Twitch תאסור על שידור משחקים המדורגים למבוגרים בלבד

Twitch

ענקית הסטרימינג – טוויץ', עדכנה אמש את כללי ההתנהגות שלה באתר ומעתה היא אוסרת על שידורי משחקים שמיועדים למבוגרים בלבד (18+). הודעה רשמית בעקבות השינוי פורסמה הבוקר.

אז מה זה בעצם אומר ולמה זה צריך להדאיג אותנו? ובכן, הנוהל החדש והקולקטיבי בצורה בוטה של Twitch אומר שכל משחק מסוג AO (למבוגרים בלבד – 18+) על פי דירוג ESRB – ארגון היוצר ואוכף דירוג תכנים במשחקי מחשב ובכלל במשחקי ווידאו, ייאסר לשידור באתר, כלל משחקים כמו Grand Theft Auto: San Andreas ו-Manhunt 2. על מנת להנמיך את הלהבות שהציתה טוויץ' – להבות שעלו בצדק, פרסמה החברה את ההסבר שלה לצעד הקיצוני הזה. "בעבר הוסרו סרטונים ובוטלו שידורים מהמשחקים הללו בעקבות תכנים מיניים מאוד ואף אלימות מיותרת". אמרה החברה בהודעתה. "זה בלתי נסבל ולא ברור, והסרטונים האלו שהוסרו והביאו לבלבול בקרב השידורים בטוויץ',  ברצוננו להפוך את המדיניות הזו לשקופה לגמרי".

מנכ"ל טוויץ' - אמט שאר
מנכ"ל טוויץ' – אמט שאר

הנוהל החדש שקידמה טוויץ' והודיעה עליו הבוקר, במילים אחרות – בעצם אוסר על שידורים של מאות רבות של משחקים, שכולם מדורגים כ-AO, המיועדים לגילאי 18 ומעלה. את רשימת המשחקים המלאה שייאסרו לשידור תוכלו לראות כאן. "בעוד דירוגי ESRB חלים אך ורק בארצות הברית, המדיניות שלנו משתרעת על כל העולם". הוסיפה החברה. שעות אחדות לאחר שההחלטה הופצה כמעט בכל העולם, טוויץ' פרסמה הבהרה נוספת ומבלבלת במיוחד: "אם המשחק מדורג כ-AO בארצות הברית, אז כאן חל האיסור. אך מנגד אם המשחק לא מדורג כ-AO בארצות הברית ויש לו דירוג שונה בחו"ל, האיסור לא חל וזה מותר".

טוויץ' בתערוכת PAX
טוויץ' בתערוכת PAX

נראה שטוויץ' החליטה לירות לעצמה ברגליים ותוך כדי לבלבל את מיליוני הגולשים של אחד מאתרי הסטרימינג הגדולים בעולם. כנראה הנוהל החדש והשערורייתי קודם על רגל אחת ואת ההשלכות של חוסר הוודאות באיזה מדינה כן יהיה ניתן לשדר ולאיזה דירוג להתייחס, רואים כבר עכשיו בשטח. לדאבוני הניסיון לברר את הפרטים המדויקים של הנוהל בהרחבה לא צלחו מאחר וטוויץ' לא פרסמה אותם בעצמה, אך ככל הנראה בימים הקרובים טוויץ' תצטרך לתת את הדין על הנוהל החדש ולפרסם בהרחבה כיצד להתנהל.

בעוד טוויץ' הולכת ומרחיקה את עשרות מיליוני הגולשים מהאתר שלה, המתחרה הוותיקה יוטיוב מתכננת כבר תקופה ארוכה מתקפה חזיתית כנגד ענקית הסטרימינג – טוויץ  ותשיק כנראה בתערוכת E3 הקרובה פלטפורמת לייבסטרים ממוקדת גיימינג משלה.

[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

לדעתי הם רק יפסידו מזה