מיקרוסופט שקלה לתת את האקסבוקס המקורית בחינם

 

Xbox_original_logo

16 שנים אחרי השקת קונסולת האקסבוקס המקורית, נחשפים פרטים חדשים מאחורי הקלעים

בראיון מרתק ל GamesIndustry International, חשף לורן לנינג, איש התעשיה הותיק ויוצר Oddworld, שבשנת 2001, לקראת השקתה של קונסולת האקסבוקס המקורית, שקלה מיקרוסופט להציע את הקונסולה בחינם לגיימרים. מהלך זה, ציין לנינג, היה ניסיון להגיע לגיימרים "מזדמנים", לנינג טען כי מיקרוסופט ראתה בגיימרים אלה- לפחות בשלב זה , מפתח דמוגרפי עבור הקונסולה.

"באותו הזמן, ה Xbox מבחינה אסטרטגית הוכוון לשוק ליבה של שחקנים מזדמנים וזו הסיבה שהם פנו אלינו, כי הם אמרו 'אנחנו חושבים שיש לך משהו שמתחרה ב Mario space , משהו שמסוגל להביס אותו… אנחנו רוצים את הקהל שאוהב את Oddworld אז למה לא להצטרף אלינו? אנו עשויים לתת את הקונסולה בחינם

דמות נוספת שמופיעה בראיון הוא אחד מיוצרי האקסבוקס, סימוס בלאקלי שמספר כי השיחות על הכיוון של Xbox המקורית היה "ירי לכל הכיוונים", כולל ההצעה להעניק אותה בחינם. כמובן, מיקרוסופט בסופו של דבר לא הלכה בדרך הזאת, והשקת הקונסולה בנובמבר 2001 כללה תג מחיר.

SONY DSC

רעיונות אחרים ופרועים ריחפו באוויר בתוך המטה של מיקרוסופט, כמו זה שהקונסולה תתמקד במשחקי סרטים או שכל המשחקים יפותחו על ידי מיקרוסופט. אחרים אף הציעו כי מיקרוסופט צריכה לעשות צעד דרמטי ולקנות פשוט את חברת Nintendo.

שנת 2001: סימוס בלאקלי מימין עם הקונסולה, משמאלו ביל גייטס

אחרי הכל, האקסבוקס המקורית הושקה בהצלחה והיתה נדבך חשוב בהפיכת המותג אקסבוקס למפלצת שהוא היום, הודות למשחק ה FPS הפופולארי Halo ותשתית האינטרנט המהפכנית שלה בזמנו, ה Xbox Live.

מצד שני, כשמסתכלים רגע על המספרים, החומרה החזקה של הקונסולה הראשונה מבית מיקרוסופט, האקסבוקס המקורית שהושקה ב-2001 לא באמת הצליחה להרים את המכירות של הקונסולה לשמיים ובסך הכל מכרה כ-24 מיליון יחידות בכל העולם (נכון ל 2006), שזה כמות נאה אבל אם מסתכלים על יריבתה באותן השנים, הפלייסטיישן 2 של חברת סוני שמכרה מעל 150 מיליון קונסולות.

[divider]

 

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x