יהודה חלפון, אגודת מגלי הארצות – מיתוס

יהודה חלפון אגודת מגלי הארצות

עוד אדם פעיל ש"אילצנו" לשבת לידנו ולראיין אותו הוא נציגם של "אגודת מגלי הארצות", יהודה חלפון:

אגודת מגלי הארצות היא השלוחה הישראלית של Pathfinder Society. המשחק המאורגן של Pazio המתרחש בעולם של פאת'פיינדר. המשחק התחיל אי שם ב-2008 ומאז הצטרפו אליו כ-200,000 שחקנים ברחבי העולם, בראיון זה תקבלו הצצה קצרה אל עולם משחקי התפקידים ככלל ומשחקי התפקידים של אגודת מגלי הארצות בפרט.

ש: אז אתה יכול להסביר לנו מה זה בעצם אגודת מגלי הארצות?

ת: אגודת מגלי הארצות זה המשחק המאורגן של פאת'פיינדר וכל שנה מ-Gen Con ל-Gen Con יש עונה של משחק, לכל עונה יש נושא מסוים, זה בעצם משחק שרץ בכל העולם בו-זמנית, ובכל שנה יש בערך 28 הרפתקאות חדשות. אתה יכול לייצורר דמות, לשחק איתה פה בארץ, ואחר כך לטוס לאנגליה להמשיך לשחק ב-PathFinders Society עם אותה הדמות, אחר כך בדרך אתה יכול לטוס לארצות הברית,לקרוע את הכנסים, לחזור לפה ולהמשיך לשחק.

ש: והכל קורה בג'ן קונים שונים?

ת: לא, ג'ן קון זה כנס תפקידים גדול שיש פעם בשנה, והם החליטו שכל ג'ן קון זו התחלה של עונה. עכשיו יש ג'ן קון, וחודש הבא מתחילה עונה שש.

ש: איך עובדת השיטה הזו, אני יכול עכשיו לטוס לאנגליה ואיך הם ידעו מי אני?

ת: יש לך דף דמות שאתה נרשם איתו מראש באינטרנט, אתה מגיע, יש לך דף כרונולוגי של הדברים שעשית בהרפתקה ואתה מקבל, כל מיני דברים כאלה.

ש: יש הרבה אנשים שאוהבים משחקי תפקידים דווקא במחשב, לשחק ברשת, מה לדעתך ההבדל, מה יגרום לאנשים דווקא לבוא ולשחק באגודת מגלי הארצות ולא בנוחות הבית שלהם?

ת: דבר ראשון אפשר לשחק באגודת מגלי הארצות גם באינטרנט, ב-Roll20, תוכנה שמאפשרת לך לשחק במשחקי תפקידים באינטרנט, אני גם כרגע מריץ חבורה באינטרנט, אין שום בעיה, אפשר לעשות את זה, לשבת בבית שלך ממוזג עם תחתונים וגופיה. ואני משחק עם מישהו מארצות הברית.

ש: יש אווירה אחרת, בין זה למשחק בבית מול המסך גם אם אתה בשיחה עם אותם אנשים?

ת: זו חוויה אחרת, אתה רואה את כל האנשים שמסביב, גם האינטראקציה עצמה. אני גם יכול לשחק עם החבורה שלי בבית, לא רק בכנסים, וזו חוויה אחרת, אני נפגש אתך, אני רואה אותך, אוכלים פיצה ביחד…

ש: אתה יודע שדיברתי עם עוד מישהו על זה וגם הוא הזכיר את עניין הפיצה.

ת: יש מאכלים "חוקיים" למשחקי תפקידים, בדרך כלל זה מאכלים שאפשר להזמין, מאכלים פשוטים, שבזמן שאתה אוכל אותם אתה לא מרעיש, לא טוחן, שזה פיצה, וזה אוכל סיני, וכל מיני דברים כאלה.

ש: אנחנו ראינו שאתם ישבתם שם ושיחקתם קבוצה של אנשים, כל אחד עם דף משלו שזה בעצם דף של דמות אמרת,ישבתם שם עם הספר הגדול הזה והמחשב הנייד, היה שם גם לוח מחיק, אז איך בעצם הולך המשחק?

ת: כמו כל משחק תפקידים, נגיד הרפתקה כתובה, במקרה הזה היא על הלפטופ, כי להתחיל להדפיס אין-סוף הרפתקאות זה יקר. כי יש לה(על הלפטופ) הרפתקאות מוכנות בראש: מה שצריך לעשות, דיאלוגים עם דמויות במשחק.

ש: אם אני אדם שמעולם לא שיחק במשחקי תפקידים מעולם איך היית מסביר לי מה הולך פה? אתה מספר לי על דיאלוגים וכדומה אבל אני לא יודע באמת למה אתה מתכוון.

ת: במשחק תפקידים אתה בעצם משחק דמות ואתה מדבר עם אנשים בסביבה כיוון שההרפתקה לא נגמרת בחבורתך, ישנן דמויות ללא שחקן. אלה החברה כמו הברמן או הרופא או כל מיני דברים כאלה, אז אתה מנהל איתו דיאלוג יש הוראות כמו מה הוא נוהג להגיד או אם הוא לא רלוונטי לכלום,.

ש:  בניגוד למשחקי מחשב שיש לך 4 דיאלוגים מוכנים מראש, פה בן-אדם יכול לשבת ולהגיד מה שמתחשק לו, איך אתה יודע להתאים תשובה כדי להמשיך את ההרפתקה?

ת: לכל דמות יש אישיות וכתוב לך מה האופי, איך היא מתנהגת, ואתה יכול כן לאלתר מצבים, אם למשל אומרים לך היא חסרת סבלנות, ואתה שואל את הדמות כמה פעמים את אותה שאלה אז היא תעיף אותך מהבית. אם מגיעים לדמות מאוד נחמדה, ומאוד עוזרת, אז היא יכולה להגיד פשוט "אני לא יודעת יותר מזה".

ש: אם יש לנו קוראים שרוצים לחוות את זה, רוצים לנסות ולהתנסות, חוץ ממיתוס כמובן, אילו עוד אופציות יש להם, מקומות לשחק, אפילו בסביבה הקרובה שלהם?

ת: יש קבוצות בפייסבוק, יש את קבוצת מגלי הארצות, יש לנו אתר, pathfinder.org.il, אפשר גם לשחק באינטרנט באתר roll20, והיום היופי שבגלל שהעולם קטן, אז אתה יכול לגור ביישוב קטן ליד ים המלח, ואין אף אחד שילמד אותך ולהגיע לשם זה שעות של נסיעה, אז אתה יכול לשחק באינטרנט עם מישהו מתל אביב.

ש: משהו שתרצה להוסיף? על האגודה למשל, או משהו כללי?

ת: האגודה נתמכת גם על ידי Paizo, שהיא חברה מאוד גדולה למשחקי תפקידים, ו-Pathfinder בפרט, המשחק הכי נמכר בעולם. שחקנים שעולים רמות מקבלים דברים מגניבים, בכל העולם.

ש: מה זאת אומרת "דברים", פיזיים?

ת: לא, הדמות שלך. (המשך לשאלה הקודמת) מנחים, שמנחים טוב – יש חמש דרגות הנחייה, ככל שאתה מנחה יותר אתה מקבל יותר דרגות

דוגמה לספר הרפתקאה של אגדות מגלי הארצות
דוגמה לספר הרפתקאה של אגדות מגלי הארצות

, נגיד כאן בכנס יש ילדה שהיא מנחה בדרגה שנייה, כלומר יש לה שני כוכבי הנחייה, כדי להגיע לזה היא הייתה צריכה 30 משחקים, אז Paizo ראו שהיא ילדה בת עשר, ויש לה 30 משחקים והיא עם שני כוכבים, ושלחו לה את הספר בסיס חתום על ידי יוצריו, וזה מגניב. מה גם שאת כל ההרפתקאות אתה יכול לקבל בחינם. כל חבילה עולה ארבעה דולרים, ואם אתה רוצה אתה יכול לפנות למארגנים ולקבל הרפתקה אחת חינם, זה גם משהו שעוזר לאנשים, אתה לא יודע איך לשחק ואתה רוצה ללמוד? אין בעיה, תקבל הרפתקה חינם.

 

ש: דבר אחד שלא היה ברור, כשאתה אומר שאתה יכול לעבור בכל מדינה ולהמשיך לשחק עם הדמות, אז אני משחק עם אותה הדמות, אבל ההרפתקה, היא לא תהיה המשך, אותה הרפתקה?

ת: בכל סשן – חייבת להיגמר ההרפתקאה, ואתה לוקח את הדמות שלך להרפתקה אחרת.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
2 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

והכל רק באנגלית???

הסבר שאלתך בבקשה