כנס מיתוס – עולם אחר

כנס-מיתוס

אז… מה היה בכנס מיתוס שדאגנו לסקר?

הכנס שנערך מה-17 עד ה-19 החודש,  כנס מיתוס, שהוגדר על-ידי מארגניו "אירוע הגיימינג הגדול של השנה", לא היה מה שחשבתי תחילה, לפני שהגעתי אל גני התערוכה שם נערך הכנס, חשבתי שאגיע אל כנס ג'נרי יותר, עם קונסולות, מחשבים ומשחקים כלשהם, בכל זאת הגעתי לשם מטעם האתר GamePro, אתר שכותב על משחקי מחשב וקונסולות. חלק מהדברים שציינתי היו, אבל לא באופן אינטגרלי וחשוב ממש בתערוכה, אז מה היה שם?

חוץ מפינת הקונסולות בה היו PlayStation 2, PlayStation 3 וקונסולות Xbox360 שחורות ולבנות, לא היה קשר ל"גיימינג" במובן שבו אנחנו מכירים אותו, המשחקים שרצים לנו על המסך, מה שהיה שם זה עולם אחר, שונה בלא מעט מובנים, עולם של משחקי קופסה, קלפים ותפקידים, וכשהגעתי זה היה נראה מוזר, כי מה לי ולמשחקי קופסה, יכולתי לספור את המשחקים שידעתי לשחק על חמש אצבעות, מונופול, סולמות וחבלים, רמי, שש-בש ודמקה, אך זרמתי והתעניינתי, ומה שגיליתי זה עולם שלא מקבל מספיק יחס, גיימינג בגוון אחר, את אותם המשחקים צריך לשחק פנים אל פנים, להפגש כמה חבר'ה ופשוט לשחק שעות. אז מה בדיוק מונע מאיתנו לשחק כך ולמה לנו בכלל?

כפי שאמרו מרואיינים שלנו (הראיונות יפורסמו בקרוב) המניע לשחק במשחקי מחשב או קונסולה, הוא נוחות ונגישות, לשבת על כסא מרופד, בחדר ממוזג, ומול מסך לשוחח בעזרת אוזניות ומיקרופון, לדלג בין משחק למשחק בעזרת מקלדת ועכבר, זה נוח, זה יעיל, וחוסך לנו את היציאה לשמש הקופחת, הרי למה להתאמץ כשאפשר מיד, אבל – משחקי הקופסא שפגשתי בכנס, הראו לי סיבות טובות מאוד לשחק, הראשונה בהן מבחינתי זה סגנון המשחקים, מרבית משחקי הקופסא שראיתי ואף שיחקתי היו מסוגת האסטרטגיה, סוגה שאני מאוד קרוב אליה גם במשחקי המחשב, ואלו היו משחקי אסטרטגיה בכל מני סגנונות, משחקים עם המון חשיבה ותכנון וגם משחקי אסטרטגיה לכל המשפחה, לגילאים צעירים שרק יודעים קרוא וכתוב, משחקים של שיתוף פעולה ומשחקים של קרבות מרתקים, יתרון נוסף שאני מוצא במשחקים אלו,  הוא האינטראקציה שבין השחקנים בפנים מול פנים.

שלא כמו במשחקים מרובי משתתפים במחשב, אנו רואים את התגובות של היריב, או אפילו התייעצות ועזרה יותר טובה. מה שמאוד עזר להבין איך משחקים עובדים היו אנשי הצוות הנהדרים שהיו שם והשקיעו שעות בהסברה, גם קבוצתית לכמה אנשים וגם אישית – ואף קניתי את אחד המשחקים החמודים לכל המשפחה שהיו שם, Castle Panic.

castle panic

אני חושב שראוי לציין שמשחקים אלו מצוינים גם לדתיים מבינינו ששומרים שבת, חגים וימי צום, מפני שיש את המשחקים הארוכים שאפשר לשחק מהבוקר עד הערב ולמשך שבועות או חודשים, כמובן, שלמתחילים לא כל המשחקים מתאימים, ועדיף לשחק משחקים לכל הגילאים לפני משחקי ה"הארדקור". אם תהיתם מה העלות ל"הסבת המקצוע" ממשחקי מחשב למשחקי קופסה וקלפים, אז יכול להיות שתתאכזבו, ויכול להיות שתתעודדו, ישנם משחקים שעולים מאה שקלים, יכולים להיות משחקים במחיר משחק טריפל-A ממוצע (240 שקלים), ויכול להיות משחק שיותר נועד לאספנים כמו משחק הקלפים הפופולרי ביותר שרץ כבר 20 שנה, Magic שמו, בו הדרך להשיג קלפים, חוץ מלנצח טורנירים למינהם, היא לקנות אותם, כמו כן יש גם  צעצועים מיניאטורים, שאם אתם רוצים לקנות אותם צבועים הם עלולים להגיע למחיר של אלף שקלים, וגם פה מגיע אבל,

למרות המחיר שיכול להגיע לשמים, יש הצדקה, לא כמו משחקים כגון Call of Duty, או גם טלפונים סלולריים מוכרים, אותם משחקים לא יוצאים שנה אחר שנה בגרסה אחרת, והתפוקה שלהם הרבה יותר גדולה. עוד נקודה חשובה לטובת משחקי הקופסה, הם קיימים יותר זמן, עוד מימי האדם הקדמון (כן כן, האדם הקדמון), ולכן הרבה יותר מפותחים ומורכבים ממשחקי מחשב שנמצאים בסביבה רק בעשרות השנים האחרונות ועדיין בתהליך התפתחות.

PPL

אז לאחר שנגעתי במרכז הכנס, אכתוב על נקודה שבעיניי היתה מאוד מעניינת, זירת לארפ, את הזירה ניהל בחור כיפח המכונה "טייני", אותו יצא לנו גם לראיין, ועל הזירה ערכו קרבות עם חרבות ומגני פלסטיק בסגנון צבאות ימי הביניים, למה היה לי חשוב לציין את הזירה? כי אל הכנס הוזמנה נבחרת ימי הביניים הישראלית, שביום השני והשלישי לכנס ערכו קרבות, תוך שימוש בכלים אמיתיים, עם שיריון וחרבות ממתכת, באחד הקרבות נפצע בכף היד אחד הלוחמים ונזקק לעזרה ראשונה. אנחנו, צוות האתר, נהננו לצפות בהם מזיעים בשריון, ולצערנו לא הספקנו לממש את הצעת טייני ולהכנס לקרב אחד (עם כלים פלסטיים כמובן) גם הריאיון עם טייני יפורסם בקרוב. לנו, אגב, לא יצא להשתתף בקרב, אולי בפעם הבאה.

נבחרת ימי הביניים הישראלית
נבחרת ימי הביניים הישראלית

אז אם יש לכם בעיר מועדון משחקי קופסא ותפקידים, מומלץ ללכת לנסות להתחבר, וגם אם לא, בהחלט אפשר להנות עם המשפחה בסופ"ש.

אלבום התמונות מן הכנס, כולל קוספלייס מגניבים שצילמנו (בהסכמה כמובן) יפורסם בהמשך גם כן.

[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
4 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

נשמע משעמם טילים…

הלכתי לכנס, לא התחברתי אליו כל כך, זה יותר כנס לגיקים כלומר ממש גיקים כאלה שמתחברים לכל הצד היותר עמוק של המשחקים..
היה שם כמה מקומות נחמדים לקנות פוסטרים, חולצות וקלפים אבל יותר מזה לא היה משהו מיוחד.
גם המתחם של הקונסלות היה דיי דל.. נארוטו ומורטל קומבט.
לא הייתי קורא לזה "כנס הגיימינג הגדול של השנה"..

שים לב בכתבה מי הגדיר זאת כך

סוג המשחקים שהיה שם הוא עדיין גיימינג, ובהתחשב בעובדה שאנחנו מדברים על מדינת ישראל, הכנס בהחלט ראוי לתואר הגדול של השנה.