[עדכון שלישי] Ubisoft מחקה משחקים מחשבונות משתמשים, מפתחות המשחקים שנגנבו מקורם Origin

Far-Cry-4-620x330

יוביסופט חוזרת לקבל כותרות שליליות, והפעם נראה שהיא מוחקת עותקים דיגיטליים של Far Cry 4 שנרכשו מחנויות ספציפיות.

לפי פורומי התמיכה של יוביסופט, עותקים של המשחק שנרכשו דרך G2Play ו-G2A מוסרים מחשבונות יופליי. משתמשים לא קבלו אזהרה מיוביסופט לפני כן, למרות שעכשיו היא מציעה לפנות למוכר.

לחנות G2Play ושותפותיה אין נתונים מוצלחים מדי כשמדובר במכירת מפתחות למשחקי מחשב, בעבר היא הואשמה במכירת מפתחות משומשים של Surgeon Simulator ובמכירת חבילות "Humble Bundle" למטרות רווח.

אם נחזור לרגע ל-2009, וואלב ואקטיויז'ן פעלו נגד מכירה לא חוקית של Call of Duty: Modern Warfare 2 וחסמה גישתם של שחקנים למשחק. גם אז היתה זו G2Play במרכז העניינים.

אחד ממשתמשי הפורום, "slump3r" בכינויו כתב את ההודעה העצבנית במיוחד:

יוביסופט היקרה,

כמו המון אנשים הנוכחים בפורומים הללו, שיחקתי במשחקיכם במשך שנים, ונהנתי מלחוות את רובם.

שיחקתי בכל סדרת Assassin's Creed (חלקם בחשבון הסטים שלי וחלקם ביופליי), כמו כן שיחקתי גם בכל סדרת Far Cry, בעבר קניתי עותקים פיזיים אך עכשיו, את Far Cry 3 ו-4 נאלצתי לקנות באופן דיגיטלי, מפני שהיגרתי מבלגיה לפולין, שם המשחק מוצע בשפה הפולנית בלבד, דבר זה לא מאפשר לי לשחק נכון, אני לא שולט בשפה זו. אני דובר צרפתית ואנגלית, אז אם אחת משפות אלו אופציונליות אשמח לשחק במשחק.

ומשום שחנות Steam עוקבת אחר ערך האירו, אפילו בפולין, אני מוצא את עצמי מאולץ לקנות את המשחק מחנות צד שלישי. בפולין האירו שווה פי ארבע, מה שאומר שאצטרך לשלם על משחק כמו FC4 כ-200 אירו.

אני קונה בדרך כלל מ-Kinguin, הם תמיד סיפקו את הסחורה עם קוד שעובד ובמחיר הוגן (בסביבות 30-40 אירו)

קניתי ושיחקתי גם AC: Unity וגם FC 4, ובואו נהיה כנים, החברה שלכם עשקה שחקנים בשני המשחקים הללו, מכרתם מוצרים שאינם כלל וכלל מוכנים לשחרור. אני חושב שאתם יודעים טוב בדיוק כמוני שאם אדם קונה טלוויזיה שלא עובדת כמו שצריך, הוא מחזיר אותה לחנות ומקבל החזר כספי או אחת חדשה שעובדת. אני מניח שכל מי שקורא את הפוסט מסכים.

עכשיו, FC 4 נמחק מהמשחקים שלי, והמפתח נעלם. אם אני מבין נכון, אתם לא חילקתם את הקודים לחנויות האלו. תנו לי לומר לכם, אני כמעט בן 30, ואני עובד כבר הרבה זמן במחלקה פיננסית של חברה גדולה שעוסקת עם בקשות ספקים ולקוחות. מעולם לא ראיתי בשום מקום שהזכות להשתמש במוצר נלקחה מלקוח אם המוצר לא נמכר על ידי חנות "רשמית". נגיד ואני קונה טלפון חכם של סאמטונג (טעות מכוונת כדי לא להתייחס למוצר ישירות) שבפולין קצת יותר זול מאשר מבבלגיה ואז אני מחליט למכור אותו בבלגיה תמורת רווח קטן, האם סאמטונג לא עושה כסף מהמכשירים שקניתי, למרות שגם אני עושה קצת על הדרך? אז האם אנשי סאמטונג צריכים להופיע נוקשים בדלתו של האדם שמכרתי לו את המכשיר בבלגיה כדי לקחת לו את הטלפון?

זוהי דרך מזעזעת ומגוחכת לעשות עסקים. האם אתם לא חושבים כמוני, שאולי האנשים האלה שבאמת משלמים על המשחק (למרות שיוביסופט עושה כמה דולרים פחות בפולין מפני שקניתי מ…לא יודע, חנות הונגרית) עם הזמן, מתוך תסכול, לאחר סוג זה של אסטרטגיה והתנהגות, לאחר שאתם גרמתם לאנשים לקנות משחקים שהליך פיתוחם לא הסתיים,  יפסיקו לקנות אותם בכלל או ישתמשו בחנויות פחות שערוריתיות כדי להשיג את מה שהם רוצים? אף אחד לא רוצה בזה.

אני חושב, יובי, שאתם ברצינות צריכים לקחת צעד אחורה, וברצינות לחשוב שוב על הדרך שלכם לעשות עסקים, אם אתם לא רוצים באמת להפסיד כסף (מפני שאני מניח שגם באמריקה תביעות בדרך).

בשבילי – Far Cry 4 היה משחק יוביסופט האחרון שלי. היה לי כיף, בעיקר עם AC, Dark Messiah of Might and Magic, Splinter Cell (קניתי את כל אלה חוקית), Watch Dogs, Resident Evil 4, כל משחקי Tom Clancy (שיחקתי ברובם), The Settlers, Brothers in Arms, ועוד.

חבל שאתם כמו שאומרים "חולבים" את לקוחותיכם.

אני לא מצדיע לכם ואני מקווה שבבוא העת תתמודדו עם ההשלכות של מעשיכם.

מעריץ יוביסופט לשעבר.

 

ובכן, ישנם מקומות לא "רשמיים" או "לא מורשים" למכירת משחקים, אך האם הלקוחות הם אלו שצריכים לספוג את גזר הדין? מה אתם אומרים?

[divider]

FCUBI

עדכון #1: יוביסופט מגיבה, אך לצד זאת מתעלמת מתלונות הלקוחות.

לאחר שעניין מחיקת המשחק מחשבונות יופליי רבים תפס כותרות בלא מעט אתרים ברשת, יוביסופט נאלצה להגיב, ועשתה זאת בתגובה ל-Eurogamer:

אנו מוחקים בקביעות מפתחות שהושגו במרמה ונמכרו שוב. במקרה זה אנו חוקרים את מקור ההונאה, ונעדכן את הלקוחות ברגע שיש בידנו עוד אינפורמציה לחלוק. בינתיים, לקוחות יכולים ליצור קשר עם המוכר שסיפק להם את המפתחות.

עוד נמסר שמדובר לא רק ב-Far Cry 4 אלא בעוד שני משחקים מובילים, Assassin's Creed Unity ו-Watch Dogs, וכל מי שקנה ב-G2A, G2Play, Kinguin ועד מספר חנויות צפוי לספוג מחיקת המשחק מחשבונו אם עדיין לא הוסר.

מה שנשאר הוא לחכות ולראות לכמה לקוחות הוסרו משחקים מיופליי, אם ניתן לספור בכלל. ככל שיותר אנשים מושפעים כך יותר קשה ליוביסופט להתעלם מהם לחלוטין כאילו הם עבריינים שידעו שהם מבצעים פשע בקניית משחק מוזל דרך חנות צד שלישי.

[divider]

Origin-and-Uplay

עדכון #2: המפתחות שנחסמו – נרכשו דרך Origin של EA.

עוד אור נשפך בקשר למפתחות שנחסמו, אותם מפתחות מוזלים שלקוחות תמימים קנו במגוון חנויות ברשת, ומסתבר שמפתחות אלו התחילו את דרכן ל"שוק האפור" של המשחקים בחנות הדיגיטלית Origin שבבעלות EA.

המפיצה אמרה ל-GameInformer שלמפתחות שהושעו ישנו מקור לא רגיל.

אנחנו אישרנו שהמפתחות המדוברים נקנו לאחרונה מחנות Origin של EA באמצעות כרטיס אשראי גנוב ולאחר מכן נמכרו מחדש ברשת,

אמרה יוביסופט והוסיפה:

מפתחות אלה כנראה נחסמו. לקוחות שנגרם להם נזק צריכים ליצור קשר עם הספק שממנו הם קנו את המשחק ולבקש החזר כספי.

EA מצדה אישרה את החדשות והסירה זמנית את כל משחקי יוביסופט בכדי "להתגונן מפני הונאות נוספות".

מספר מפתחות-הפעלה למוצרי יוביסופט נקנו מ-Origin עם כרטיסי אשראי מזוייפים ואז נמכרו שוב באינטרנט. אנחנו זיהינו את המפתחות הלא מאושרים ודאגנו ליידע את יוביסופט.

דבריה של EA.

אם אתם חווים בעיות עם מפתחות, אנו ממליצים ליצור קשר עם הספק ולבקש החזר כספי. אנחנו מציעים לשחקנים בתוקף לקנות מפתחות מאוריג'ין או חנויות אמינות אחרות.

כך או כך כרגע לא ידוע מי האשם, אבל בזמן הזה מי ששילם ממיטב כספו הוא זה שסובל. אנחנו נמשיך להתעדכן ולעדכן במקרה של התפתחות הנושא.

[divider]

kinguin

עדכון #3: Kinguin, אחת מהחנויות שמהן סופקו מפתחות גנובים, מגיבה.

Kinguin היא אחת מהחנויות שדרכן נמכרו מפתחות גנובים. האתרים שמהם נקנו אותם המפתחות עובדים בשיטת "eBay", כל אחד יכול למכור ולבקש את הסכום שהוא רוצה, וכך בעצם קל מאוד ללא פיקוח לסחור במוצרים דיגיטליים גנובים כמו משחקי מחשב.

Kinguin אומרת שבתוך 72 שעות הוגשו 4,600 בקשות להחזר כספי מהסוחרים. החברה מעריכה ש-148,377€ או בסביבות 665,174₪ יוחזרו ללקוחות המאוכזבים. החנות גם נתנה כיוון להמשך החקירה ואומרת שהמפתחות הגנובים נמכרו על ידי "אדם יחיד, לא מזוהה מרוסיה".

מידע רשמי ששוחרר מיוביסופט ואוריג'ין טוען שכרטיסי אשראי גנובים שומשו להשגת מפתחות יוביסופט דרך פלטפורמת אוריג'ין. לא אנחנו ולא חברות אחרות בשוק יכלנו לזהות שכך הדבר. סוחרים אמרו שאדם לא מזוהה מרוסיה אחראי למפתחות אלו. איך בדיוק – אנו לא יודעים. מפתחות אלו הוצעו להמון סוחרים בשוק.

ממה שאנחנו יודעים המחיר למפתחות היה כה זול שרוב הסוחרים סרבו לקנות את המוצרים. 35 סוחרים מ-Kinguin הסכימו להצעה. סוחרים אלה עכשיו טוענים שה"מקור" שלהם נעלם והם נעזבו תלויים באוויר.

נראה מוזר לנו שכמויות גדולות כאלו מעורבות עם "מישהו" שקנה עם כרטיס אשראי גנוב אחד או יותר קנה מאוריג'ין ללא להעלות כל חשד במהלך הרכישה. אנו ב-Kinguin לא חושבים שיש לנו טכנולוגיה יותר מתקדמת מאשר ליוביסופט או אוריג'ין, בכל אופן, אנו מאשרים רכישות מוזרות או גדולות. אנחנו מאמינים שלפלטפורמות אלו (ביחס לאוריג'ין) חייבת להיות הגישה לכלים נגד הונאה שצריכה להאיר נקודה אדומה במקרים כאלו.

אלו דבריו של ברטולומיי סקארבינסקי, אחראי השיווק. בנוסף הוא קרא לסוחרים לשים יותר לב עם מי הם עושים עסקים ולהמנע מהעברות כספים מסוכנות.

לפני כן אתמול, G2A אמרו שהלקוחות עם המפתחות המבוטלים יקבלו פיצוי אם על ידי קוד חדש למשחק או את כספם חזרה בתנאי שיוביסופט מאשרת שמפתחם אכן נחסם.

כרגע ידוע על אנשים שקנו את Assassin's Creed Unit, Far Cry 4, Watch Dogs ולחבילה נוסף גם The Crew.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
17 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

אני ממש מרגיש ש Ubisoft עקצו אותי
far cry 4 < 3
ass french < ass pirates
watch dogs < poop
שיתמקדו ב rayman יהייה טוב יותר לכולנו

אני מתערב עם כל האתר ששנה הבאה יוביסופט תרגיש ירידה בקניית משחקים שלהם תזכרו מה שאמרתי

הפרשייה הזאת מסתעפת הא? עכשיו גם אוריגין בסיפור איזה סלט! וואלה מפחד לקנות עותק דיגיטלי כבר

יוביסופט רק נותנים עוד ועוד לגיטימציות לפיראטיות

לעולם לא תהיה לגיטמציה לפיראטיות!

אפשר להבין את יובי, אבל קצת טאקט! פנו ללקוח קודם תעדכנו אותו מה קורה

המנייה של יוביסופט תצנח צניחה חופשית והם יפסידו הרבה, החוק אומר מקורי זה מקורי לא משנה מאיפה קנית הרי אפל לא אומרת לאנשים אחרי שקנו טלפונים לא מהיבואן אנחנו נבוא ונקח לכם את הטלפון בגלל שלא קניתים מאיתנו, זה עבירה והם יפסידו בטוח.

זה ממש לא אותו דבר. ע"פ החוק גם במדינתו אסור להחזיק בסחורה גנובה אתה מחויב להחזיר אותה. הקודים האלו הם סחורה גנובה זו בעיה של אותם אנשים שקנו ממקומות כאלה באינטרנט אם יורשה לי להזכיר לך http://gamepro.co.il/2014/07/01/sniper-elite-3-serial-theft/

יכול להיות שיוביסופט צודקים, אבל הדרך שבה הם פעלו היא בזויה ולא מקובלת. אי אפשר סתם כך למחוק משחק שנקנה בכסף ללא כל הודעה מצד המפיצה. אם הסיריאלים גנובים, החנויות שמכרו אותם צריכות לקבל את העונש ולא הלקוחות. במקום זה מוחקים ללקוחות את המשחק ואומרים להם ללכת להתווכח עם החנות במקום שהיא תעשה את זה כשירות וגם כדי למנוע מקרים דומים בעתיד.

יש יותר מידי חופש למפיצות לעשות מה שבא להן בלי לשלם על זה מחיר. אם היה גורם מפקח, דברים כאלו לא היו קורים, אבל כנראה שהשוק הזה לא מספיק חשוב למישהו כדי לקחת את היוזמה ואנחנו נדפקים מזה בכל הכיוונים.

כך או כך הסריאלים גנובים והזכות לבטל אותם(וגם החובה) היא של המפיצה. אותם אנשים שכן אכן כנראה אומללים קיבלו את מה שמגיע להם, הם קנו את המשחק מהשוק האפור נקרא לזה שלכולם ידוע שלא הכל שם חוקי.
אזכור לאירועי עבר: http://gamepro.co.il/2014/07/01/sniper-elite-3-serial-theft/

לדעתי מי שמחפש לחסוך בקניית משחק מחשב וקונה משחק מחשב בזול בסוף יקבל את המכה, לכל דבר שהוא זול משמעותית יש את הקאטץ' והוא ידפק איכשהו.

לאו דווקא נכון. יש חנויות שכן נחשבות זולות וטובות ולא בעייתיות, גם Steam נחשבת חנות צד שלישי למשחקי יוביסופט. זו בעיקר שאלה של אמינות.

בחיי שזה נראה כאילו יש ליוביסופט מחלקה מיוחדת שאחראית על לעשות בושות, שכנראה עובדת יחד עם המחלקה שמכניסה בכוח באגים לכל המשחקים שיוביסופט מייצרת 🙂

חחחח

חחחח ענק!

הפכה לחברה זבל

הם חברה לא אחראית, אפשר להגיד. זבל זה לא נכון, כי יש להם משחקים שאני מאוד אוהב, ואני בטוח שגם אתה.

17
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x