האירוע של מיקרוסופט: כל הפרטים

microsoft-windows-10-event

זה לקח זמן, אבל בסוף זה קרה. מיקרוסופט סוף סוף הראתה תמיכה משמעותית בקהילת ה-PC, לא היו פה הכרזות בומבסטיות או כותרים חדשים. אבל בתור התחלה, זה לא רע.

האירוע של מיקרוסופט, היה גדוש באינספור הכרזות מעניינות, לגיימינג כן היה חלק שם. אמנם פחות משמעותי ממה שצפינו, אבל מספיק גדול בשביל לעשות קצת רעש.

בתור התחלה, פיל ספנסר הציג את אפליקציית ה-Xbox עבור Windows 10, עם פונקציית ה-GameDVR שכבר הייתה זמינה מההתחלה על Xbox One, רק שעכשיו היא עובדת עם כל משחק מחשב קיים, כן, גם אלו שעל הסטים שלכם. ספנסר הציג דמו קצרצר על הבמה שבו הוא משחק Civilization Beyond Earth מחשבון הסטים שלו, הוא הקליט קטע קצר ושיתף אותו לפרופיל Xbox Live שלו, בדיוק כמו שהוא היה עושה באקסבוקס לכל משחק אחר.

שנית, בעת ובעונה אחת, גם הציגו וגם הכריזו את Fable Legends למחשב. יותר מזה, הוצג דמו בזמן אמת שבו שני שחקנים משחקים בצורה שיתופים במולטיפלייר של המשחק, רק שאחד מהם משחק בגרסת ה-Xbox One והשני בגרסת המחשב.

Fable Legends Coming to PC

לבסוף, ספנסר הכריז על הזרמת משחקי Xbox One למחשב האישי שמריץ Windows 10, העניין הזה אבל אינו לגמרי ברור, האם המחשב ידרוש בקר אקסבוקס כדי לשחק או שהאקסבוקס תתרגם הזזות עכבר ולחצני מקלדת לפקודות בקר האקסבוקס? בכל אופן ספנסר הציג דמו מרשים שבו הוא משתמש בטאבלט Surface Pro 3 כדי לשחק Forza Horizon 2 על המחשב* שמוזרם מהאקסבוקס.

Xbox One-to-PC

אולם, ההכרזה הגרנדיוזית של מיקרוסופט נשמרה לסוף: משקפי מציאות מדומה מאוד מרשימות הנקראות Hololens, נראים כמו משהו שיצא מ-Deus Ex, ה-Hololens הם משקפיים שמריצים גרסה מיוחדת של Windows 10 שעובדת על הולוגרמות. המטרה המרכזית שלה היא לשלב את המציאות עם המרחב הוירטואלי, אומנם המצגת והדמו לא היו מרוכזים במשחקי וידאו, אך הסרטון השיווקי הראה מספר תרחישים פוטנציאלים בהם ניתן לשחק מיינקראפט תוך שימוש בסביבה המציאותית בתור סביבת המשחק.

microsoft-hololens-minecraft

בנוסף, אחד הדברים שיותר עניינו אותי היא האינטגרציה של Windows 10 ב-Xbox One, ספנסר לא פירט, אבל אמר "אנחנו נשקיע בגיימינג על Windows 10 באותה רמת תשוקה שאנחנו משקיעים ב-Xbox One" הוא מבטיח עוד פרטים ב-GDC הקרוב במרץ.

Windows 10 תהיה זמינה בהמשך השנה ותוצע בחינם למשתמשי Windows 7 ו-8.1 למשך השנה הראשונה שלה בשוק. לאחר מכן? מיקרוסופט לא פירטה, יכול להיות שהם בעצמם לא בטוחים עדיין מה לעשות לאחר מכן. אחרי הכשלון המסחרי והביקורתי של וינדוס 8 מיקרוסופט נוקטת בזהירות רבה בשיווק מערכת ההפעלה. השקת תוכנית Windows Insider Program ומתן גישה מוקדמת לגרסאות מוקדמות של מערכת ההפעלה היא סימן ראשון לכך.

אז מיקרוסופט התחילה דף חדש בין קהילת ה-PC לבין עצמה. כן, אז לא היה פה Halo 5 למחשב. אבל זה לא אומר שלא יהיה בעתיד, ובתור התחלה, זה יותר ממספיק כדי לגרום לשחקני ה-PC לתת שוב אמון במיקרוסופט.

*לא מדובר בגרסת מחשב של Forza Horizon 2, אלא בגרסת האקסבוקס שהוידאו מוזרם למחשב.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
9 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

רגע אני לא מבין, אם Xbox One הולכת להריץ Windows 10 איך היא בדיוק שונה מכל PC אחר? זה אגב ייצור תהיות איך יכול להיות שמשחק מסויים רץ ברזולוציה מסויימת ב XBOX בעוד שב PC הוא רץ פחות טוב בחומרה זהה/חזקה יותר כמו שקיים היום. אין יותר את התירוץ שהמשחק מותאם למערכת ההפעלה של הקונסולה כי זו אותה מערכת, לא ככה?

רגע רגע, אניצריך אקס בוקס בבית כדי לשחק משחק של אקס בוקס על המחשב? או שאני אוכל לשחק משחק של אקס בוקס כשאין לי ואף פעם לא היה לי אקס בוקס? ואם זה אופציה 2, למה שלא פשוט יפסיקו לקנות בלעדיים מחברות פיתוח ויתנו להם מלכתחילה לפתח למחשב האישי? כל הסיפור הזה נשמע לי מאוד מטומטם, אבל לפחות זה צעד בכיוון של ביטול הבלעדיים בכלל.

תגידו איך נדע איזה משחקים יהיה אפשר לשחק במחשב שהם של האקסבוקס??

אני יודע ש DX12 הוכרז בשנה שעברה אבל מיקרוסופט עדכנה בעוד מידע חדש כמו התמיכה במנוע יוניטי שחשוב למפתחים עצמאיים, היה כדאי לציין את זה לפחות

זה צעד ראשון ורציני לכיוון הגיימרי פיסי אבל אני קיוויתי שיכריזו על האוסף מאסטר ציף של היילו

היילו זה קודש הקודשים שלה, לעולם לא יגיע למחשב

שני הראשונים הגיעו למחשב, למה אתה ממהר לפסול שיגיעו אחרים למחשב גם?

השני יצא ב2004. אני לא חושב שאחרי 11 שנים, מיקרוסופט יחליטו שHalo 5 יהיה גם למחשב.

אני גם לא חושב שהיילו 5 יגיע למחשב בקרוב, אבל האוסף מכיל משחקים ישנים ויכול להכניס לחברה המון כסף (כי זה בעיקר מולטי)