הכירו את מקלדות הגיימינג של חברת COUGAR

מקלדות-גיימינג-COUGAR-

שחקנית חדשה יחסית בשוק אביזרי הגיימינג בדרך לישראל, חברת COUGAR הגרמנית תצליח במקום שרבים נכשלו? טעימה ראשונית ממקלדות הגיימינג של החברה

שוק אביזרי הגיימינג והציוד ההיקפי המקצועי לגיימר הלא מתפשר הוא שוק שנשלט בעיקר על-ידי מספר מצומצם מאוד של חברות מובילות, כמו לוג'יטק הוותיקה שרובכם מכירים , רייזר, סטיל-סיריז ו Roccat, חברות שכבר עשו עלייה, כשברקע מעת לעת מנסות חברות חדשות לרענן את השוק אך לא תמיד מצליחות.

בתפר הזה מנסה להיכנס חברת COUGAR שנוסדה בגרמניה בשנת 2007 על ידי חבורה של טכנאי מחשב שרצו לעצב בתשוקה מוצרים מקצועיים לגיימרים. הם הקימו צוות מיקצועי במטרה ליצור את הכלים המשמשים את השחקן בצורה המושלמת ביותר. הם אולי חברה חדשה אבל צוות המחקר והפיתוח שלהם עובד כל הזמן על דרכים לפתח את הטכנולוגיה ולשלב בה את הטרנדים של היום כהדגש על איכות כמו שימוש במקשים עם סוויצ'ים Cherry MX (שנדבר עליהם בהמשך) ושמיוצרים בגרמניה. הדרך שקוגר מנסה לדרוס רגל בשוק הוא באמצעות מוצרים איכותיים עם תג מחיר נוח.

 

אחת הסיבות שלבטח ישכנעו גיימרים רבים לרכוש מקלדת של Couger היא העובדה שברוב המקלדות שלהם ישנם מקשים עם סוויצ'ים Cherry MX. ארבעת הסוויצ'ים הקלאסיים שלהם- אדום, שחור, חום וכחול, משמשים לפעולות שונות. כך למשל הלחצן השחור נועד לעלות ולרדת ללא השמעת סאונד הקלקה, אך המקשים הם הקשים ביותר ללחיצה, והם נוחים ביותר במשחקי אסטרטגיה בזמן אמת, כך שהמקש הכבד מקשה על לחיצה כפולה ובכך מקטין טעויות שנובעות מלחיצות מרובות. במקלדות שאני קיבלתי היה Cherry כחול, הקליקי והמרעיש ביותר מבין כל מקשי הCherry.

אלו מקשים שדווקא מתאימים הכי פחות למשחקים, כי המשקל העודף שלהם הוא יחסית גבוה ומקשה על פעולות מהירות, ואף לא כל כך מתאימים לסביבת עבודה בשל הרעש שהן עושות. הן אהובות בעיקר אצל כותבים שרוצים לשמוע את הפידבאק של הקליק. בלי קשר לצבע או תפעול המקש, מקשי Cherry מכילים קפיץ ממתכת על חלד ומבנה של פרמידה שמקשה על אבק להצטבר מתחתיהן. באופן אישי אני מעדיף את ה Cherry red.

בכתבה זו נביא לכם על רגל אחת התרשמות ראשונית מחלק מהמקלדות של חברת קוגר (עכברים יגיעו בהמשך) שעל חלקן שולטת תוכנה בשם UIX שנועדה להגדיר פרופילים ומקשי מאקרו, אך גם עליה נרחיב בשלב מאוחר יותר. המקלדות שקיבלנו לבדיקה הן  ATTAK 2 ו Cougar 600K, Cougar 500K והמחירים שקיבלנו הן בגדר הערכה בלבד ואינם סופיים.

ATTACK 2

COUGAR-ATTACK-2

המקלדת המכנית נראית במבט ראשון מקלדת הקטנה והנוחה ביותר לתפעול מבין השלוש. אז מסתבר שלא. למרות שלה יש את מספר פקודות המאקרו הרב ביותר, הם כולם ממוקמים מעל מקשי הF. זה יוצר מצב לא נוח שבו אני צריך להרים את היד מהמקשים על מנת להפעיל את לחצני המקרו. נוסיף לכך שהמקלדת קטנה והידיים שלי בורחות שמאלה, אני לא מבין מדוע לא שמו את המקשים שם. בנוסף, את המקרו תצטרכו לעשות ידנית. זה אומר שאין תוכנה במחשב (UIX) המקלה עליכם להכניס פקודות למקלדת מה שיצריך מיכם ללחוץ על מקש מקרו, לבחור פקודה, ללחוץ ולנעול שוב, קצת פרימיטיבי.

gaming-COUGAR-ATTACK-2

המקלדת עצמה אינה זוהרת, אך יש לה אורות סביב מקשים שחשוב לדעת אם הם פועלים כגון הNumLock והCAPSLOCK (אני חושב שהשארתי אותו דלוק). המקלדת עם הסוויצ'ים הכחולים ומקשי המקרו הרחוקים מקשה על התפעול שלה והיא אינה יעילה אלא אם יש לכם אצבעות ארוכות. העיצוב שלה הוא הפשוט ביותר מבין השלושה, ואם תרצו מדובר בעיצוב קלאסי וסטנדרטי.
לסיכום, בשביל מחיר של 82 דולרים המקלדת לא מנצחת בתחרות שלה בשוק במחירים דומים, במיוחד כשמדובר ב Cherry blue. יש בשוק מקלדות מכאניות במחיר דומה או מעט גבוה יותר.

COUGAR 500K

500K_gaming keyboard

הגודל. הדבר הראשון שתשימו לב אליו במקלדת הזאת היא כמה שהיא מאסיבית. מגש נוח לידיים למטה, חמישה מקשי מקרו בצד, ומספר רב של מקשי תיפעול שונים למעלה. בניגוד לAttack2 אלו מקשים שתלחצו עליהם רק לפני ובסוף סשן של משחק. המקשים הללו קשורים ישירות למקרו, אלו מקשי הפרופיל. למקלדת שלושה פרופילים שהיא יכולה לזכור באותו הזמן.

500K-מקלדת-גיימינג

בכל משחק יש מקרו שונה והמקלדת מאפשרת לעבור בין פרופילים בלחיצת כפתור (משהו שאין בהרבה ממוצרי רייזר למשל). כך לא תצטרכו להעלות את התוכנה של המקלדת כל פעם שאתם מחליפים משחק.

מקלדת-גיימינג--COUGAR-500K

מקלדת-למשחקים-COUGAR-500K

ה 500K הינה מקלדת ממברנה ולא מכנית, והעיצוב שלה נאה והיא נראית הרבה יותר מרשימה מה ATTACK 2 גם פה תוכלו לתכנת מקשי מקרו ידנית אבל תוכלו להיכנס לממשק ולשנות מקשים או דיליי בין לחיצות. לגיימרים שרוצים מקלדת מקרו סטנדרטית בתקציב קטן, תוכלו לרכוש את זו ב86 דולרים.

COUGAR 600K

COUGAR-600K gaming

מהירות תגובה היא שם המשחק וב600k תוכלו לשלוט במהירות התגובה ובפעילויות של הדמות שלכם. מהירות התגובה היא כמה מהר וכמה פעמים המחשב קולט פקודות ששלחתם אליו. במקרה של פעולה אחת ללחיצה תוכלו ללכת עם מקשי הWASD והחצים המוארים של המלקדת בנוחות. זה מתאים למשחקים כמו דרגון אייג, גי טי איי, פולאאוט, ומשחקי אקשן המשתמשים בעיקר בגרפיקה תלת מימדית, גם משחק הMOBA סמייט.

gaming-kEyboard-COUGAR-600K

אם בMOBA התעסקנו, אולי תירצו להגיב מהר יותר כאשר קרן לייזר ענקית עפה לכיוונכם. בשביל זה אולי תירצו להכפיל את הפקודות נגיד פי…8? ב600K תוכלו לעשות זאת בלחיצת כפתור!

COUGAR-600K

שטח המקלדת שעליו נשענים המקשים עשוי מאלומיניום, מה שמעניק לו מראה יוקרתי ומיוחד. המקלדת נוחה ונהדרת למעבר בין סוגי משחקים שונים, מבלי להרים מסך מלא במידע של מקרו. יחד עם זאת, למקלדת אין מקשי מאקרו אך עושה עבודה נהדרת בפשטות שלה. בנוסף להכל העיצוב המטאלי הנוסטלגי ואיך שהיא נראית בחשיכה, הופך אותה למקלדת האהובה עלי מבין השלוש. 128 דולרים שלגמרי שווים את זה.

מקלדת-למשחקים COUGAR-600K

עד כאן התרשמות ראשונית מהמקלדות של חברת COUGAR  שעשויות להגיע בקרוב לישראל. נראים כמו הבטחה? שתפו אותנו בתגובות!

תודה לפלונטר שהעבירו אלינו את המקלדות לבדיקה.

[divider]


כל החדשות וכל העדכונים של GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
10 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

בכבלי קדר לכתבה עצמה, איזה משחק מופיע בחלק מהתמונות?

*בלי קשר

נראה כמו קול אוף דיוטי החדש

אחלה, תודה!

חיובי. זה

Call of Duty: Advanced Warfare

יש לי את ה- Logitech הפשוטה שלי מאז 2001, ולא פיקפקתי בה עד לרגע זה…
מהכתבה עולה שה-600k היא היצור הרציני פה, אבל 500 ש"ח+- קצת מותח את מה שאני חושב ששוה להוציא על מקלדת. איזה יתרונות תיתן ה- 600k (או האחרות) על פני הלוגיטצ' הענתיקה שלי?

בבחירה נכונה של מקשי MX אתה תקבל משחקיות הרבה יותר טובה ממה שאתה מכיר עד עכשיו. היא גם נראת כל כך יפה. ממש.

ה 600K נראית מבטיחה.
מחכה לראות את העכברים 🙂

PSN וXbox Live אופליין בגלל מתקפה שלLizard Squad לא מגיע לזה כתבה?

צודק ב 100%, הכתבה מוכנה:
האקרים הפילו את שירותי הרשת PSN/XBL של האקסבוקס והפלייסטיישן
http://gamepro.co.il/2014/12/25/psn-and-xbox-live-taken-down-for-christmas/