ביקורת משחק: The Witcher 3: Wild Hunt – המלך החדש של ה-RPG?

The-Witcher-3-Wild-Hunt-review

לא זכור הייפ כזה למשחק תפקידים בסדר גודל כזה מאז סקיירים, והנה נוחת לו הכותר השלישי בסדרת The Witcher ומנסה להצדיק את כל ההייפ העצום לו הוא זכה, האם הוא מצליח?

זה לא סוד גדול שהתקופה הנוכחית בגיימינג היא די אפורה לצערי, מעטים המשחקים שמצליחים לרגש אותי, מעטים יותר המשחקים שגורמים לי להידבק למסך, ואני מוצא את עצמי מנהל "רומנים" קצרים עם משחקים לא ממש מושכים, ובסופו של דבר חוזר לקשר הארוך והמתמשך שלי עם GTA Online או Destiny. אך דווקא גיבור אחד בעל שיער אפור, פרי עטו של סופר ממדינה אפורה (פולין, בלי להעליב) ומשחק שפותח על ידי אולפן מאותה מדינה. דווקא הגיבור הזה, והמשחק בו אנחנו נכנסים לנעליו, שהכל מסביבו אפור, הצליחו ליצור פיתוח  בצבעים עזים ומרגשים, כמעט כמו ציור, את תעשיית הגיימינג שכל כך זקוקה למשהו אומנותי, האם יש מלך חדש לז'אנר ה-RPG?

עלילה

קודם כל, מה שכולכם צריכים לדעת, גראלט מריויה הוא וויצ'ר, וויצ'רים הם חבר'ה שעברו אימונים פיזיים ומנטליים אינטנסיביים ביותר לצד מעבר של טקסים פולחניים סודיים. הטקס המשמעותי ביותר הוא הטקס בו הם לוקחים מספר שיקויים, במידה וגופם מצליח לעמוד בזה הם נהפכים לוויצ'ר, קוטלי המפלצות האולטימטיביים.
אז שסיימנו עם ההיכרות עם הוויצ'רים, נכיר לכם את הסיפור במשחק.

The Witcher 3 Wild Hunt ps4 review 06
סירי היא דמות משמעותית בחייו של גראלט והיא סוג של בת בשבילו (לא ביולוגית) המפגש בין סירי לגראלט הוא סיפור ארוך לכן לא אסכם גם אותו (אבל מי שמעוניין אוכל להעביר אותו בתגובות), אבל מה שקריטי לדעת בעלילת המשחק היא שסירי היא כמו דמות בת לגראלט והוא אוהב אותה כמו שאב אוהב את בתו ואף יותר ושסירי היא אינה וויצ'רית אך עברה את ההכשרה הפיזית והמנטלית ולמדה כל מה שיש לדעת על קסמים, בנוסף לכך יש לה יכולת על טבעית שמאפשרת לה לנוע בכמה מרחבי זמן ולפתוח שערים לתזוזה בזמן.

עלילת המשחק מתחילה לאחר שבחלומו של גראלט צצה סירי בקהיר מוהן (בית הספר לוויצ'רים, שם סירי נמצאת) עוד כילדה שלומדת את יסודות הלחימה והקוסמות, וביום אימונים רגיל בו הכל ורוד ה-Wild Hunt מגיעים כדי לתפוס את סירי ולנצל את כוחה לטובתם. מהרגע הזה סירי מתחילה במנוסה, וגראלט שמקבל את המסר בחלום יוצא לחפש אותה. נשמע קלישאתי? אולי, אבל הביצוע מושלם.

The-Witcher-3-Main-Characters

הסיפור כולו מועבר בעיקר בדיאלוגים וקטעי מעבר סינמטיים, לצד הבזקים מסיפורה של סירי ברגע שמקבלים עליה פיסות מידע מאנשים שפגשו בה (עוד על הקטעים האלו בהמשך הביקורת), רוב הדיאלוגים כתובים טוב מאוד ומספר הבחירות המרובה בתשובות ובשאלות שגארלט יכול לומר ולשאול עוזר על מנת להעביר את העלילה בדרך אותה השחקן הכי רוצה לחוות בצורה מופלאה.

הדמויות המרכזיות שפוגשים בעלילה, כל אחת, בעלת עומק, אופי ותכונות שיגרמו לכם לשנוא או לאהוב אותן, וכך גם להשפיע על הבחירות שלכם בנוגע אל אותה הדמות. אתם תמצאו את עצמכם מרחמים על כמה דמויות, ושונאים ומחפשים דרך להרוג דמויות אחרות, הכתיבה של כל דמות נעשה בצורה חכמה שלא משאירה מקום לשאלות בקשר לתכונותיה של כל דמות. שאפו ענק לכותבים, ללא ספק.

The Witcher 3 Wild Hunt ps4 review 03

בנוסף לכל אלו, האינטראקציה של גראלט אל העולם מסביבו היא מאוד מאוד מיוחדת, מעבר לקטעים אותם השחקן בוחר, ישנם קטעים שאותם כל שחקן יחווה והם מאוד מוזרים ולא מובנים, אך מאוד מובנים ומרגשים (בלי שום סיבה). כמו גראלט שמתיידד עם חתול על ידי החלפת מבטים בינהם במהלך המשימות, או גראלט שמחקה את הסוס שלו במהלך הרכיבה, או אפילו גראלט מרגיע את הסוס שלו מפני בהלה פתאומית שלו מדבורים, כל אלו מוסיפים לגראלט אלמנטים של רגשות שלא נמצאים בדרך כלל אצל וויצ'ר, לכן הרגעים האלו כל כך מיוחדים.

משחקיות

המשימות בוויצ'ר, ללא שום ספק, הן מעולות. כל משימה היא פשוט כיף בלתי נגמר. אפשר לטעון שהן קצת חוזרות עצמן, וזה לא בהכרח יהיה לא נכון, בעיקר הולכים למקום מסוים, רוצחים אנשים או מפלצות או שניהם מגלים משהו מדברים עם מישהו ונגמר. אך זה לא נורא, לא נורא בכלל, המשימות הן כל כך טובות שזה אפילו לא מורגש, העולם העשיר והמרהיב ביופיו של המשחק מוסיף להרגשת ה: "היי זה משהו שלא עשיתי קודם" גם אם עשיתי את זה עשרות פעמים קודם.

המשימות הראשיות מעבירות בצורה נפלאה את הסיפור שהמשחק בא להעביר, והן ללא ספק מבוצעות בדרך שהמון משחקים אחרים צריכים ללמוד מהן המון וליישם. יש לציין שלא כל המשימות חוזרות על עצמן ואכן יש גיוון לא קטן בחלק מהמשימות, לדוגמה במשימה אחת שיחקתי כ-וויצ'ר (מי היה מאמין) והייתי צריך לאלתר את שורות הטקסט שלי בהצגה, חוויה מעניינת ללא ספק.

The Witcher 3 Wild Hunt ps4 review 01

המשימות הצדדיות במשחק, גם הן פנומנליות, ישנם כמה עם עומק וישנם כמה עם פחות, אך בשורה התחתונה, הן מעולות ומעבירות לעתים סיפור נורא מרגש, רומנטי, מצחיק או טרגי. המשימות הצדדיות במשחק כל-כך טובות שזה פספוס ענקי לא לחוות אותן, מומלץ ואף כדאי לא לדלג אפילו על אחת מהן, הרווח הוא כולו שלכם.

המשימות הנוספות הנמצאות במשחק הן משימות חוזה הריגה, בהן על גראלט להרוג מפלצת המאיימת ופוגעת בביטחונם וברכושם של תושבי הישוב הקרוב. את המשימות אפשר לאסוף מלוחי המודעות המפוזרים בעולם ואז להתחיל בביצוע, המשימות האלו הן ההתמחות של הוויצ'ר כמו שנאמר קודם, קוטל המפלצות האולטימטיבי, והן גם משלמות טוב, מומלץ מאוד. עם זאת המשימות האלו טיפה חוזרות על עצמן בדרך קצת פחות חיננית מהמשימות הראשיות, אך לא ברמה שפוגעת ממשית באיכותיו של המשחק.

A-Night-to-Remember-The-Witcher-3-Wild-Hunt

לא אוכל לסכם את אשכול המשימות מבלי להתייחס למשימות בהן נכנסים לנעליה של סירי. המשימות האלו פשוט מושלמות. המעבר מגראלט לסירי (למרות שהוא לכמה דקות) הוא חד אך קל להסתגל אליו, סירי מהר מאוד מתבררת כדמות שאשכרה יותר כיף איתה מאשר עם גראלט (מצטער גראלט), בגלל הכוח המיוחד שלה והדרך בה היא מנצלת אותו ובגלל הקלילות שלה על שדה הקרב. דבר קטן שהוריד לי מהמשימות הוא לעתים חוסר התייחסות לסירי כאל בת, לא נדיר בכלל לשמוע צרחות "Kill Him" מפי האויבים, אך זה לא משהו שפוגע ברמה ממשית בחווית המשימות והמשחק והן עדיין הפייבוריטיות שלי.

witcher 3 ciri

מערכת הקרב ועוד

מצד אחד מערכת הקרב בוויצ'ר, היא ללא ספק אחת הטובות שיצא לי לחוות בעולם הגיימינג, וחוויתי הרבה מערכות קרב. הדרישה המתמדת לתזוזה, הגנתיות והתקפיות בזמן הנכון הופכת כל קרב למעניין, גם אם המפלצת או האדם שמולך הרבה יותר חלשים ממך. וויצ'ר לא מאכיל אף שחקן בכפית של כסף, רוצים לתת פייט ראוי? תגיעו עם הציוד הכי טוב שיש. אין לכם ציוד מעולה? תשחקו הרבה יותר חכם, הרבה יותר הגנתי והרבה יותר לאט.

המשחק נותן הרגשה שגם אם רמת השחקן נמוכה משל המפלצת או האדם שעומד/ת מולו, עדיין יש לו צ'אנס אם ישחק מספיק חכם. וזה אכן המצב. עם שילוב נכון בין התחמקויות, גלגולים לצד השני של החדר, מתקפות נגד, שימוש נכון בקסמים שיקויים (ו..אוכל) וקצת (או הרבה) מזל, אפשר לנצח (כמעט) כל אויב, או לפחות לנסות ללמוד מטעויות לקראת הפעם הבאה, מה שמעצים את תחושת הסיפוק לאחר שאותו אחד סוף סוף מת ולא יציק יותר.

The Witcher 3 Wild Hunt Geralt fighting multiple opponents in a village in Skellige

אבל.. יש גם בעיות, האינטליגנציה של האויבים (AI) שברוב המשחק דווקא מעולה, לעתים האויבים נהיים ממש טיפשים ולא יכולים לבצע פעולות פשוטות או חסרי גישה למקומות אליהם קל לגמרי להגיע, לדוגמה.. ברגע שעמדתי על מדרגות, האויבים לא יכלו או ניסו להגיע. וברגע שהתבצרתי מאחורי דלפק של בעל מסבאה הם לא יכלו להגיע ולא הגיבו לתקיפות מהחץ וקשת. שוב, לא חוויה שפוגעת באיכויותיו של המשחק, אך אכן משהו שקצת פוגע בתדמית המושלמת שהוא יצר לעצמו.

המשחק כמו כל משחק RPG שמכבד את עצמו, כולל בתוכו רמות ועץ סקילים שעל מנת לפתוח אותם השחקן צריך לקנות סקילים עם נקודות אשר מקבלים לאחר עליית רמות.

witcher3_skills

מערכת עליית הרמות נורא מתגמלת וחשוב מאוד להשקיע בה כדי להמשיך להתקדם ולהתחזק לקראת אויבים חזקים שמחכים במשימות הראשיות והצדדיות. עץ הסקילים עצמו כולל בתוכו עשרות סקילים לשימוש, ורואים את המחשבה שהושקעה בכל אחד מהסקילים. חלק מהסקילים עוזרים גם מעבר ללחימה, במהלך דיאלוגים לדוגמה. הקסמים שלוקחים חלק גדול בקרבות משתפרים עם הזמן ועם שיפור הסקילים והמשחק הופך להרבה יותר מעניין לצד התרחבותו של רוסטר הנשקים והאמצעים העומדים בפני גראלט.

מערכת הרכיבה טעונה שיפור

גראלט קורא לכל הסוסים שלו Roach, במשחק אנחנו עם אחד מהם, מערכת הרכיבה היא סבירה, אך היא לא מעולה ובטח שלא מושלמת, יש לה המון בעיות טכניות והיא לא חפה מבאגים, לדוגמא:

The Witcher 3 Wild Hunt ps4 review 04

העולם הפתוח

משחקי עולם פתוח לא עושים עבודה קלה למבקרים, המבקר יכול מאוד מהר לאבד את עצמו ולשכוח שביקורת מחכה לו, במיוחד במשחק כמו וויצ'ר בו העולם הפתוח הוא ענקי ומרתק. קל מאוד להיבלע בעולם הענק והמרהיב של וויצ'ר.

העולם בוויצ'ר מרגיש פשוט מאוד, אפי. המשחק יעשה הכל כדי לגרום לך להרגיש קטן ומזרעי לצד המשחק הענק ועולמו המדהים. העולם כולו מלא בהרפתקאות, אוצרות שלא נמצאו, בנדיטים שמחפשים צרות ופרעות שנועדו לקרות, ולעולם לא משעמם בדרכים ותמיד יש מה לעשות. הערים במשחק, הן פשוט מדהימות. נוביגרד לדוגמא, היא עיר ענקית מלאה באקשן, ובהגעתי לעיר אספתי לעצמי כל כך הרבה משימות צדדיות שגראלט המסכן כבר לא יכל לסחוב.

בלי קשר למשימות שניתן לאסוף, הערים תוססות ומרגישות מאוד Alive, אם זה מוכרים שצועקים על סחורתם, גנבים, קרבות רחוב, עניים שמבקשים כסף ואפילו כמרים שמטיפים לעם, הערים בוויצ'ר הן מהמעניינות שנתקלתי בעולם הגיימינג כולו.

גרפיקה ועיצוב

בואו נעשה את זה חד, קצר וקולע- שנמוך או לא, אי אפשר שלא להתפעל מהגרפיקה של The Witcher 3 כי היא לא פחות ממדהימה. המשחק מרהיב ביופיו, בימים בהירים, בלילות, בסופות ברקים רעמים וברוחות עזות, העולם פשוט מדהים בכל מצב והגרפיקה לא תאכזב אתכם.

The Witcher 3 Wild Hunt ps4 review 05

פסקול וסאונד

הדיבוב במשחק הוא מעולה והשפתיים מסונכרנות עם הגוף בצורה אנושית לגמרי. הסאונד במשחק הצליח להכניס אותי אפילו חזק יותר לעולם המשחק, עד שהפכתי לחלק בלתי נפרד מהקרבות ואני כמו גראלט התחלתי להתגלגל בחדרי ממקום למקום על מנת לברוח מהנפות החרב מסביבי.

הסאונדטרק של המשחק מעולה ומהודק ומצליח להעביר את האטמוספירה המיוחדת של עולם המשחק, אך לדעתי הוא נשמע לעיתים חוזר על עצמו , כלומר, נדבק לי לראש כנגד רצוני, לדעתי פייר לבקש עוד מעבר לסאונדטרק הזה, אך גם אם הוא לא יגיע, שום דבר נורא לא יקרה.

https://soundcloud.com/stephan-ls-caretrey/the-witcher-3-ost-the-fields-of-ard-skellig

גזר דין:

The Witcher 3 הוא משחק חובה לכל חובבי ה-RPG ואולי גם לאלו שלא, הוא משחק מעולה וידידותי גם לשחקנים חדשים ואסור לפספס אותו. אזהרה אחת, אם תתחילו לשחק בו, לא תרצו להפסיק! קם מלך חדש לג'אנר ה-RPG ושמו The Witcher 3.

[divider]

מערכת התגובות
התראה
12 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפה בכל התגובות

עריכה לשונית זה לא דבר רע- אפילו מומלץ!

המשחק שווה קנייה?מפחד לקנות ולהתאכזב

אם אתה מסתדר אפילו קצת עם RPG, ללא ספק.
אם אתה לא מסתדר בכלל עם RPG אבל כן אוהב עולם פתוח ומגוון רחב של משימות, מומלץ גם כן.

חברים זה משחק חובה גם למי שלא מת על הז'אנר והביקורת שלהם גיימפרו כרגיל- מעולה!

אחד המשחקים הטובים ביותר שיצאו אני לא מפסיק לשחק בו עם כול משימה צדדית אני לא יכול להפסיק והחשק לעלות עוד דרגה ולהיות חזק יותר זה ממש ממכר פשוט משחק מומלץ לכולם

אני אישית שונא משחקי rpg
יותר מידי מאותו הדבר בלי עומק אמיתי ולרוב כמה שמתגאים בעלילה, היא לא משהו
אבל וויצ'ר 3 הוא אחד המשחקים הטובים ששיחקתי אי פעם וכמובן המשחק הטוב ביותר של השנה בשבילי
גם עם כל הבאגים והגליצ'ים, שום דבר לא שבר את המשחק ואף פעם לא חזרתי על קטע בגלל באג
המשחק פשוט מדהים!
רק שאלה לכותבת הכתבה, באיזה שלב של המשחק את נמצאת? כי הסופים הם חלק מעולה של המשחק, ולא הוזכרו בכתבה, כשחשבתי שקיבלתי סוף לא טוב כמעט התחלתי את המשימה הראשונה מההתחלה, כי המשחק ממש גרם לכך שיהיה לי אכפת מהדמויות

*האחרונה

אני בן חבר 🙂
לנושא, אני מעדיף בביקורות שלי לא לדבר על סופים, מכיוון שאני אישית רוצה לגלות על הסוף לבד, גם דברים כמו האם הוא טוב או רע וכמה סופים יש אם בכלל יש כמה. לכן כאמור, לא ציינתי את עניין הסופים בכתבה 🙂

ספיר,אתה משווה את The Witcher 3 ברמה של skyrim??

שניהם עושים דברים קצת שונים, אך אני יכול להגיד שנהנתי משניהם באותה מידה, ואני מוכן להעביר עליהם מאות שעות בכיף.

הצד ה"מוכר" של סקיירים וכנראה גם של ויצ'ר 3 זה פחות מערכת הקרב ויותר דגש על העולם של המשחק – דמויות, מוזיקה, מקומות, קווסטים…
(אני עדיין לא קניתי אף משחק ויצ'ר)

בקשר לסקיירים, אתה צודק. בוויצ'ר 3 זה קצת אחרת, הדגש על מערכת הקרב מורגש והיא ממש טובה, לצד כמובן דגש על העולם העצום של המשחק.

אולי יעניין אתכם
Close