תכנים בדף

Destiny: המסע והרשמים מהבטא

Destiny_Beta_סיקור-BIGGER-PICTURE

אני חייב להודות, לבטא של Destiny הגעתי בסקפטיות, תחושת הבטן שלי הייתה שהמשחק יאכזב הרבה אנשים ופשוט לא יספק את מה שדורשים ממנו לספק. אל הבטא הגעתי עם רצון לזה שהמשחק יוכיח לי שטעיתי, אך גם בקשר לזה הייתי סקפטי ולא האמנתי שהוא באמת יצליח לעשות את זה. אבל להפתעתי הוא הצליח לגרום לי לשנות את דעתי ב-180 מעלות, ונכון לעכשיו הוא המשחק לו אני הכי מצפה מערימת המשחקים שתגיע אלינו עד סוף השנה, למה?
בואו נתחיל מהתחלה:

דבר ראשון שעשיתי כמובן, הוא לפתוח את הדמות שלי, הלכתי על דמות ה-Hunter שמתמחה בזריזות והתגנבות, הסטייל הזה של המשחק הכי קרץ לי ובחרתי ללכת עליו כדי לראות איך זה משתלב במשחק כמו Destiny. המשכתי משם לבחירת הגזע, ניתן לבחור מ-3 גזעים שונים:

  • Human – בני האדם
  • Awoken – זן מסתורי עם צבע עור כחול או לבן (או חייזרים).
  • Exo – מכונות חזקות וחסרות מעצורים (או רובוטים).

לאחר התלבטות ארוכה של חמש דקות, בחרתי ב-Awoken עם גוון עור כחלחל וצבעי פנים לבנים שעיצבתי לגמרי בעצמי (הישג לאחד שבדר"כ במשחקים האלו עושה Random עד שיוצא משהו נחמד). משם התחלתי במסע שלי:

המשחק מתחיל בסרטון קצר שמסביר על המצב בגלקסיה עכשיו, על התפתחות המין האנושי וההשלכות לכך, לאחר שאנחנו מבינים את המצב. לאחר שאנחנו מבינים את המצב רובוט שמזכיר קצת את וויטלי מ-Portal 2 ונקרא – Ghost מציל אותי מהריסות באחד כוכבי הלכת ובין משפטיו הראשונים לעברי נאמר גם המשפט הלבבי: "היית מת כמה שנים, אולי תרגיש קצת מוזר", נחמד לא? אם כבר מדברים על גוסט, הקול שלו היה מאוד מוכר לי, ולאחר מספר דקות של מחשבה זיהיתי שזהו קולו של פיטר דינקלג' מי שרובנו מכירים כטיריון לאניסטר ממשחקי הכס, ובנקודה זו התחלתי לראות את התוצאות של התקציב האסטרונומי של המשחק.
בכל מקרה, נעזוב את גוסט ונמשיך במסע שלי – ישר אני נזרק למערכה מול ה-Fallens שהם מפלצות מכוערות ורובוטים, ומתחיל בריצה לאחר גוסט שמעופף ומוביל אותי לנשק הראשון שלי. מהרגע שבו אני מרים אותו אני מתחיל להילחם בגלים של אויבים בדרכי לספינת חלל שנמצאת באזור. לאחר המשימה הראשונה עליתי על ספינת החלל וגוסט הטיס אותנו אל ה-Tower, בית השומרים (ככה נקראים השחקנים) והמקום בו השחקנים יכולים להיפגש ולהתחבר.

לפני שהספקתי לעשות צעד ראשון בעיר, ראיתי בצד שמאל של מסך הטלוויזיה שלי את המשפט Terminator_Tay dances to you (כאן התחילה ידידות מופלאה, אבל נחזור לזה אחר כך) צחקתי, לא הבנתי מה לעזאזל הולך פה, וחיפשתי איך עושים את זה.. מסתבר שכפתורי החיצים משמשים למספר פעולות, אפשר להצביע על שחקן, לשבת, לנופף לשלום ו..לרקוד, כאשר כל גזע עושה כל אחת מהפעולות האלו בדרך אחרת. העיר הקטנה מלאה בעוד המון סודות, לדוגמה, מצאתי כדורגל ליד חנות אחת, וראיתי 3 חבר'ה משחקים להם עם כדור פילאטיס שחור וגדול (אתם קוראים נכון), ושחקן נחמד נוסף סיפר לי שאם מגיעים לאחד המאווררים הענקיים מעל חנות מסוימת ועוד שחקן עולה על בניין ממול ולוחץ על Activate Fun, המאוורר מתחיל לפעול ומעיף את השחקן באוויר.

המשכתי את מסעי בעיר הקטנה והנחמדה של המשחק ודיברתי עם כל הדמויות איתן המשחק הורה לי לדבר, לאחר מכן המשכתי בדרכי בחלל והמשכתי למשימה נוספת. בעודי משחק, הופיעה לי במסך הודעה ששלח לי תאי המחסל שהוזכר כאן קודם, ההודעה הזמינה אותי להצטרף למשחק שלו ולמשימה שלו. באופן דיי חלק הצטרפתי אל המחסל במהלך המשימה שלו וסיימנו אותה בהצלחה, לאחר מכן הצטרף אלינו גם hagay12345lol (האם אתה בין קוראינו חגי?) ויצאנו בסטייל שלושת המוסקטרים (או Fire Team במשחק) למשימה בחלל, בכל מקרה, נשארתי לבד דיי מהר מכיוון ששניהם התנתקו לאחר מספר דקות (המחסל הסביר לי יותר מאוחר בערב שיש לו ניתוקים באינרנט שם בגאורגיה) והיעלמותו של חגי12345לול נשארה מסתורית.
מה שיפה הוא שהדרישה לשיתוף פעולה במשחק גדולה, והקהילה מבינה את זה ומעורבת בזה, כולם עוזרים לכולם (ורוקדים עם כולם) וקשה למצוא מישהו שלא יאשר בקשה שלכם להצטרף ל-Fire Team. הבגרות שמראה הקהילה הופכת את סביבת המשחק להרבה יותר כיפית, וגם לשוטט בעיר הקטנה ולנסות ליצור אינטראקציה עם אנשים אחרים יכולה להיות חוויה מהנה מאוד.

המשימות שניתנות למשחק בבטא הן לא רבות מדיי, אך הן בהחלט מספיקות כדי להבין לאן המשחק הולך. כל המשימות בבטא נמצאות בהריסות של מה שהיה פעם רוסיה, והעולם המושלג נראה פשוט מעולה.
המשימות יובילו אתכם להלחם בגלים של אויבים ותתקלו במספר בוסים במהלך כל משימה. המשימות בנויות כל פעם בצורה דיי דומה עם שינויים קלים, אך למרות זאת כל משימה היא הנאה צרופה, ואני לא הרגשתי שאני חוזר על עצמי במשימות השונות, יותר מזה, כל פעם ששיחקתי באותה משימה זכיתי לחוויה שונה לחלוטין, בגלל האנשים השונים שאיתם שיחקתי ובגלל הרגעים הגדולים שהמשחק מצליח לספק. על האוייבים שנפגוש במשימות, ה-Fallens וה-Hive הם שני מחנות שבהן נתקל במהלך המשחק, הם לא ממש אוהבים אחד את השני, מה שיובל לכך שאם תלחמו בשניהם בו זמנית, הם גם ילחמו בינהם, מה שמוסיף לאווירת הסרט מדע בדיוני שהמשחק מעביר כל כך טוב. אם אנחנו כבר עוסקים באויבים שתפגשו, החברים ב-Bungie עשו עבודה מעולה בעניין, כל אויב פועל בדרך אחרת, ה-Dreg למשל, יעדיפו קרב צמוד וקרוב, לעומתם ה-Vandal יעדיפו להלחם בכם מרחוק ולהשתמש ברובי הצלפים והזריזות שלהם ליתרונם, שני החבר'ה שצוינו למעלה, הם רק שני סוגים מתוך המון שרק הבטא בעצמה מציעה, ובכל אויב תצטרכו למצוא את נקודת התורפה שלו, ותצטרכו לאמץ אסטרטגיית לחימה עם כל סוג. קרבי הבוסים במשחק גם הם ענקיים, לדוגמא – ה-Spider Tank במשימת הסטרייק – Devil's Lair, הוא בוס שגרם לי ולקבוצות איתן שיחקתי הרבה בעיות, הוא עוצמתי והוא מזמן עוד אויבים כל הזמן, כך שאסטרטגיית הלחימה נגדו הייתה צריכה להיות זהירה, מתואמת ומתוקתקת כמו שעון שוויצרי, האתגר שמעניק המשחק הוא פשוט זהב טהור, וחובבי האקשן ייהנו מכל רגע.

בנוסף למוד הקואופרטיבי של המשחק, יש מוד מולטיפלייר, הבטא מציעה רק מצב משחק אחד שנקרא Control (מוכר גם כ-Domination), בו הקבוצות צריכות לשלוט בנקודות A,B ו-C כמה שיותר זמן כדי לצבור נקודות שיובילו לנצחון הקבוצה, הבטא הציעה לשחק ב-2 מפות במצב המשחק הזה כאשר אחת רגילה, והשנייה כוללת גם "רכבים" שמוסיפים המון לאווירת המדע הבדיוני של המשחק.
כאחד שפחות אוהב מולטיפלייר במשחקי גוף ראשון, הופתעתי כמה ממכר המולטיפלייר ב-Destiny, בכל סיבוב ששיחקתי הרגשתי שיפור משמעותי, ובכל הריגה שעשיתי טפחתי לעצמי ולנשק שלי על השכם. מה שיפה במולטיפלייר זה שהרמה פחות משנה, וזה באמת יותר מתעסק באיך שהשחקן משחק, ובציוד שהוא השיג במהלך המשימות. וברמה נמוכה הצלחתי לא פעם לגבור על שחקנים ברמה יותר גבוהה ממני עם יתרון רציני בציוד שלהם.
אין יותר מדיי להרחיב על המוד היחיד ושני המפות היחידות שהיו זמינות למשחק בגרסת הבטא, אבל אוכל להגיד שנהנתי מכל רגע ואני לא יכול לחכות למודים הנוספים שמחכים לנו במשחק, ללא ספק זהו Multiplayer שאהנה לחרוש עליו.

בפסקה על המולטיפלייר דיברתי המון על הציוד ועל השפעתו הגדולה בניגוד לרמות, אסביר את זה עכשיו, במהלך המשימות אם יהיה לכם מזל ייפלו מהאויבים שלכם נשקים רגלים, או חפצים שתקבלו כ-Encrypted Engrams, שאת הקוד שלהם מפענחים בחנות מסוימת בעיר המשחק, ואז מקווים לקבל חפץ כמה שיותר נדיר וכמה שיותר חזק, ככל שהחפץ יותר נדיר, כך כמובן הוא גם יותר חזק, להלן הרשימה שמציגה את הסולם ההיררכי של הציוד הנדיר בסדר עולה  במשחק:

  • ציוד בסיסי – רקע לבן
  • ציוד לא נפוץ – רקע ירוק
  • ציוד נדיר – רקע כחול
  • ציוד אגדי – רקע סגול
  • ציוד אקזוטי – רקע זהב (שחקנים יכולים להחזיק רק בפריט שריון אחד שהוא אקזוטי ונשק אחד שהוא אקזוטי)

למה זה חשוב? הרמה המקסימלית בבטא היא 8, והרמה המקסימלית שתהיה במשחק היא 20, לא משהו שקשה להגיע אליו, אך השאלה היא איך מגיעים, לדוגמה: שחקן ברמה 15 עם ציוד אגדי או נדיר, יכול להביס שחקן ברמה 20 עם ציוד שהוא פחות מנדיר, המשחק מדגיש את העניין והבטא מדגישה כמה חשוב עניין ה-Loot במשחק, וללא ספק כדאי שתתעסקו יותר במציאת חפצים טובים מאשר מעליית רמות, זה פשוט יקרה ובאנג'י לא ניסו לעשות את עניין עליית הרמות קשה.

לפני שנסיים, יש בונוס, משתמש רדיט ניהל סקר בגוגל עליו ענו יותר מ-5000 חבר'ה ששיחקו בבטא, השאלות והתשובות:

  • הגזע הכי נפוץ – EXO לו הצביעו 40 אחוז מהמשתתפים.
  • הקלאס הכי נפוץ – Hunter, לו הצביעו 35 אחוז מהשתתפים, במקום שני עומד ה-Warlock עם 34 אחוז מהמשתתפים.
  • כמה זמן רוב השחקנים השקיעו בבטא – 18 אחוז מהמשתתפים שיחקו בין 16 ל-20 שעות בבטא.
  • מה היה הנשק הראשי שלכם? רובה אוטומטי לו הצביעו 54 אחוז מהמשתתפים.
  • מהו הנשק השני הכי נפוץ שלכם? רובה צלפים לו הצביעו 50 אחוז מהמשתתפים
  • מה היה הנשק הכבד האהוב עליכם? משין-גאן לו הצביעו 59 אחוז מהמשתתפים
  • ממה השחקנים הכי נהנו? חקירת ההריסות של רוסיה עם הצבעה של 33 אחוז מהמשתתפים.
  • כמה זמן השקעתם בלרקוד? יותר מדיי כדי לספור חבר, יותר מדי זמן.. עם מאה אחוז מהמצביעים.

לסיכום, הגעתי לדסטני בהרגשה שטוב הוא לא יהיה, ויצאתי בהרגשה שיש לנו את משחק השנה לשנת 2014 ושמו הוא Destiny, הבטא הפכה אותי למעריץ גדול של המשחק, וכולי תקווה שהמשחק המלא יעביר את החוויה המדהימה מהבטא בצורה טובה הרבה יותר, אני אישית נהנתי, ואני מקווה שנהנתם מחווית הבטא שלכם אם יצא לכם לשחק. 
המשחק יוצא ב-9.9 השנה לקונסולות ה-Playstation 3, Playstation 4, Xbox 360 ו-Xbox One. גרסת המחשב למשחק לא הוכרזה אבל המפתחים לא פסלו אותה. יצא לכם לשחק בבטא? יש לכם שאלות? שתפו אותנו בגתגובות! נסיים עם נפנוף לשלום למשחק שצילם אחד השחקנים מהבטא. נתראה ב-9.9!

  • Amit Kremer

    משחק מדהים
    שיחקתי גם באלפא וגם בבטא
    משחק פשוט מדהים

  • sagimi

    אני גם שיחקתי בבטא ומאוד נהנתי.
    הוא מאוד מזכיר את borderlands 2 ב campaing המשותף עד 4 אנשים, שאני מאוד אוהב.
    והמולטי פשוט כיף, כמו רוב ה shooters.
    + גרפיקה מדהימה.
    חוץ מזה יש לי 2 חששות.
    1) הרמה המקסימלית 20 גורמת לי לחשוב שהמשחק יהייה קצר מידי ומהר מאוד לא יהייה מה לעשות איתו חוץ מ pvp.
    2) אין תחושת rpg – אין npc's בעולם, האויבים לא מדברים, הסיפור משעמם…
    זה משחק מדהים מבחינת משחקיות אך ללא אופי וללא נשמה, מה שמוריד מהערך לשחק אותו שוב ושוב.

    • TheBrainSlug

      אתייחס קודם לדבר השני שכתבת,
      אכן, המשחק לא מצטיין כ-RPG וגם לא עושה את זה הכי טוב. אבל לפי הבטא נראה שהוא לא מנסה להיות יותר מדיי RPG חוץ מלאמץ כמה אלמנטים קטנים מהז'אנר, מסכים בקשר לסיפור, לא מלהיב אבל שוב, לא חושב שזה מה שמשנה במשחק.

      לעניין הרמות, כמו שציינתי בכתבה, העניין הוא כנראה להיות עם הציוד הכי טוב וחזק שאפשר, ובאיזשהו שלב כמובן הרבה PVP, אבל אני בעד, מאוד אהבתי את ה-Multiplayer במשחק ונהנתי מכל רגע. אם אתה פחות אהבת, אני מאמין שהמשחק יתרחב ויגדל עם הזמן ויתווסף תוכן למשחק (בחינם או בכסף), כך שהחוויה לא תגמר אחרי שסיימת את מה שזמין ברגע שהמשחק ייצא.

      • sagimi

        אהבתי מאוד את ה pvp, אבל שנאתי מאוד את המכוניות XD שהם ממש OP.
        הרגתי איזה 10 אנשים ברצף ואפילו לא נהנתי מרוב שזה קל נגד קבוצה של נובים, לההרג מזה גם לא כיף.
        בכל מקרה אני כנראה אקנה את המשחק, אולי הם יעשו משהו כמו new game + שזה תמיד נחמד.

        • TheBrainSlug

          הם בדיוק אמרו שהם יעשו נרף לכלי רכב, במיוחד ל-Interceptor שהוא ממש בלתי מנוצח

  • מייק

    יהיה למשחק קמפיין singleplayer?

    • TheBrainSlug

      המשימות בנויות לכך שיהיה יותר משחקן אחד, אבל תוכל לשחק לבד