ביקורת חומרה: Intel NUC i5 – משהו קטן וטוב

Intel-NUC-i5-review

את מחשב ה-Intel NUC I5 שלי קיבלתי עם שליח, בתוך אריזת עכבר אופטי של מיקרוסופט, לא גדולה במיוחד. לרגע חשבתי שקיבלתי חבילה לא נכונה, והייתי במתח בעודי מסתובב בבית בחיפושים לאחר מספריים, ברגע שמצאתי מיהרתי לפתוח את האריזה, שביצעתי זאת, חיכתה לי בפנים קופסה קטנה אף יותר, שם חיכה לי ה-NUC I5 (שמעכשיו בכתבה ייקרא נוק), מחשב זעיר ויפה שמחכה שאדליק אותו ואתן לו צ’אנס להראות לי מה הוא יכול, אז מה באמת?

טוב.. זה אולי פחות מעניין, אבל קודם כל הפרטים הטכניים.

NUC i5 review

קודם כל “מבחוץ” מה הכניסות שיש על המחשב:
–  כניסת DisplayPort 1.2 (עם תמיכה באודיו)
– כניסת HDMI 1.4 (עם תמיכה באודיו)
– כניסות למיקרופון ואוזניות
– 2 כניסות USB 3.0 מקדימה
– 2 כניסות USB 3.0 מאחורה
– 2 כניסות USB 2.0

Intel mini pc NUC i5

החומרה שבפנים:
– מעבד: Intel Core i5 5250U.
– כרטיס מסך: Intel HD Graphics 6000
– זיכרון ראם (פנימי): 8GB

MINI-PC-NUC-i5

לפני שניגש לביצועים עם כמה משחקים, נדבר קצת בגדול:

המחשב התקבל בבית באהבה גדולה, לצד היותו מחשב שמשמש לגיימינג, הרי לשם כך קיבלתי אותו לביקורת, הוא כיכב גם בסלון ושימש לא מעט כ”מחשב סלון”, ולזכותו ייאמר, הוא עונה על הצורך בצורה הטובה ביותר. הודות למעבד העוצמתי והזכרון פנימי היחסית גדול, המחשב פועל במהירות ובצורה חלקה וטובה לשם כל פעולה, אפשר בקלות מאוד לפעול במספר חלונות ולתמרן בינהם במהירות ללא כל עיכוב. המחשב מציג סרטים בצורה מעולה ללא שום הפרעות ובעיות והוא מאוד קטן  (כמובן) ושקט – יתרון משמעותי למחשב שנמצא בסלון על כל מחשב נייח שהוא לא במימדים האלו.

המחשב גם יוכל לשמש בצורה מעולה כאלו המרבים להשתמש במחשבם לצורכי עבודה, חוזקו של המחשב מאפשר עבודה חלקה ומהירה בתוכנות העבודה השונות מתוכנות הוורד והאקסל עד תוכנות כמו פוטושופ, ויכול להקל מאוד את החיים על אלו הצריכים לפעול בו לצרכים אלו.

ונעבור לגיימינג:

על מנת להבין איפה בערך המחשב נמצא מבחינת יכולת, ניסיתי עליו מספר משחקים משנים שונות ועם דרישות שבזמן יציאת המשחק היו סבירות-גבוהות.
Crysis 2 – 2011
Spec Ops the Line – 2012
ArmA 3 – 2013
Far cry 4 – 2014

Crysis 2:
את הבדיקות שלי התחלתי עם משחק מ-2011, אבל אחד המשחקים היותר כבדים מ-2011. Crysis 2, שרץ על המנוע העוצמתי CryEngine 3. את המשחק הצלחתי להריץ על המחשב באיכות – Extreme שהיא גם הגבוהה ביותר במשחק, המשחק שבויזואליות שלו לא נופל משום משחק שיוצא בימנו, רץ על הנוק בצורה חלקה על ההגדרות הגבוהות ביותר, וסיפק חוויה מעולה של מעל 60FPS בצורה יציבה. במהלך פיצוצים שהתרחשו או דברים בסגנון, ה-FPS לא צנח ואפילו לא כל כך זז, ונשאר יציב כמעט לגמרי.
חימום ורעש – במהלך המשחק, המחשב לא התחמם ולא הרעיש – תענוג.

Spec Ops the Line:
המשכתי עם משחק אקשן מגוף שלישי ששוחרר לו אי שם ב-2012, אשר גם אותו המחשב הצליח להריץ בקלות על הגרפיקה הגבוהה ביותר, ללא חימום וללא רעשים, בצורה חלקה ועם קצת יותר מ-60 FPS גם במהלך פיצוצים ושינויים בסביבה הדינמית של המשחק. לאחר בערך שעת משחק, היה ברור שהמחשב עובר בהצלחה את מבחן 2012. והוא עשה זאת בצורה נפלאה.

ArmA 3:
הסימולטור הצבאי ששוחרר סופית בספטמבר 2013 לא מציג דרישות מערכת גבוהות במיוחד, אך הגודל העצום של העולם ידרוש יותר ממחשב רגיל כדי לרוץ כמו שצריך. הבדיקה של ArmaA 3 הייתה הבדיקה הראשונה שאליה הגעתי עם ספקות, לא הייתי בטוח איך המחשב יגיב למשחק בצורה מדויקת ועשיתי כמה ניסויים, לבסוף הגעתי למצב שאני יכול לשחק על הגרפיקה הגבוהה בכ-45FPS ויותר, בצורה יציבה ללא קריסות, דרך אגב, מבחינת רעש וחימום גם פה המחשב מפתיע ללא רעשים ועם חימום שבקושי מורגש.

Far Cry 4:
לזה בעצם ניתן לקרוא הנפילה של המחשב, Far Cry 4 שוחרר ב-2014 והציג דרישות מערכת דיי גבוהות, הוא המבחן ש”הפיל” את המחשב בסך הכל וחשף את עקב האכילס שלו – הכרטיס מסך. המעבד עוצמתי והזכרון הפנימי עומד בדרישות של הגיימינג לימנו, אך הכרטיס מסך קצת משאיר את המחשב מאחור בכל הנוגע למשחקים חדשים. את Far Cry 4 הצלחתי להפעיל את גרפיקה נמוכה ולאחר הורדת האופציות הגרפיות לאופציה הכי נמוכה בכל שאר הדברים, מה שהוביל אותי לקבל כ-30FPS לא יציבים כל כך עם נפילות מורגשות בעת פיצוצים  או רגעים מפוצצי אקשן, פה המשחק נופל את הבדיקות וזו אכן אכזבה אך לא יותר מדיי גדולה, כי אכן המשחק עמד בכל שאר הבדיקות. דרך אגב, גם פה המחשב לא הרעיש, ולא התחמם יותר מדיי.

אז איפה המחשב עומד בעצם?

טוב.. המחשב מבחינה גרפית עומד בערך בסוף 2013-תחילת 2014, עם היכולת להריץ משחקים דיי כבדים מסוף 2014 והלאה על גרפיקה נמוכה – בינונית, המעבד חזק וטוב וכמעט לא אפשרי למצוא דרישות בהן לא יעמוד, והזכרון הפנימי עומד גם הוא בדרישות המקסימום ברובם ככולם של המשחקים היוצאים בשנת 2015.

למי ולמה בעצם המחשב טוב?
כנאמר, המחשב טוב בעצם לגיימינג עד כמעט אמצע 2014 בגרפיקה בינונית-גבוהה (כל מקרה לגופו כמובן, מדובר על הרוב), וכמעט כל דבר לפני זה על גרפיקה גבוהה/מקסימלית, אם אתם לא גיימרים שמחפשים משהו כבד, זה המחשב בשבילכם, הגודל והניידות שלו זה יתרון ממשי על מחשבים אחרים בסביבות המחיר הזה, והוא מספק את הסחורה בצורה מעולה.
אם אתם גיימרים שגם מחזיקים קונסולה, אך עדיין צריכים מחשב לא חזק מדיי אבל גם לא חלש, זה בדיוק המחשב בשבילכם.
אם אתם צריכים מחשב לעבודה ולצדו קצת משחקים, שוב, הבחירה הנכונה.
אם אתם צריכים משהו שיכול לשמש גם לסלון, לסרטים או ל-Fifa עם חברים (יש קליטת Bluetooth ככה שאפשר לשחק עם קונטרולר), זו הבחירה המושלמת.

אם אתם נוהגים לקחת חלק ב-LAN Parties (למרות שבארצנו זו תופעה פחות נפוצה), זה המחשב המושלם, ישנה קליטת אינטרנט אל-חוטי במחשב למקרה הצורך (והיא מעולה) והמשחק יריץ כל משחק MOBA שתרצו (נכון לרגע כתיבת הכתבה).
המחשב מאוד שקט וכמעט אף פעם לא מתחמם, בנוסף לכך צריכת החשמל שלו נמוכה דרסטית מצריכת חשמל של כל מחשב נייח אחר.
החסרונות: (או חסרון, לא מצאתי יותר מזה)
כרטיס מסך חלש יחסית למה שנדרש במשחקים החדשים והכבדים יותר.

לסיכום:

הנוק הוא מחשב נפלא, לכל מטרה כמעט, עקב האכילס של המחשב הוא הגיימינג הכבד יותר, עקב כך שכרטיס המסך שלו נופל לעתים מהדרישות הגבוהות של המשחקים החדשים. בכל אספקט אחר ובמשחקים קצת יותר ישנים הנוק מככב, והוא יכול לספק אחוז מאוד גדול מהגיימרים ולענות על מטרותיהם של הרבה אנשים, אם זה בתחום הגיימינג, העבודה והצפייה בסרטים. למחיר שלו (2000 ש”ח ללא תוספות) הנוק מספק את הסחורה בצורה נהדרת, והוא המחשב המושלם אם אתם מחפשים אחד מהדברים אותם ציינתי קצת למעלה.

מערכת ההפעלה עליה פעל המחשב בביקורת היא Windwos 7 64bit

*תודה רבה לחנות פלונטר שסיפקה לנו את המחשב לצורך הביקורת*   [divider]

מערכת התגובות
התראה
5 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

באיזו רזולוציה השתמשו עבור 4 כותרי הגיימינג???
הפרט הבסיסי הזה כנראה הלך לאיבוד.
אין שום סיכום ש Intel HD 6000 מריץ משהו מאלו ברזולוציה של 1080p ב- 60fps
הנה השוואה מלאה יותר לשם איזון:
http://www.anandtech.com/show/8986/intel-nuc5i5ryk-review-a-broadwellu-ucffpc-for-enthusiasts

חזק. אבל לדעתי הנפילה ב far cry 4 זה לא בגלל הכרטיס מסך כמו במשחק עצמו. כמעט כל משחק תוצרת ubisoft מקרטע אפילו על חומרה הכי חדישה ומתקדמת שיש. אגב איפה ניתן לרכוש מחשב מחשב? והחומרה שלו לא ניתנת להתאמה? אם למשל רוצים להחליף כרטיס מסך או להוסיף ראם?

כמה זיכרון פנימי (לא ראם) יש לו?

רשום במפורש 8 ג’יגה ראם

גם רשום במפורש לא ראם…