ביקורת משחק: FIFA 15

fifa15-review
שנים של תחרות בין סדרת FIFA לסדרת PES לא הפרידו אותי מהמשחק של EA, והשנה היא קלעה בול.

ישר כשפתחתי את המשחק בפעם הראשונה קיבלתי אצ'יוומנט, נחמד, נכון? האצ'יוומנט שקיבלתי הוא "On your way", להגיע לרמה 15 או גבוהה יותר ב-EA Sports Football Club. זה הצחיק אותי, אני כבר מעל רמה 50 ממשחקים קודמים והפרופיל נשמר בין משחק למשחק, דבר שאני אישית אוהב, אחרי הכל אפשר "לקנות" עם נקודות שצוברים בפרופיל דברים נחמדים במשחק (דברים שאי אפשר לקנות בכסף, לא הופתעתי, כך זה היה גם במשחקים קודמים) אך אצ'יוומנטים, מהו תפקידם?

באוריג'ין זה עדיין לא ידוע מפני שמזה כבר לא מעט חודשים ה-"Origin Points" בגדר "בקרוב מידע חדש" ואין באמת מה לעשות איתם, הם סתם מספרים מתחת לשם החשבון באוריג'ין. אצ'יוומנטים אמורים להוות תמריץ לשחקן שיעשה משהו שלוקח זמן לעשות אותו, וברגע שהוא מסיים, הוא מקבל משהו חביב, במקרה של המשחק הזה החפץ החביב הוא נקודות באוריג'ין, והאצ'יוומנט הזה ספציפית הוא לא הישג כלל וכלל, ל-FIFA 15 ישנם 45 אצ'יוומנטים שונים, אבל כמה מהם באמת גורמים לשחקן לשחק ולאתגר את עצמו? רמז: לא הרבה.controlled defending

יש אצ'יוומנטים כמו Controlled Defending, שעלולים להקשות מעט על השחקן, כל עוד הוא משחק בתור שחקן יחיד, וכידוע רובנו משחקים בתפקידים התקפיים – אך זהו לא המצב, אצ'יוומנט זה הוא כללי יותר, ואפשר להשיג אותו בכל מצב משחק שהוא, אם זה FIFA Ultimate Team או סתם משחק Kick-Off נגד חבר, מה שהופך את האצ'יוומנט בין רגע לקליל ולא שווה להתאמץ בשבילו, אפשר להעביר את הזמן במשחקים לפי רצון השחקן ועם הזמן עוד תיקול ועוד תיקול והאצ'יוומנט כבר יבוא בזמן כלשהו. בנקודה זו אחזור ל-Origin Points, שאין מה לעשות איתם, ומשום שאין מה לעשות איתם, האצ'יוומנטים לא דחופים לאף אחד, אחרי הכל לא יוצא מהם כלום, הם בזבוז זמן מוחלט – למי שהוא לא כמוני ואוהב לאסוף אצ'יוומנטים סתם ככה, הבעייתית יותר כאן היא EA, ולא חברת הבת EA Sports אליה בנושא זה אין לי תלונות, EA צריכה לייעל את אוריג'ין ולעבוד מהר יותר על מערכת ה-Origin Points, כרגע זה נראה שהם התחילו לעבוד והפסיקו באמצע.

fifa 15 stadium

גרפיקה

כיאה למשחק סימולציה, המשחק החדש נראה מרהיב, שלא כמו השנים שעברו עם רק ליטוש כל שנה, עכשיו ישנו מנוע חדש (למרות ש-FIFA 14 יצא לקונסולות החדשות עם המנוע הזה, אני פשוט לא "טעמתי" ממנו) שהופך את המשחק ליפה מתמיד, עם מגרש שאני אוהב להגדיר "דינאמי", טקסטורות איכותיות וכמובן, השחקנים עצמם עם מספר גדול של אנימציות חדשות, לדוגמא ניתן לראות בבירור כשמגן תופס לחלוץ בחולצה. הדובדבן שבקצפת, לפחות מבחינתי, אלו האוהדים בתלת מימד, אחרי שנים של ביקוש מצד רבים, חוץ מהעובדה שהם נראים הרבה יותר טוב, הקהל יותר חכם עכשיו, תוכנת היטב להריע מתי שצריך ולשרוק בוז מתי שצריך, בנוסף, התפאורה באיצטדיונים הגדולים נראית מדהים . הדבר הברור הוא שהמשחק תוכנן להיראות כאילו שאנחנו צופים בטלוויזיה, והביצוע מושלם.

fifa15 gerrard

משחקיות

גולת הכותרת של המשחק היא ללא ספק המשחקיות, שהשתנתה פעמיים באופן דרסטי בשלושת המשחקים האחרונים, לי היה קשה להתרגל ל-FIFA 14 אחרי FIFA 13, השינוי המרכזי היה כך שלמהירות השחקנים אין השפעה מוגזמת כמו שהיתה, ואפשר לתקל שחקנים בספרינט בקלות, עכשיו, במשחק בעל הספרה "15" השינויים שבוצעו גם הם גדולים, שחקנים הרבה יותר מתואמים אחד עם השני ויודעים מה לעשות כאשר השחקן שלך עם הכדור, המשחק מרגיש הרבה יותר טבעי, השיפור בעמדת השוער משמעותית ביותר, ועל אף שהוסיפו די הרבה נתונים בשביל ששוער יחשב "טוב", ישנם מצבים שהשוער בשער וכיבוש השער פשוט כל כך, ואני בטוח שאת השערים המגוחכים שכבשתי וספגתי לא רק אני חוויתי.

שלא כמו במשחקים קודמים, צריך ממש לדייק בבעיטה למסגרת, אין עזרה מהמשחק. משחק ההגנה הופשט, ולי כאחד שיותר התקשה בהגנה במשחקים קודמים יותר קל עכשיו, מהצד השני גם יש להיזהר עם תיקולים, יש שופטים שפחות שורקים ויש את השופטים שהם לא הכי נדיבים ואף עלולים להוציא כרטיס צהוב על כל גלישה לא הכי טובה.

מרכז משחק הכדורגל מתנקז בסופו של דבר בכדור, ב-FIFA 15 גם הכדור שונה, והוא מתנהג בצורה שונה, הפעם EA חידשו את הפיזיקה; הכדור הרבה יותר זורם לפי הכוח שהופעל עליו, ומסתובב לפי הנגיעה של השחקן, העניין תורם למגוון שערים ומסירות הרבה יותר גדול, הפיזיקה המחודשת היא לא רק לכדור – הדגלים בפינות המגרש עכשיו זזים, וזה מאוד נחמד, הכדור עלול להישאר במגרש אם הוא פגע בדגל מזווית כזו שהוא מוחזר אל תוך המגרש, והדבר תורם גם לחגיגות שערים נוספות, עוד דבר שמרגיש יותר חלק מהמשחק הוא השער עצמו, שרועד כאשר כדור פוגע במשקוף ואפילו קופץ כשהכדור נכנס בעוצמה. לא רק ב-The Sims 4: השנה הוחלט להוסיף רגשות לשחקנים, אני מסכים עם החלטה הזו, ספורט, או כדורגל בפרט זה משחק אמוציונלי לחלוטין, אך על פניו זה מוסיף רק אנימציות חדשות, וזהו לא פאקטור משמעותי.

תוספת מגניבה שממש אהבתי היא טכנולוגיית קו השער שגם היא מערכת חדשה בסדרה. ב-FIFA 14, שחקנים ב-Ultimate Team בכלל לא נפצעו לי, אף לא פעם, ובמצב קריירה השחקן שלי היה נפצע אולי אחת לעונה, השנה המצב ממש שונה ולא יציב, כל משחק שני שלי ב-FUT שחקן כלשהו נפצע, ובמצב הקריירה השחקן עלול להיפצע כל משחק, וזה מציק.

commentators

פסקול וסאונד

הסאונד במשחק האחרון פנטסטי גם הוא, אלן סמית' ומרטין טיילר מדויקים מתמיד, והמשפטים שהם אומרים באים ברוב המקרים בזמן, בין אם זה שיחה על סטטיסטיקה או נתונים על שחקן ומשם למעבר מהיר להתקפה מתפרצת ושער. דבר ידוע בסדרה הוא בחירת השירים הנפלאה, וגם הפעם קלעו בול עם שירים לא פופולארים אך טובים. עוד משהו שכבר ציינתי, זה הקהל, הפעם הוא יותר חכם, ויודע מתי לעשות מה, לרעום כשהכדור חולף על יד השער, ולהתלהב כשיש שער, באצטדיונים מסוימים אפשר לשמוע את הקהל במשך כל ה-90 דקות כמו למשל באנפילד, בכל מצב, הקהל נשמע אדיר. התמיכה ב-7.1 מוסיפה ולמרות שזה לא הדבר הכי חשוב, עדיין כיף לשמוע כך.

fifa-15--luis-suarez

סיפורו של לואיס

אם כל האירועים שקרו ללואיס סוארז האורוגוואי של ברצלונה לא הספיקו לו, עכשיו הוא חוטף עוד מכות, הפעם מפיפא, לא הארגון, המשחק. הבחור המוכשר שנקנה מליברפול ב-90 מיליון אירו על אף שספג הרחקה לתשעה משחקים בין-לאומיים והרחקה לארבעה חודשים (!) מפעילות כדורגל רשמית ואף נאסר עליו להשתתף באירועים רשמיים גם בתור חלק מהקהל עקב נשיכת הבלם האיטלקי במשחק בגביע העולמי, לא מתפקד בפיפא 15, ויחזור רק ב-26 באוקטובר, מתי שמסיים את הרחקתו במציאות. בינתיים, במצב הקריירה לא ניתן לשחק איתו, כשפותחים משחק בתור מנג'ר ברצלונה נשלחת הודעה מההנהלה שלא יוכל להשתתף בסגל עד שיחזור מההרחקה.

אך הצעד החסר תקדים אינו מסתיים כאן, אצל EA החליטו שלואיס סוארז גם לא יקח חלק במצב המשחק המפורסם Ultimate Team, וכרגע לא ניתן למצוא אותו בחבילות; לדעתי זו לא סתם הגזמה אלא תרגיל שיווקי, שיגרום לשחקנים לפתוח חבילות רבות ב-26 לחודש כאשר יחזור מהרחקתו להופעת בכורה בקלאסיקו הגדול של ספרד.

fifa-15-ultimate-team-edition-pc-downloadמה מצב הרשת?

למה אנחנו קונים FIFA שנה אחר שנה? ובכן, התשובה היא בלי לחשוב פעמיים המולטיפלייר, Fifa Ultimate Team ליתר דיוק. לצערי EA החליטה לא להקשיב ללא מעט אנשים שרצו להוריד את מערכת ה-Handicap, שגם אני סובל ממנה לא מעט, אני מוביל 5-0 במחצית, והופס תוך כמה דקות המצב הוא 5-2 נגד קבוצת ברונזה וצריך להתגונן, זה באמת מיותר. הבקשות לאזן את המשחק גם לא התקבלו, וקבוצות ברונזה יכולות למצוא בליגה קבוצות גולד מלאות כוכבים, אבל כדי למצוא קבוצות בכללי צריכים שהשרתים יעבדו כמו שצריך, מה שלא ממש עובד בימים הללו.

אך זהו פיפא, וכמו כל משחק חדש בסדרה השרתים פעם פועלים ופעם לא, החיסרון הכי גדול הוא שאפשר להיות באמצע משחק ואז השרתים נופלים; הפסד נקודות בליגה/יציאה מטורניר+הפסד של מטבעות+הפסד של חוזים+הפסד של כושר השחקנים, לפעמים זה אפילו יכול לייאש. השיטה לפיה עובד מצב ה-Ultimate Team, איך שאני רואה את זה, היא סחיטה, פתיחת חבילות קלפים זה פשוט וקל הימורים, אם יוצא לך שחקן טוב (סיכוי נמוך כמובן) או שתמכור אותו, כמו ברוב המקרים – ו-EA תיקח כמה אחוזים מהמכירה, או שתשחק איתו במקרה הטוב, ואם לא יצא לך שחקן טוב, החבילה די מבוזבזת אלא אם יצא שם חפץ נחמד כלשהו, מה שלא קורה בדרך כלל, שורה תחתונה היא; בוזבזו 7,500 מטבעות או 150 Fifa Points (במקרה שהחבילה המדוברת היא Premium Gold), מטבעות תמיד עדיף להוציא על שחקנים, לא חבילות, אלא אם יש Happy Hour ומוצעות חבילות יותר נוחות ומשתלמות לשחקן, אך הן גם נורא יקרות ועולות מלא מטבעות, ויחסית לא הרבה Fifa Points, מה שגורם לשחקנים לקנות Fifa Points וכך EA מכניסה עוד מי-יודע-כמה דולרים לכיס.

[dropcap]ה[/dropcap]משחק כיפי אך מעצבן בו-זמנית כמצופה ממשחק פיפא, משחק ממכר, מבחינת רפפטיביות הוא מצוין אבל זה כבר תלוי בהעדפות המשחקים של השחקן, כי מי שמשחק רק מצב אחד בפיפא יכול להשתעמם מהר. החיסרון הגדול ביותר של המשחק הוא שהשרתים נסגרים לאחר שנתיים, כלומר, בעת יצאת FIFA 17 לא נוכל לשחק ב-FIFA 15 ברשת. זאת אומרת שתוחלת החיים של המשחק לא ארוך מדי, אז האם הוא שווה את ה-60 דולרים או ה-240 שקלים? השנה, בהחלט כן. אז רוצו לקנות, ושיהיה לכולנו חג סוכות שמח.

[divider]

Review Overview

משחקיות - 8.5
גראפיקה - 9.5
סאונד - 9
אונליין - 6.5

8.4

מעולה אך עם מספר בעיות

בסך הכל המשחק ענה על הציפיות, למחיר שהוא לא הכי טוב אך סביר. פיפא היא אחת הסדרות הכי ממכרות ששיחקתי, והמשחק האחרון לא פחות מקודמיו.

User Rating: 3.88 ( 8 votes)

כל החדשות וכל העדכונים של GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp

מערכת התגובות
התראה
17 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

לא עובד כמו שצריך הצבע נעליים לא משתנה נשאר רק ורוד,ובהילוכים החוזרים בכלל לא רואים את הנעליים של השחקנים
יש משהו לעשות בנידון?

למה נתת לו רק 8.4 ? איזה בעיות יש לו על מה הורדת?

תגיד לי קראת את הביקורת בכלל?
יש בעיות במשחק אונליין (גם לי!) וזה ציון טוב וסתם שתדע בגיימפרו לא מחלקים מאיות וזה אחלה!
אני חושב שאף משחק בגיימפרו לא קיבל ציון 90

כן קראתי את הביקורות ואני חושב שמגיע לו יותר מ8.4 זה שיש בעיות באונליין בגלל שזה משחק חדש ויקח כמה זמן עד שיתקנו אותו ורק שתדע שיש משחק שקיבל אצלם ציון 10 וזה gta v

זה שיש בעיות כרגע מצדיק הורדת ציון מהסיבה הפשוטה שזהו המשחק בצורת הנוכחית בזמן הביקורת ואין לך שום הבטחה שזה יתוקן בזמן הקרוב או בכלל.~את הסיבה לציון המשחק אשאיר למבקר לענות לך אבל רק הדגשתי את הנקודה על ההורדה בגלל בעיות רשת~.

הבעיות באונליין נובעות מבעיה יותר גדולה שמתרחשת בלב הכיס של EA; הבעיה היא שהמשחק יוצא כל שנה מחדש במקום לקבל עדכונים בעלות של 20 דולר מקסימום פר שנה, והמצב הזה שכל שנה צריכים שרתים אחרים גורמים לאותה משוואה להופיע כל פעם שנה אחר שנה אחר שנה, שרתים חדשים=קשיים טכניים, ועד שהם לא ימצאו פיתרון חלופי לשיטה הנוראית הזו האונליין לא יעבוד טוב בשבועות הראשונים ליציאת פיפא כל שנה, ועם כל הכבוד לתחזוקה הרבה שהם משקיעים בשרתים החדשים, אני מסקר את המשחק כשהוא יוצא, לא אחרי כמה חודשים, למעשה, הם באותה מידה יכלו לשחרר את המשחק כעבור חודשיים-שלוש כשהכל כבר באמת מוכן. חוץ מזה הגיימפליי גם הוא לא מושלם, וישנן בעיות עם הבינה המלאכותית של השוער, דברים שלא יכולים לקרות, ואלו דברים שמכריעים משחקים ולפיכך זהו אחד הדברים היותר חשובים במשחק. המשחק רחוק מלהיות מושלם, אך באופן סימולטני הוא מהנה כמו שפיפא צריך להיות.

אז מה זה אצ'יוומנט? ומה עושים איתו או מה זה עושה ?

אצ'יוומנט בעיקרון זה הישג, בגיימינג ישנם משחקים שמציבים לשחקן מטרה; "תעשה ככה וככה ותקבל ככה וככה", בסטים למשל כשאתה משלים אצ'יוומנטים זה מוסיף למימד של הפרופיל.

אז מה האצ'יוומנט שמקבלים בפיפא 15 ?

יש שם רשימה, קליק ימני על המשחק באוריג'ין ו-"View Achievements".

אוקיי תודה

תודה רבה על הביקורת.
לשחקן פרו אתה ממליץ לי לעבור?

שמע, אני שיחקתי בPES בין השנים 2007-2009, ובשנים שאחרי הייתי משחק בדמו של המשחק, חד משמעית ממליץ לעבור לפיפא. לפרו יש יתרון אחד על פיפא וזה במצב הקריירה-שחקן שם זה יותר מהנה, חוץ מזה EA אומרת לקונאמי "On your left" בכל דבר.

אחלה ביקורת, אבל הפסקה הראשונה על האציוומנטים לדעתי הייתה מיותרת בהתחשב בכך שאין כרגע שום משמעות לנקודות שמקבלים.

זו בדיוק הנקודה 😉

הגרפיקה מעולה אבל ממש התבאסתי על הבינה המלכותית של השחקנים , התנועה השלהם ממש גרועה בלי הכדור אם זה בהגנה שמפקירים אותך או בהתקפה שלא עושים תנועות טובות ופתאום אתה מוצא את עצמך בלי קישור או הגנה ( לעומת הפרו ששם זה עובד יותר טוב ) אבל כמו המחלה בפרו ובמיוחד בפיפא כמעט בלתי אפשרי לעשות הגנה קל מאוד לעבור שחקנים , אפשר פשוט לרוץ לרוץ לרוץ וטיפה לשחק עם הימין ושמאל ואתה נמצע בשער של היריב או ההפך. זה די הורס את המשחק. במיוחד כשמשחקים און ליין נגד ילדים בני 10 שעושים את זה בלי סוף. הם רוצים לעשות משחק ריאליסטי אבל כל פלוץ שיודע לעשות כמה תרגילים יכול לעבור את כל המגרש עם שחקן אחד. די התבאסתי על המשחק. ואני לא שחקן פרו אני משחק פיפא בשנתיים האחרונות.

הגרפיקה מעולה אבל ממש התבאסתי על הבינה המלכותית של השחקנים , התנוע השלהם ממש גרועה בלי הכדור אם זה בהגנה שמפקירים אותך או בהתקפה שלא עושים תנועות טובות וכולם פתאום אתה מוצא את עצמל בלי קישור או הגנה ( לעומת הפרו ששם זה עובד יותר טוב ) אבל כמו המחלה בפרו ובמיוחד בפיפא כמעט בלתי אפשרי לעשות הגנה קל מאוד לעבור שחקנים , אפשר פשוט לרוץ לרוץ לרוץ וטיפה לשחק עם הימין ושמאל ואתה נמצע בשער של היריב או ההפך. זה די הורס את המשחק. במיוחד כשמשחקים און ליין נגד ילדים בני 10 שעושים את זה בלי סוף. הם רוצים לעשות משחק ריאליסטי אבל כל פלוץ שיודע לעשות כמה תרגילים יכול לעבור את כל המגרש עם שחקן אחד. די התבאסתי על המשחק. ואני לא שחקן פרו אני משחק פיפא בשנתיים האחרונות.