העולם הנסתר של הלארפ

בכנס תפסנו את "טייני" לשיחה קצרה על אודות עולם הלארפ
"טייני" בחזית זירת הלארפ

בכנס מיתוס בזמן ששהינו בסביבת זירת הלארפ וחזינו בקרבות המשעשעים(תמונות נבחרות מזירת האלרפ נמצאות בתחתית הכתבה)יצא לנו לשוחח עם "טייני" אשר חשף אותנו לעולם חדש שלא הכרנו, משחקי התפקיד החיים אנו מקווים שתמצאו את העולם הזה מרתק ומהנה כמו שאנו מצאנו אותו. "טייני" היה המפעיל של זירת הלארפ בכנס מטעם סתיו אקשן. סתיו אקשן זהו עסק שמתעסק בעיקר במשחקי תפקידים חיים  ובכל הספקטרום של משחקי תפקידים בעצם אם זה משחקים שולחניים, משחקי תפקידים חיים, מג'יק, חוגי מדעים ועוד.

בזמנו הפנוי הוא הקדיש לנו זמן לשיחה קצרה ומעניינת על אודות עולם הגיימינג והוריאציות שלו:

ש: תוכל להסביר בעצם מהם משחקי תפקידים חיים, ובמה הם שונים ממשחקי תפקידים "רגילים"?

ת: ההבדל העיקרי בין משחק תפקידים חי למשחק תפקידים שולחני זו העובדה שאני לא מסביב לשולחן עם הסטיגמה של, ואני משתמש בגרשיים במכוון "חנונים שלא יכולים לעשות כלום", פתאום זה לצאת לשדה הקרב, ללבוש את השריון, להשתמש בציוד, לשחק דמות זה כבר משהו שהוא הרבה יותר משחק פרקטי, משחק שיותר דומה למשחקי במה מאשר למשחק עם גרף דמות וגלגול קוביות.

שחקני לארפ

ש: כיצד מנהלים משחק טיפוסי כזה?

ת: אין סוף לאפשרויות, זו הנקודה.

ש: מה לגבי המשחק האחרון ששיחקת?

ת: כמו כל משחק באים מתאמים דמות או מקבלים דמות ונכנסים ומשחקים זה יכול להיות אין סוף תרחישים.

ש: וכמה זמן בדרך כלל לוקח משחק בודד?

ת: אם מדובר בכנס או משהו קטן זה יכול להיות משחק של שעתיים, שלוש או ארבע וזה יכול להגיע למשחקים של שלושה, ארבעה ימים, שבוע וכן הלאה.

ש: אותי מעניין מה עושים עם החיים, אתה מגיע לשם, מקבל דמות ומשם איך זה ממשיך?

ת: ובכן ברוב המקרים בהתאם לדמות שלך החיים שלך משתנים זאת אומרת אם קיבלת קוסם שמסוגל לעשות המון המון נזק ויש לו המון המון כוחות אז כנראה שיהיה לו יחסית מעט חיים או לדוגמה דמות, מי שירצה לשחק נוכל על אותו המשקל יש לו סט מאוד רחב של יכולות אבל עדיין מעט מאוד חיים. לעומת זאת לוחמים החבר'ה היותר גדולים, היותר קשוחים או סיירים לדוגמה, חבר'ה שאמורים להיות יותר קשוחים באופי שלהם מקבלים כמובן יותר חיים בהתאם לדמות, לשריון, לתלבושת.

ש: בשיחה מוקדמת אמרת לנו שמשחקי תפקידים חיים זה הרבה מעבר לקרב אז כאשר אתם לא נלחמים איך הולך האספקט הזה של המשחק?

ת: כמו המשחקים הקלסיים שרצים בכנסים המון פעמים זה משחקי קונספירציה למיניהם שבהם קבוצה של שחקנים נכנסים לחדר, מקבלים דמויות ותרחיש בין אם זה לדוגמה חללית שתקועה בחלל ומישהו גנב את הכרטיס לוח אם והספינה מנוטרלת וצריכים לשבת ולשבור את הראש מי עשה את זה ואיך.

ש: ואיך המשחק הספציפי הזה הלך?

ת: זה לשבת בחדר, זה האלמנט הפסיכולוגי מאחורי זה, זאת אומרת זה ממש לשבת ולדבר מתוך דמות אל דמות אחרת. לשנות את התפיסה, לשנות את הדרך שאתה כאינדיבידואל מסוגל לחשוב.

ש: מה היית אומר לאדם שמעדיף לשבת בנוחות ביתו וחדרו שיגרום לו להרחיב אופקיו ולגלות עולם חדש של משחקים, משחקים חיים?

ת: אני אישית, אני בן אדם שיכול לומר שבחשבון סטים שלי יש לי יותר מ -4 משחקים שיש לי בהם יותר מ3000 שעות, קיים אני מכיר את זה. אבל לצורך העניין משחק שהרבה מאוד אנשים אוהבים SKYRIM מי שעדיין משחק(וישנם הרבה) תחשוב על לשחק את Skyrim אבל בלייב, פתאום זו לא אופציית שיחה מובנת, פתאום אתה באלך לומר לדושבאג הזה שמנסה לסרסר אותך לעשות איזו משימה לך תחפש מי ינענע אותך, ואפשר לעשות את זה. זה הקסם ולמען האמת משחקי תפקידים על כל הספקטרום שלהם, ממש כולם! אפשר להמיר למשחקי תפקידים חיים זאת אומרת, לי אישית לדוגמה אני שיחקתי כמעט שנתיים משחק 24/7 של Vampire The Masquerade אותו משחק מחשב, אין אופציות מובנת, מפתחים תפיסה, מפתחים רעיון ורצים איתו.

ש: כאן בכנס אתה משחק כלוחם. האם יש לך העדפה אחרת במשחקים אחרים?

ת: חד משמעית כן, וזה נוכל יש לזה את הקסם שלו, יש לזה את הצ'ארם שלו, אני מניח שהחברה שיקראו את הראיון לא יראו שאני 2.5 , אבל נוכלים יש המון המון סוגים, הסטיגמה במשחקי המחשב זה שהואהבחור שמתגנב בשיחים וקופץ מקומה שנייה עם דקירה לצוואר בדומה לאססין קריד, אבל זה לא כי המון המון נוכלים יש להם אין סוף טקטיקות. אם מסתכלים על זה ברמה ההיסטרוית או הספרותית יש המון המון צורות להיות נוכל. אני אוהב לשחק ולהיות נוכל, אני אוהב להיות הנוכל שבא ומרמה אנשים בפרצוף ועושה מיניפולציות בקנה מידה גדול בשביל להפיק את הרווחים של עצמו, זה הכיף שלי.

ש: איפה אתם ממוקמים במידה ואני רוצה ליצור קשר?

ת: המשרדים שלנו בעיקרון ברמת גן, הגישה אלינו היא טלפונית אנחנו בד"כ מגיעים ללקוח לפגישה, אפשר למצוא אותנו בכל מקום.

אם אתם רוצים לדעת עוד אודות סתיו אקשן אתם מוזמנים לבקר באתר זה.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
24 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

dafuq?
מה השלב הבא ? furries convention

האם אתה מוכן להסביר את הבעיה בכתבה, כי מה שאני רואה כאן זו תגובת טרול מזלזלת שלא מקומה פה

חן אני מבין שאתה fanboy אז אל תיקח אישי
אני לא מסתלבט על הכתבה אני אוהב את הכתבות שלך זה לא קשור לאיך שרשמת רק לנושא 😉
אני אולי קצת טרולינג על הפיריקים שמתרוצצים עם חרבות מעץ ולובשים קסדות מנייר כסף, אני מתסלבט על הפיות וההיפים המחבקי עצים שחייבים למצוא חיים או מישהיא לאבד את הבתולין איתו היא לא חייבת להיות חייה או אנושית אפילו גוד דאמט …
חן בתור כתב אתה יודע שלא כל מה שתעביר לקוראים יתקבל ואולי אפילו חלק ידחה או יתקבל בזלזול/טרולינג אבל מותר לי להגיד את שלי
ומה מזלזל ב furries con?

אני לא פאן בוי של הנושא אני לא הכרתי עד הכנס כלל. ואני חייב להגיד לך איך שאתה מדבר על שחקני הלארפ פשוט מגעיל אותי.

אתה רואה את עצמך רץ בשדה לבוש ככה ומשחק איתם?

כן

אז אתה fanboy

מה הקשר לFAN BOY ? אתה יודע את ההגדרה בכלל?

fanboy
A passionate fan of various elements of geek culture (e.g. sci-fi, comics, Star Wars, video games, anime, hobbits, Magic: the Gathering, etc.), but who lets his passion override social graces.
בט הו לט היז פאשיון אוברייד סושיאל גרייס זה משפט המפתח
ולארפ אוברייט כל סושיאן גרייס אתה חייב להודות בזה

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=fanboy

זה ההגדרה הנכונה של פנבוי ואתה חנוש r a fanboy

בבקשה חן אל תבלבל אני לא מסתלבט עליך או על משה (קצת על משה) אני מסתלבט על הנושא

ושוב, אתה יכול להגיד את כל זה על גיימרים.

מיכיוון שאתה לא מכיר לארפים, אין לך זכות לקבוע שהם "בט הו לט היז פאשיון אוברייד סושיאל גרייס ".
מרבית הלארפים הם אנשים נורמליים לחלוטין. יש כמה הזויים שנכנסים להגדרה, אני מודה בזה, אבל רוב הלארפים הם בהחלט לא נכנסים להגדרה הזאת.
בנוסף, לא משנה איך אתה מסתכל על זה, ההגדרה לא נצמדת לחן ולכן הוא לא fanboy בניגוד למה שטענת.
מסקנה: אתה טועה.
גילוי נאות: זה לא מפתיע אותי שטעית עוד פעם.
ואגב, אני אתן לך קרדיט על זה שיש לך כישרון להתעלם מטעויות שמצאו אצלך.

אני לא PASSIONATE על הנושא זה כמו שתגיד שאני פאןבוי של שניצלים

אבל אתה לא טובל את עצמך בביצה ואז מתגלגל בפירורי מאפה ויוצא ככה לרחוב …

אם היה לך מעט שכל, או אם הייתה קורא את הכתבה, היית יודע שאין שום דמיו בין לארפ לבין התמונה הזאת.

והתגובה הסופית שלי היא זאת: https://www.youtube.com/watch?v=0la5DBtOVNI

אם חן לא עונה זה לא שווה 🙁

don't feed the troll

ברור שבחיים לא פגשת שחקן לארפ. ואני יכול להגיד לך דברים דומים שאנשים שלא מכירים גיימרים אומרים על גיימרים. אל תגיד דברים מגעילים בלי להכיר את הנושא.
למה לכדורסל לדוגמא אתה לא מתייחס כ "לרוץ כמו מטומטמים ולזרוק כדור לסל בלי שום סיבה" ?. לארפ זה ספורט. וכאשר תראה שחקני לארפ מקצועיים תבין שמדובר בדבר מרשים ביותר.
והקסדות בהחלט לא מנייר כסף. אין לך מושג איזה דבר כבד זה היה בפעם פעמיים שניסיתי לארפ.

ברור שלא פגשתי שחקן לארפ יש לי חיים

ליפני שאני יכנס למה שידברת אני חייב להבין מה זה ״שחקן לארפ מקצועי״ אני מצליח להבין את המילים בנפרד אבל אני לא מצליח להבין את המשמעות של המשפט השלם כאילו המילים מובנות אבל ביחד זה לא יוצר כלום כאילו … לא 🙁

לארפ זה לא ספורט לארפ זה קבוצת חסריי חיים שנפגשים עם עוד קבוצת חסרי חיים לצוד דרקונים דמיוניים ולהתרוצץ בשדה כמו איזושהיא דמות ממשחקי ה mmorpg שהם בשלב 3000 .. פשוט יש המון זמן פנוי בלי חברות …

.. ״בפעמיים שניסיתי לארפ״ .. כמה פעמים השורה הזאת הביאה לך בנות לחדר?

דבר ראשון, ראית פעם סייף מקצועי באולימפיאדה או במכביה? לארפ מקצועי זו אותה רמה.
דבר שני, אתה טועה.
דבר שלישי, יש לי דברים יותר טובים בראש מבנות.
ולפי הטענה שלך אז "גיימרים הם אנשים חסרי חיים שכל היום יושבים מול המחשב ומעמידים פנים שהם יורים בכל מיני חייזרים כי אין להם משהו יותר טוב לעשות" ככה נשמע מי שלא מכיר גיימרים, וככה אתה נשמע.
אין לך זכות לדבר מה זה לארפ אם בחיים לא ראית את זה.
דבר נוסף, ואני די בטוח ששאר האנשים פה יסכימו איתי – תעשה טובה לכולם וקפוץ ראש לבור הכי עמוק בגיהינום, אני בטוח שתפגוש שם אנשים שיסכימו אתך.
ואגב, תן לי לנחש – השנה חגגו לך יום הולדת 8 נכון? כי ככה אתה נשמע.

1 אתה משווה בין סייף ללארפ ואני בן 8 ? (מתי שלארפ יהיה ספורט אולימפי בן מאות שנים נדבר על זה)

2 לא

3 דברים יותר טובים בראש מבנות … אתה פשוט מכין לי להנחתה … זה קל מידי …
http://thechive.files.wordpress.com/2011/03/larp-medieval-6.jpg

וכן גם גיימרים זה סוג של חסרי חיים גם אני וגם אתה וגם חן ההבדל הוא שאתה צריך לדעת שאתה חסר חיים במובן מסויים ולא לשקר לעצמך אבל תסכים איתי שיש הבדל בין לשבת לשחק the last of us מאשר לרוץ אחרי חברים דמיוניים בשדה?
comment image

ראיתי לארפ בגלל זה אני מרשה לעצמי לעשות טרולינג ההבדל הוא שגם יש לי חיים וגם חברה אז בעיה בשבילי להשתתף כי אני מקבל קבוע …

ואני הרבה מעל 8 גם מעל 18 וגם מעל 28 🙂

אולי בשנים אתה מעל גיל 28 לא אומר שההתנהגות שלך לא ילדותית ביותר. אז מה אם יש לך חברה זה עושה יותר ממישהו אחר? אני מצטער להודיע לך שלא ואם אתה מחשיב גיימינג כחוסר חיים אני מאוד מצטער להודיע לך שאתה טועה. אין שום חוסר חיים בלעשות דבר שאתה נהנה בו דבר שגורם לך להרגיש חי זה שאנשים כמוך צרי עין ומחשבה זה עצוב. זה שאתה לא נהנה מסוג מסוים של משחק לא אומר שהוא גרוע

חן
לשבת בין 3-6 שעות כל יום על הps4 במקום לעשות דברים שבאמת מועילים לחברה או לעולם זה סוג של בזבוז זמן וחוסר חיים נטו
אני לא מדבר פה מעליך אני גם חסר חיים וגם מרגיש חי וגם נהנה שאני משחק אבל ההבדל ביני לבין חסרי חיים אחרים זה שאני משקיע את הזמן ויש תוצאות
כנס בבקשה דקה למשחק watch dogs כנס ל online hacking ותגיד לי מי מקום 3 בעולם בכל הזמנים תאמת מזמן לא שיחקתי אולי ירדתי למקום 4-5 אבל בטוח שאני עדיין בטבלה כי אני ממשיך לקבל בקשות חברות מאנשים שאני לא מכיר אבל באמת כנס דקה תראה גאווה ישראלית ממש ..
השקעתי בערך חודש להגיע למקום 3 העולמי וכן הרגשתי טוב עם עצמי אבל אני גם יודע שבחודש הזה לא עשיתי כלום חוץ מלשחק וזה ההגדרה של חסר חיים אני וכל אחד שמבזבז את הזמן בלשחק במקום לעשות משהוא מועיל
– לא אמרתי שהוא גרוע אמרתי רק שאם למישהוא מהמשתתפים בלארפ היה חברה הוא לא היה יוצא לשחק בחוץ 🙂
– ההתנהגות שלי לא ילדותית או אינפנטילית ההתנהגות שלי מזלזלת יש הבדל

זלזול הוא ממאפייני הילדותיות.

לארפ לפחות בחלקו הוא שחזור של ספורט בן מאות שנים, קרבות בנשק, קיים בעולמנו עוד לפני ימי הביניים. אז אנחנו יכולים לדבר על זה.

והעובדות:
סייף באולימפיאדה מאז 1896

ימי הביניים בעולמנו הקטן מאז 476
מה בא קודם?

"כמוכם אנו גם לא ידענו מהי סתיו אקשן".
מה זאת אומרת לא ידענו? למדתי אצל סתיו בכבודה ובעצמה במשך ארבע בחוג D&D!

מצטער, צודק נתקן מיד!. לא ציפינו שהקהל שלנו ברובו לפחות יכיר את סתיו אקשן.