מלחמת האלים: ה-IP החדש מבית סוני סנטה מוניקה בוטל!

url

נפילת האלים: ה-IP החדש מבית היוצרת של משחקי God of War בוטל! בעקבות סגירת הפרויקט: פיטורים וקיצוצים בחברת סוני סנטה מוניקה, כולל פיטורו של המעצב הראשי של המשחק, ג'ונתן הוקין. "אני מצטער שאכזבתי אותך", צייץ הוקין בהקשר למשחק.

מכה קשה נפלה על מעריצי סוני/פלייסטיישן/סנטה מוניקה/'אל המלחמה': ה-IP החדש מבית סוני סנטה מוניקה, היועד להיות כותר AAA בדומה לזיכיון 'אל המלחמה', בוטל. הסיבות לביטול ה-IP, אשר היה בפיתוח מאז שחרורו של 'אל המלחמה 3' עתור השבחים, לא נחשפו. בעקבות ביטול המשחק בוצעו מספר קיצוצים וכ-50 פיטורים בסנטה מוניקה, כאשר אחד מהמפוטרים הוא ג'ונתן הוקינג, המעצב הראשי של ה-IP המבוטל, שגם עבד על שלושת המשחקים הראשיים בזיכיון הענק שלסנטה מוניקה. בנוסף להוקין, מספר וותיקים של החברה פוטרו.

לפי דבריו של הוקין, המשחק אמור היה להיות "bad-ass" וצוות הפיתוח, אשר הונהג על ידי סטיג אסמוסון כבמאי, "הופתע" לאור החדשות על עצירת וסגירת פיתוחו של המשחק. הוקין פוטר ב-26 בחודש, אך הודה כי היה מסופק מהעובדה כי עבד על שלושה משחקי AAA עם ציוני 90+. למרות זאת, הוקין התמרמר על על כך שהוא וחלק גדול מעמיתיו לצוות פוטרו, וגם על כך שהוא לא הספיק לייצר משחק AAA חדש, ובעיקר התנצל בפני המשחק:

החלק העצוב והחשוב ביותר הוא המשחק שייצרתי עבור השחקן שלעולם לא יהיה משוחק. אני מצטער שאכזבתי אותך.

חברת סוני סנטה מוניקה נחשבת לאחת המפתחות החשובות ביותר של חברת סוני, לצד חברות אחרות כגון נאוטי דוג (אנצ'רטד, האחרון מבינינו), סאקר פאנץ' (אינפיימוס), וגרילה גיימס (קילזון). סנטה מוניקה, הוקמה בשנת 1999, אחראית (כמו שכבר הבנתם מהכותרת ומשאר הכתבה) לאחד הזיכיונות הגדולים ביותר של סוני, 'אל המלחמה', אשר שני משחקיו המקוריים שוחררו לראשונה על קונסולות הפלייסטיישן 2 האגדית וזכו לשבחים ולפרסים רבים. גם 'אל המלחמה 3' זכה לשבחי המבקרים, אך הפרויקט האחרון של סנטה מוניקה בסדרת 'אל המלחמה', 'אל המלחמה: עלייה', זכה לקבלת פנים קרירה יותר, אך בכל זאת הצליח להתייצב על ממוצע 80 מכובד. במקביל למשחקי 'אל המלחמה' שלה, סנטה מוניקה סייעה רבות לחברות צד-שני ואף צד-שלישי שפעלו עם סוני, כאשר הבולטת בהם היא חברת רדי אט דאוון, מפתחת משחקי ה-PSP של 'אל המלחמה' אשר עובדת כעת על אקסלוסיבי חדש לפלייסטיישן 4, 'המסדר: 1886'.

God-of-War-HD-להורדה-בחינם-למנויים

למרות שהיא ידועה בעיקר בשל עבודותיה על זיכיון 'אל המלחמה', סנטה מוניקה גם פיתחה IP אחר לפני המשחק הראשון: קינטיקה, שוחרר באוקטובר 2001, הוא משחק מירוצים עתידני והופעת הבכורה של סנטה מוניקה. קינטיקה, שהרגיש יותר כמו דמו למשהו גדול יותר (הבסיס למנוע המשחק של שני המשחקים הראשונים בסאגת 'אל המלחמה'; גם למנוע קוראים 'קינטיקה'), שוחרר לביקורות חיוביות ברובן, ומחזיק ממוצע של 77/100 באתר מטה-קריטיק על פי 21 ביקורות. אם יש לכם פלייסטיישן 2 ואתם מעריצי משחקי מירוצים, אז מומלץ מאוד להשיג עותק של המשחק הזה.

Kinetica_cover

לא ברור מה תעשה סנטה מוניקה כעת שאחד הפרויקטים שלה (שלהזכירכם היה נמצא בפיתוח של כ-3 שנים) בוטל, אך לפני מספר חודשים הגיע אלינו במערכת צילום של פוסטר עליו מתנוסס השם 'אל המלחמה: גאולה' (God of War: Redemption), לסוני 4 ול-ויטה. נכון להיום, סנטה מוניקה עדיין לא חשפה משחק חדש לזיכיון שלה. במידה והחברה תשבור שתיקה (ותגלה אם המשחק אמיתי או מתיחה), נעדכן. אנחנו בצוות גיימפרו מאחלים להוקין ולשאר העובדים שפוטרו המון הצלחה בהמשך חייהם, ומקווים שסנטה מוניקה תשוב לעמוד על הרגליים!

[divider]

מקור: וידאו-גיימר

[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
2 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

לאאאאאא!! קניתי סוני 4 בגלל גו אוף וור הבא. 🙁

המשחק החדש שבוטל אצל סנטה מוניקה היה משחק עצמאי, ללא קשר לגאד אוף וור. כרגע, פרט לתמונה הקטנה הזאת של הלוגו של 'גאד אוף וור: גאולה', אין לנו שום מידע אודות הכותר הבא בסדרה, אבל יותר מברור שיהיה המשך.