Mario Kart 8 – ביקורות ומכירות

MarioKart8-Reviews

כנראה שמשחקי קארטינג הם קילר-אפ רציני: מריו קארט 8 ממשיך את ההצלחה הכלכלית והביקורתית של קודמיו, מגיע לממוצע גבוה של 88 ומוכר מאות יותר ממיליון עותקים בימיו הראשונים. נינטנדו שיחקה אותה.

זה רשמי: מריו קארט 8 הוא אחד המשחקים הטובים ביותר על קונסולת הבית של נינטנדו, ה-Wii U, ומצליח לעשות את מה שסופר מריו 3D וורלד ודונקי קונג נכשלו לעשות: לגרום לה להימכר כמו לחמניות (נגיע לזה בהמשך). גם המבקרים נותרו מאוד מרוצים מהמשחק החדש, ומרבית הציונים נעים בין 80 ל-100, למעט שתי ביקורות של 60. רבים משבחים את המשחקיות, למרות שחלק לא בטוחים אם המשחק חידש משהו, ואם כן חידש, אז לא בצורה הכי טובה. נקודה מעניינת נוספת היא שמרבית המבקרים מציינים לטובה את הגרפיקה של המשחק; זה לא חדש שהמשחקים של נינטנדו מתהדרים בגרפיקה יפה ועיצוב חביב (למעשה, כמעט כל משחקי הטריפל A של החברה מזדקנים בצורה מאוד יפה. תסתכלו על סופר מריו גלקסי. משחק מ-2007. 2007!), אבל מריו קארט 8 מציב רף חדש ומאיים למשחקים הבאים של נינטנדו.

מבלי עיכובים נוספים, אל הביקורות:

יורוגיימר (Eurogamer), אתר הידוע באהבתו הרבה למשחקיה של נינטנדו, העניק ציון מושלם של 10/10, כאשר המבקר סיימון פארקין (סיימון?!) אומר ש:

אמיץ, נגיש, עמוק ועשיר, מריו קארט 8 הוא פיתוח פרמיה של משחק וידאו. זה מרגיש יקר. אבל זו לא הבזבזנות הנבובה של שובר הקופות הוליוודי; החריגות והפינוקים שלו עובדים למען מטרה משותפת – או ליתר דיוק, קו סיום. יכול להיות שהמשחק בונה על ההמצאות של קודמו, אבל בזירות המדהימות, דמויות-האנדרטה האלו, לרעיונות האלה ניתן מרחב לפרוח במלואם.

דן רייקט מגיים-אינפורמר (Game Informer) מעניק למריו קארט 8 ציון של 9.25/10 וציון "זהב":

כל משחק מריו קארט היה לפחות "טוב", אבל כן יש מספר מצוינים ברורים […] מריו קארט 8 צריך להיווסף לרשימת הכותרים מהשורה הראשונה, ואף אחד מהכותרים הקודמים לא יכול לעלות על החבילה הסולידית שהאחד הזה מציע.

המגזין המוערך אדג' (Edge) נותן ציון 9/10 ומסכם בקצרה:

מהמם, ניואנסי, ומתגמל, התגלמות Wii U זו היא משחק המריו קארט הטוב ביותר עד כה!

טום מק'שאה מגיימספוט (GameSpot) היה פחות נלהב משאר המבקרים הגדולים, ונתן למשחק ציון 8/10, בעיקר בגלל התחלה חלשה, מצב קרב משעמם ומבחר חלש יחסית של דמויות. בכל זאת, הוא מסכם:

אני מודה שהרושם הראשוני שלי כלפי מריו קארט 8 היה קרוב לפיהוק. מריו קארט הוא אחד הזיכיונות האהובים עליי, אבל קשה להתרגש מאותו דבר ישן. אבל ככל ששיחקתי יותר, כך הערכתי יותר את השינויים הקטנים הרבים, וגדלתי לאהוב את זמני בממלכת הפטריות. ועכשיו הפיהוק הזה התחלף בצרחת אושר. זה עוד מריו קארט! אני שמח שנינטנדו עדיין מבינה מה עושה את הסדרה הזאת כל כך כיפית!

בצד הפחות נלהב, אנדרו פיטץ' מ-EGM חושב שמדובר במשחק יפהפה, אבל לא יותר מזה, ונותן למשחק 7.5/10. ברור ש-75 זה ציון סבבה, לא רע, אבל פה הוא יחסית חריג.

מריו קארט 8 נראה מדהים, נשמע מרשים, ומביא אקשן מירוצים סולידי שראוי לשם הסדרה. אך זה גם משחק הנינטנדו הנדיר הזה שמצליח להיות פחות מסכום חלקיו המרשימים בגלל כמה בחירות עיצוב לא-נבונות, רעיונות חצי-אפויים ומצב קרב צולע.

ג'וזה אוטרו מ-IGN נותן 9/10, סיימון מילר מווידאו-גיימר (VideoGamer) ופיליפ קולר מפוליגון (Polygon) גם נותנים 9/10, מייקל דאמיאני מגיים-טריילרז (GameTrailers) נותן 8.6/10, וג'סטין טאוול מגיימס-רדאר (GamesRadar) מקנח עם 4 כוכבים מתוך 5 (שקול ל-80). בכללי, כולם מסכימים שמדובר במשחק מדהים ומהנה, ואחד ממשחקי ה-Wii U הטובים ביותר עד עכשיו, אפילו אם המשחק לא מצליח לבצע את כל הרעיונות שלו. אחרי 71 ביקורות, 69 חיוביות ו-2 מעורבות, מריו קארט 8 מתיישב על ממוצע 88 (לשעבר 89) באתר מטה-קריטיק.

גם במכירות, מסתבר שמריו קארט 8 היה הקילר-אפ שנינטנדו הייתה זקוקה בכל הזמן הזה. תאמינו או לא, אבל המשחק מכר כ-1.2 מיליון עותקים מאז שחרורו, וכך הוא הפך למשחק ה-Wii U הנמכר ביותר בזמן הקצר ביותר. המשחק גם הקפיץ את נתוני המכירה של ה-Wii U  בבריטניה בכ-666 אחוזים. ואתם חשבתם שהדור הזה יהיה האחרון של נינטנדו? לפעמים גם הזקנים יכולים לשלוף כמה טריקים מהשרוול.

מריו קארט 8 (Mario Kart 8) שוחרר ב-30 במאי והוא זמין אקסקלוסיבית על קונסולת ה-Wii U.

[divider]

 

Review Overview

Wii U - 8.8

8.8

ממוצע ביקורות

User Rating: 4.64 ( 1 votes)

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
7 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

באמת שקשה לי להבין מה אנשים מוצאים בנינטנדו
כאילו זה נחמד אבל לא יותר מזה

תודה רבה אבל למה הכתב כל כך קטן של הציטוטים ובצבע אפור קשה עד בלתי אפשרי לקרוא כך

תוקן, שופץ, נצבע, הודגש ולוטש.
עכשיו יותר קריא? -_-

אופס… -_-;;

בהצלחה לנינטנדו אני מצפה ממנה להרבה.
סוף סוף השנה יש לה מסיבת עיתונאים מעניין לראות מה היא תציג שם בהצלחה! D:

סופר סמאש ברוז 4, באיונטה 2 וזלדה HD; נינטנדו הכינה לעצמה כמה תותחים כבדים.

אני מקווה שהתותחים האלה יעזרו לה סוף סוף