מורפיוס: סוני חושפת את הוירטואל ריאליטי ל PS4

מציאות מדומה סוני-project-morhpeus

'פרויקט מורפיוס' הוא התשובה של סוני למציאות המדומה שנחשפה הלילה, ותהיה בלעדית לקונסולת ה-Playstation 4

סוני כבר הכניה אותנו לחשיפה צפויה של טכנולוגיית המציאות המדומה שלה, ועכשיו זה קורה, "Project Morpheus" נקרא הפרויקט של סוני והתשובה שלה למציאות המדומה שבשנתיים האחרונות חזרה למרכז הענינים. הטכנולוגיה מבטיחה להרחיב את העולם של פלייסטיישן 4 ולקחת את הקונסולה החדשה שלה ובעיקר את החוויה, צעד אחד גדול קדימה.

פרויקט מורפיוס יאפשר למפתחים ליצור חוויות המספקות תחושה של נוכחות, שבו שחקנים מרגישים כאילו הם נמצאים פיזית בתוך העולם הווירטואלי של המשחק. הנוכחות תהיה מעין חלון לעולם אחר, שמעצים את חווית הגיימרים ואת הרגשות בתוך המשחק. משקפי ה VR של סוני יעבדו ב PS4 יחד עם מצלמת הקונסולה PlayStation 4 Eye בהתאמה כמובן לבקרי השליטה שלה, DualShock 4. כל זאת ברזולוציית מסכי פנים של 1920X1080 ושדה ראיה של 90 מעלות.

מורפיוס מאמצת טכנולוגיית אודיו 3D שפותחה באופן ייחודי על ידי SCE . בנוסף לקולות ולסאונד המגיעים מחזית, מאחור, משמאל ומימין , מורפיוס יוצר מחדש צלילי סטריאוסקופית שתוכלו לשמוע מלמטה ומלמעלה. אם לא הבנתם את המשפט האחרון, תחשבו על שמיעת הצעדים של טיפוס מדרגות , או רעשי מנוע של מסוקים טסים מעלינו. ה SDK הייעודי למורפיוס נמצא בשלבי פיתוח ויהיה זמין בהמשך השנה. סוני מדברת על העתיד של עולם המשחקים, ולמרות שאין כרגע תאריך צפוי להשקה, החברה תשלח בעתיד הנראה לעין ערכות למפתחים שינסו לשלב את משקפי ה VR במשחקיהם עבור PS4 , הקונסולה הסופר מצליחה של סוני אשר מכרה כבר יותר מ -6 מיליון יחידות בזמן יחסית קצר של 3 חודשים וחצי מהשקתה.. SDK ייעודי מורפיוס הוא בשלבי פיתוח ויהיה זמין כאשר מוכן.

במהלך כנס מפתחי משחקים GDC 2014 שנערך בסן פרנסיסקו ממרס 19 עד 21 במרץ, משתתפים יוכלו לבקר בביתן של סוני ולבחון את המורפיוס. משתתפים יוכלו ליהנות מהדגמת טכנולוגיה בלעדית על גבי מספר משחקים התומכים בטכנולוגיה זו, ביניהם, המשחק EVE Valkyrie, משחק קרבות בחלל שתומך במורפיוס ל PS4, וב Oculus Rift ל PC.

מענין אם/מה יהיה למיקרוסופט ענין להכנס לתחום המציאות המדומה.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
10 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

לא כל כך עקבתי… כל העניין הזה של משקפי מצאיות מדומה זה מעין מסך, או שזה כן דורש מסך טלוויזיה. אשמח להבסר קצרצר…

האמתי ראיתי הרבה תמונות שלהן וחשבתי שזה לא אמיתי כי באמת הן נראות כל כך יפות ובאמת שזה נראה לי כמו איזה קונספט,באמת שסוני התעלו על עצמן עם היופי שלהן והן נראות הרבה יותר יפות מהאוקולוס ריפט שנראה מוזר

נראות קטלניות!

האוקולוס בגירסא מאוד מוקדמת שלו, הכוונה היא בסופו של דבר לצמצם בהרבה את המימדים שלו. עד שהמכשיר יצא סופית הוא עשוי לעבור עוד עשרים שינויים.
לא מזמן ראיתי ראיון עם המפתח הראשי של האוקולוס שאמר "אם אתם לא מפתחים משחק לאוקולוס ריפט, אל תקנו עדיין את המכשיר, כי זאת לא הגרסה הסופית".

מממ לא ידעתי,תודה רבה! מעניין איך הוא יראה בסוף

אני חושב שמיקרוספט 100% תנסה לעשות משהו (שורה אחרונה:להציל את עצמה…)
מה שגם אם מיקרוספט תנסה אז נראה לי שזה יהיה יותר גדול ממה שסוני עשתה כי תכל'ס מיקרוספט הרבה יותר עשירה מסוני…

מאיפה לך שמיקרוסופט יותר עשירה?

חחחחח אתה לא רציני עכשיו.
אז כך
מיקרוספט מוכרת את כל מערכות ההפעלה אז בוא נעשה חשבון כזה:
בכל בית היום יש מינימום מחשב (או נייד-לא משנה) ולכל מחשב צריך שיהיה לו מערכת הפעלה שזה בדרך כלל ממיקרוספט (אני לא מדבר על המחשבים של אפל-כי הם יקרים וזה פחות הגיוני שיהיה בכל בית מחשב של אפל אז הלכתי על מינימום)

לעומת סוני:
שהיא לא ממש הצליחה אם הטלפונים שלה, הטבלטים שלה יקרים ופחות נמכרים…..אז יוצא כך שלא בכל בית יש מכשיר של סוני לעומת מחשב.

וההמשך כבר ברור….(מי מהם יותר עשירה)

חבר'ה, לא צריך להכנס לויכוח, סך הכל שאלה לגיטימית. זאת עובדה ידועה שלמייקרוסופט יש הרבה יותר כסף מסוני, וכמו שהראל אמר אפשר לזקוף את זה לזכות ווינדוס, אופיס, וכל מה שמסביב. ביל גייטס הוא לא סתם אחד האנשים העשירים בעולם 🙂

אמת…(שכחתי מאופיס והשאר)