנחה. במקרה פחות איום, DarkStar One עלה משמונה דולרים בלבד לעשרה דולרים עם הנחה של 85%.

חלק מהמפיצות מצדיקות את עליית המחירים רגע לפני ימי המבצעים, כמו מפיצת Tabletop Simulator שלטענתה עליית המחיר אף פעם לא הייתה סוד והדבר היה מתוכנן לאחר יציאת המשחק מהגישה המוקדמת ב-5 ביולי. להגנת "SpeedRunners" העלייה בחמישה דולרים מוסברת בעזרת "עדכון תוכן מאסיבי" ב-1 ביוני, דבר שתוכנן מאמצע מאי, ועוד נמסר שהמחיר יישאר 14.99$.

גם אם ישנם מקרים מוצדקים, הם בהחלט בודדים, וברור שרוב המשחקים שחוו עליית מחירים לפני המבצעים עשו זאת כדי להונות את הקונה.

אז לפני קניית משחק בשבוע הקרוב, כדאי לעשות חושבים, ולדעת האם הייתה עליית מחיר לפני תחילת ה-"Summer Sale".

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
2 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

כשאני רוצה לקנות משחק, או בעצם כל דבר, אני תמיד עושה לעצמי את החישוב הפשוט, האם המוצר שווה לי את הכסף שרוצים עליו? מה אכפת לי מה היה המחיר ללא הנחה או מה הוא היה אתמול? לכל חברה צריכה להיות את הזכות לקבוע את המחיר שהיא רוצה על המוצר של ולהציג אותו איך שבא לה. אם המחיר גבוה מדי, פשוט אל תקנו!
לדעתי ההתעסקות החוקתית במסחר פרטי בין אנשים לחברות עוברת כל גבול, מדינות כמו "גרמניה, בריטניה וקליפורניה" חושבות שהן יודעות מה טוב לאזרחיה יותר מהאזרחים עצמם.

החברות יכולות ולמעשה קובעות מה המחיר של המשחק, אבל להפקיע מחירים ובעצם לשחק במחיר ולהטעות את הצרכן ובמקרים כמו ב"גרמניה, בריטניה וקליפורניה" כשזה עובר על החוק, הדבר פסול בהחלט.

2
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x