ביקורת משחק: Frozen Cortex

Frozen-Cortex-review
משחק אסטרטגיה מבוסס תורות בעולם עתידני של ליגת ספורט תחרותית ששחקניה רובוטים. משהו שבטח מעולם לא היכרתם, עכשיו זו הזדמנות טובה עם הביקורת שלנו למשחק Frozen Cortex

Frozen Cortex מגיע אלינו מבית MODE 7 שאחראים לפיתוחו של אחד ממשחקי האסטרטגיה האהובים עליי Frozen Synapse שבניגוד אליו Frozen Cortex לוקח אותנו לעולם בו קיימת ליגת ספורט עתידנית ששחקניה הם רובוטים ומזכירה באופנים רבים את הפוטבול האמריקאי וזהו שינוי דרמטי למדי בעוד שבמשחק מלחמה יש לך מגוון של נשקים שלא רק יוצרים אפקטים מרשימים אלא גם נותנים עוד רמת עומק למשחק אך במעבר למשחק ספורט לקחת מעט מן הדינמיות כיוון שמגוון המשתנים אינו גדול כמו במשחק מלחמה. האם זו הייתה ההחלטה הנכונה?

אז מהו משחק ה-Cortex?

במשחק ה-Cortex מציבים שני קבוצות אחת נגד השנייה כאשר בכל קבוצה ישנם חמישה שחקנים(לכל שחקן יש את הסטטיסטיקה(Stats) שלו). מטרת המשחק היא כמובן לצבור יותר נקודות מיריבך ולנצח וישנן שתי דרכים להשגת נקודות: האחת להביא את הכדור (כאשר הוא עדיין מוחזק על ידי אחד משחקנייך) לקצה המגרש של היריב לאזור ההבקעה והשנייה היא להיות נוכח על משבצת בונוס במגרש בזמן שהשחקן אוחז בכדור.

משחק ה-Cortex הוא מבוסס תורת, בכל תור ישנם שני שלבים, שלב תכנון ושלב הביצוע. בשלב התכנון כל מאמן יכול לתת פקודות לשחקנים שלו וגם להריץ סימולציות של מה יכול לקרות ע"י נתינת הוראות לשחקני האויב, ברגע שאתה מרוצה מהחלטתך אתה לוחץ על כפתור ההפעלה ותוכנית המשחק שלך מועלת אל הרובוטים שלך ואתה נכנס למצב מחויב כלומר אינך יכול לבצע שינויים לתוכניתך וברגע ששני המאמנים לחצו על כפתור ההפעלה התור עובר לשלב הביצוע שבו שתי התוכניות של המאמנים מופעלות באותו זמן. זוהי הצורה הטובה והנכונה ביותר למשחקי אסטרטגיה מבוססי תורות כיוון שבניגוד למשחקים אחרים בז'אנר המשתמשים בשיטה הקלאסית יותר שבה כל שחקן מתכנן ומבצע את תורו בנפרד מן השחקן האחר, בשיטה הזו קיים מתח רב יותר כיוון שהמצב אינו סטטי ואינך מגיב בצורה נקודתית למצב הנוכחי אלא אתה צריך לקחת בחשבון שתוכניתך מופעלת בהצטלבות עם תוכנית אחרת והדבר מביא אותך לרגעים מהנים ביותר בהם את מנסה בעזרת תוכנית אחת לסכל מספר תוכניות מרובה של היריב.

דבר מוזר ויפה ששמתי לב אליו הוא כאשר איני הצלחתי לסכל את תוכנית האויב והוא דווקא חשב על תוכנית שלא עלתה על דעתי, מצאתי את עצמי נהנה "מכשלוני" יותר מאשר מתוסכל ממנו וזה מקושר במידה רבה לכך שאתה מודע לכך שזוהי אשמתך בלבד ולא אשמת המשחק, על פני השטח המשחק נשמע פשוט ביותר אך מתחת לפני שטח מסתתרת מורכבות נפלאה.

Frozen-Cortex-Robot-Clash

אם זה לא יהיה פשוט, זה לא יהיה

חוקיו של משחק ה-Cortex הם לא רבים במספר, ישנם רק שלושה:

  • בכל התקפה לקבוצה יש מגבלה של 3 מסירות בלבד
  • אין למסור את הכדור לאחור
  • לאחר תזוזה לא ניתן למסור את הכדור
  • לשחקן בעל הכדור אסור לזוז לאחור

ובנוסף לכך ישנם רק שני מצבים בהם הרובוט (שחקן) שלך יכול להימצא:

  • נייד – רובוט נמצא במצב זה כאשר הוא בתזוזה או באמצע ביצוע פעולה, כאשר הרובוט במצב זה הוא חשוף לפעולות תיקול מהקבוצה היריבה.
  • נייח – רובוט נמצא במצב זה כאשר הוא אינו מבצע פעולה ואינו בתזוזה, כאשר הרובוט במצב זה הוא מקבל "בעלות" על הקרקע שמסביבו(כמות הקרקע תלויה בסטטיסטיקה האישית של כל רובוט ורובוט) ויכול לתקל כל רובוט הנכנס לאזור השפעתו או לחטוף את הכדור במידה והמסירה עוברת דרך אזור שבבעלותו.

המשחק אינו מציג לנו כמות מרשימה של חוקים אך כל חוק ומצב המצוין למעלה מחזיק משקל רב, לדוגמה: ההחלטה בין למסור או לרוץ היא כבדת משקל בגלל שמצד אחד מסירה מעניקה לך את האופציה לחיזוי מדויק יותר של המהלך ולרוב מסירה עוזרת לך לגבור על הרבה מכשולים בדרך ולהתקרב לאזור ההבקעה בצורה יעילה ביותר אך מצד שני ריצה יכולה להתברר כמהלך גורלי ביותר כיוון שלאחר ששחקן התחיל לרוץ הוא אינו יכול למסור או לעצור, הוא ימשיך לרוץ עד שהוא  יגיע לאזור ההבקעה כיוון שתור במשחק עובר רק לאחר מאורע חשוב(חטיפת כדור או הבקעה), מהלך מסוג זה הוא מסוכן ביותר אך אם האויב השאיר מסדרון ריצה פתוח הוא יצטער על זה.

המעגלים סביב השחקנים מייצגים את האזור שבבעלותם
המעגלים סביב השחקנים מייצגים את האזור שבבעלותם, ס"מ אחד לכיוון הלא נכון תגרום לתוצאה לא רצויה

מצבי משחק ועלילה מסויימת

Frozen Cortex כמשחק ספורט מציע לנו מספר מצבי משחק לחווית השחקן היחיד שלצערי ההבדלים בניהם אינם גדולים כלל. במצב משחק Knockout מטרתך היא לנצח ולהגיע למקום הראשון ללא הפסד אחד, במידה והפסדת הודחת מן התחרות, לאחר כל ניצחון תוכל לבחור רובוט חדש וטוב יותר לקבוצתך להחליף רובוט ישן יותר.

מצב משחק אחר הוא: Global Cortex League שבו משחקים בליגה רגילה שבה יש הפסדים ותחרויות, השוני בין מצב המשחק הזה למצב ה-Knockout הוא שבמצב זה אתם מרוויחים כסף לאחר כל משחק ומשתמשים בו לקניית רובוטים חדשים בנוסף על כך תוכלו גם להמר על המשחקים שלכם או של ה-AI, דבר זה יכול להביא למצבים מעניינים כגון: שתהמרו על הפסד שלכם על מנת להשיג כסף לשדרוג הרובוטים של קבוצתכם ובנוסף מתקשר לעלילת המשחק אשר מוצגת לנו בצורה מעורפלת ביותר (למען האמת לא כלכך הבחנתי בכך שזו עלילה, עד שהיה די מאוחר מדי).

העלילה מספרת לנו על שחיתות כלשהי בליגת ה-Cortex ומועברת על ידי תיבות טקסט מרובות שלמען האמת לא כאלו מעניינות ובסוף תגיעו למצב שפשוט תדלגו עליהן. מצב משחק אחרון שנותר להזכיר הוא Randomized Leagues שהוא ביסודו אותו דבר כמו Global Cortex League אך הקבוצות, השחקנים והמאמנים אקראיים לגמרי. במידה ואינכם מרוצים מן הליגה הקיימת יש ביכולתכם ליצור ליגה מותאמת אישית או משחק מותאם אישית. ומצב משחק אחרון ושולי ביותר הוא מצב AI MATCH שבו תשחקו בתסריטים מוכנים מראש של משחקים וקבוצות על מנת להשיג את התוצאה הגבוהה ביותר שאתם יכולים במשחק.

קבוצת גיימפרו
קבוצת גיימפרו

Frozen Cortex לא משאיר אתכם לבד ומציע גם מצבי משחק לחוויה מרובת משתתפים שבהן קיים יותר גיוון מאשר בחווית השחקן היחיד. במצב מרובה משתתפים תוכלו לשחק נגד שחקנים אחרים במשחק Cortex קלאסי עם קבוצות משלכם(יפורט בהמשך) עם סטטיסטיקות, קבוצות משלכם ללא סטטיסטיקות או קבוצות אקראיות. או במצב Duplicate שהוא מצב משחק שונה שבו יש סוג נוסף משבצות בונוס ששוות שלוש נקודות ואיסור כולל על הקבוצה התוקפת לרוץ אחורה עם קבוצות משלכם עם סטטיסטיקות, קבוצות משלכם ללא סטטיסטיקות או קבוצות אקראיות.

האיזור שבה המשחק מצטיין הוא במצב המשחק המרובה משתתפים, לפי מה שחזיתי ישנה קהילתה תומכת ונחמדה אם תנצח יריב במקום קללות וגידופים תשמע ברכות על המהלך המוצלח וכו'. במידה וקהילת המשחק תגדל ואופציית הליגות תופעל למצב משחק מרובה משתתפים(כרגע זה אינו אפשרי) אני רואה את המשחק הזה בקלות הופך למשחק תחרותי(כמובן שלא כמו Blood Bowl אך גם לזה יש פוטנציאל)

אינטליגנציה מלאכותית (AI)

האינטליגנציה המלאכותית של המאמנים היריבים במשחק היא מעולה!. המאמנים היריבים במשחק חושבים במהירות רבה יחסית לאינטליגנציה מלאכותית של משחקים בסדר גודל שכזה(במצבי המשחק השונים אלא אם כן הגדרתם אחרת כל המגרשים נוצרים ע"פ אלגוריתם שונה ולכן כל מגרש שונה מקודמו) ומסתגלים לשינוי במצבי המשחק בצורה מהירה מאוד.

התאמה אישית

אם אתם חובבי התאמה אישית אז Frozen Cortex הוא המשחק בשבילכם. המשחק מציג מערכת התאמה אישית לקבוצות מפורטת לחלוטין החל ממראה חיצוני(כגון: שריון, הולוגרמות ופנים) ועד לסטטיסטיקה האישית של כל רובוט. לקבוצתכם תוכלו לבחור אצטדיון משלה מבין מבחר האצטדיונים במשחק(אשר אף אחד אינו דומה לאחר). את הקבוצה אשר תיצרו לכם תוכלו לשחק איתה במשחקים נגד קבוצות מותאמות אישית של שחקנים אחרים.  בנוסף לכך תוכלו לעצב מגרש משלכם!(לא את הסביבה החיצונית אלא הפנימית כגון: קירות גבוהים/נמוכים, משבצות בונוס ועוד).

*בקבוצות מותאמות במצב שחקן יחיד לא תוכלו לערוך את הסטטיסטיקות של השחקנים כיוון שזה יפגע במצב המשחק

גרפיקה, סאונד ואווירה

הגרפיקה של המשחק מזכירה לי במידה מסוימת את הסרט טרון עם הצבעים הבוהקים והניגודים החזקים והיא מתאימה מאוד לאווירה העתידנית שהמשחק מנסה להעביר, האיצטדיונים במשחק נראים נפלא, כל אחד שונה מן האחר ומציג סביבה מרהיבה משלו. הרובוטים במשחק אינם נראים רע גם, הטקסטורות שלהם אינן מרוחות או מפוקסלות וזה חשוב ביותר למשחק שעושה הרבה תצלומי תקריב לרובוטים. ובצד הטכני יותר של הדברים, המשחק רץ נפלא על המחשב שלי (לפירוט המלא על המחשב שלי לחץ כאן).

הסאונד במשחק גם אינו לוקה בחסר, הפסקול נשמע טוב, הוא אינו קצבי מדי אך באותו זמן אינו רגוע מדי, הוא בדיוק בנקודה הנכונה שהוא צריך להיות ואני בקלות מצאתי את עצמי נסחף במשחקים עם הפסקול מתנגן באוזניי. האפקטים הקוליים של המשחק אינם דבר מרשים ביותר אך הם צלולים ביותר ומעבירים לך בצורה מדויקת את המתרחש במגרש.

Frozen-Cortex-Stadium

המפתחת שמה דגש נוסף על האווירה במשחקים עצמם והיא ניסתה לעשות זאת בשתי דרכים עיקריות מלבד הגרפיקה והסאונד. במשחק ישנם פרשנים אשר במהלך המשחק מגיבים למתרחש (גם בהתאם לעלילה) אך לצערי הם אינם מדובבים והטקסט שלהם נהיה ממוחזר די מהר.

הדרך השנייה והמהנה היא מצלמת האקשן אשר לאחר כל מהלך היא נותנת לך הרגשה של צופה בטלוויזיה שצופה בשידור של המשחק מביתו  ולאחר סיום כל משחק ניתן לצפות בשחזור משחק מלא ולהקליט אותו לכונן הקשיח שלך או להעלותו ליוטיוב (במידה ואתה מקליט לכונן הקשיח אתה צריך ידנית להיכנס למקום השמירה של הסרטון ולחלץ את הסרטון הקודם אחרת הוא מחליף אותם).

*תודה רבה לMODE 7 שסיפקה לנו עותק הביקורת למשחק.

[divider]

Review Overview

משחקיות - 8.5
גרפיקה - 8
סאונד - 8

8.2

משחק נהדר ומומלץ בחום

משחק נהדר לכל חובבי משחקי האסטרטגיה שבנינו אשר מצד אחד יש לו עומק רב אך מצד שני פשוט מספיק על מנת לא להקשות על שחקנים חדשים לז'אנר

User Rating: 1.9 ( 1 votes)

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

תודה על הביקורת!