דו-קרב אקסלוסיבים חלק 2: הדרך השלישית – נינטנדו

fancy_wii_u_logo_by_mario64fanboy-d66qs0l

כבר הצגנו את המתחרים הראשיים מהצדדים של סוני ומיקרוסופט, אבל ישנו צד נוסף בדו-קרב האקסלוסיבים של הדור השמיני: נינטנדו! היא אוליי לא מה שהייתה פעם, אבל נינטנדו הכינה לעצמה ארטילרייה כבדה לא פחות מאלו של יריבותיה, עם זיכיונות הדגל שלה ואפילו מספר בעלי ברית מפתיעים: קבלו את האקסלוסיבים שיעשו לבעלי ה-ווי-יו את השנה!

 

מריו קארט 8 (Mario Kart 8) – נינטנדו אי-איי-די (Nintendo EADׂׂ)

MarioKart8Boxart

קבלו במחיאות כפיים את אחד מכותרי הקארטינג המצופים ביותר של השנה… בעיקר מפני שהוא היחיד בינתיים. מריו קארט 8 הוא הכותר השמיני בתת-סדרת מריו קארט של זיכיון סופר מריו (למקרה שלא הבנתם מהמספר ליד שם המשחק). זהו כנראה אחד ממשחקי הווי-יו הכי מצופים בחודשים האחרונים, ושמתי לב שרבים רואים בו כמציל של הקונסולה הגוססת של נינטנדו, שמתקשה להמכר כמו לחמניות, בשונה מחברותיה, האקסבון והפיסבור 4.

המשחקיות של מריו קארט תהיה דומה לזו של המשחקים הקודמים, אך תכלול גרפיקה ואנימציה בהבחנה גבוהה (HD) בנוסף למירוצים בסגנון Anti-Gravity; למי שלא הבין, אפשר להעיף את מכונית הקארטינג שלכם. אוליי אחד הדברים היותר מעניינים פה הוא שהמשח, בין אם לשחקן יחיד ובין אם לשני שחקנים, ירוץ על 60 פריימים לשנייה… אני חייב להודות שזה הפתיע והצחיק אותי, במיוחד שחלק לא קטן מהמשחקים “לדור-הבא” מתקשים לרוץ על 60 פריים פר סקונד. לנינטנדו כן יש קושי לדחוף את כל זה למצב ארבעה שחקנים, אבל היא מתכננת להתאמץ כמה שצריך בשביל להגיע לחזון זה. נינטנדו, אני מצדיע לך!

מריו קארט 8 ישוחרר במאי השנה, ב-29 בחודש (יפן), ב-30 בחודש (אמריקה) ןב-31 (אירופה והשאר).

סופר סמאש ברוס. ‘4’ (Super Smash Bro. NG) – סורה לימיטד (Sora Ltd)

Super_Smash_Bros_3DS_Wii_U_logos

ידענו שזה יבוא, לאור ההצלחה הענקית ששמה הוא סופר סמאש ברוס בראוול. הפעם אני חורג ממנהגי לשים רק אקסלוסיבים של קונסולה אחת: הכותר הרביעי של סדרת סופר סמאש ברוס ישוחרר גם לקונסולה הניידת (הנוכחית כמובן) של נינטנדו, ה-3DS. כפי הנראה, המשחק יעבוד בצורה דומה לריפ-אוף (הלא רע בכלל) של סוני משנת 2012, ויהיה ניתן לשחק עם אנשים בסגנון קרוס-פלטפורם.

כרגע ידועים על כ-24 דמויות שחיקות במשחק, ממספר זיכיונות בבעלות נינטנדו וחברות צד-שלישי, בין היתר יופיעו סופר מריו וחבריו, פיקאצ’ו ועוד מספר פוקימונים, פיט מקיד איקרוס, סאמוס אראן ממטרויד, מארת’ מפייר אמבלם, קירבי, לינק מהאגדה של זלדה, ולראשונה מגה-מאן של סגה, והמדריך מכל משחקי הווי פיט של נינטנדו, בשביל לעזור לכולנו לשמור על הכושר.

WiiU_SmashBros_scrnNew02_06_E3

אה, כמעט שכחתי: השם המלא של המשחק הוא סופר סמאש ברוס לנינטנדו 3DS ול-ווי-יו. *FACEPALM*

סופר סמאש ברוס ‘4’ ישוחרר השנה, אך כרגע אין בידנו תאריך וודאי.

לוחמי היירול (Hyrule Warriors) – נינטנדו (Nintendo) & טמקו קואיי (Temco Koei)

maxresdefault

מפותח על ידיי נינטנדו בשיתוף פעולה עם טמקו קואיי, לוחמי היירול הוא ניסיון לשלב בין זיכיון האגדה של זלדה של נינטנדו עם לוחמי השושלת של טמקו (Dynasty Warriors).

לפי כל הסקירות המוקדמות למשחק, מדבור בסך הכל במשחק ‘לוחמי המורשת’ בסגנון בתר-ושסף תחת כיסוי של האגדה של זלדה; יהיה דגש רב על לחימה במשחק, הרבה יותר מבמשחקי זלדה קודמים, אך השחקן עדיין יוכל להשתמש בנשקים מוכרים מהמשחקים הקודמים. לינק עצמו יופיע במראה דומה לעיצוב שלו ב’האגדה של זלדה: חרב בכיוון השמיים’ (Skyward Sword).

בואו נודה, כן יש סיבה לדאגה: משחקי ‘לוחמי המורשת’ של טמקו קואיי אף-פעם לא היו השיא במשחקי בתר-ושסף, וחלק מהם אפילו זכו לממוצעי ציונים נמוכים בסביבות ה-50. טוב, בכל זאת המשחקים היו הצלחות כלכליות לטמקו, אז יש לנינטנדו את זה.

לוחמי היירול ישוחרר השנה, אך אין תאריך מדויק.

X (כן, זה השם של המשחק) – מונולית’ סופט (Monolith Soft)

X_by_Monolith_Soft_logo_E3_2013

‘זנו’ (Xeno) הוא זיכיון מוערך של משחקי RPG עם אלמנטים של מדע-בדיוני שפותח במקור על ידי חברת סקוור (Squere), וקיום נמצא בבעלותה של נינטנדו ומפותח על ידי חברת מונולית’ סופט, הידועה בעיקר בשל תרומתה לזיכיון עם המשחק המשובח ‘עלילות זנובלייד’ (Xenoblade Chronicles), אשר שוחרר לקונסולת ה-ווי לפני שלוש שנים/שנה אחת (תלוי היכן אתם גרים) וזכה לממוצע מדהים של 92/100.

מעט מאוד ידוע בנוגע לכותר החדש לזיכיון ‘זנו’, ויש המאמינים שהמשחק החדש לא יהיה קשור לסדרה. בכל מקרה, כמו במשחקי הזנו הקודמים, גם כאן מדובר במשחק ג’יי-אר-פי-ג’י, אך כמו קודמו, המשחקיות תבוסס על עיצוב עולם פתוח. גם מערכת הקרב של המשחק תהיה דומה ל-זנובלייד, עם מספר תוספות וחידושים. יוצרי המשחק מעוניינים ליצור את המשחק הכי גדול שאפשר לקונסולת הווי-יו, ולא קשה להבין שנינטדו מכינה את הקרקע לאחד ממשחקי הקילר-אפ שלה.

‘איקס’ מתכונן לשחרור השנה, אך, כמו רוב המשחקים ברשימות האקסלוסיבים שלנו, אין לא כרגע תאריך.

באיונטה 2 (Bayonetta 2) – פלטינום גיימס (Platinum Games)

Bayonetta_2

אתם יודעים, מגיע הרגע הזה שבו אני מתחיל לחשוב אם כתבתי את רשימת האקסלוסיבים של נינטנדו רק בגלל שאחד מהם היה משחק ההמשך לאחד ממשחקי האקשן הטובים ביותר שנוצרו אי-פעם. כן אמרתי את זה כאן: באיונטה 1 (2009) הוא אחד ממשחקי האקשן הטובים ביותר שנוצרו אי-פעם. ובנוגע לבאיונטה 2, ללא ספק מדובר באקסלוסיבי הכי גדול, חשוב ומבוקש של נינטנדו, למרות שברור שמעריצים רבים של המשחק המקורי מאוכזבים מהעובדה שמשחק ההמשך ישוחרר בלעדית לקונסולת הדור הנוכחי של נינטנדו, התשמש כמפרסמת במקום החברה הקודמת עימה עבדה פלטינום, סגה (כי סגה נכשלה בלהבין את החשיבות של פלטינום לג’אנר האקשן).

לאחר שמשחקיה הקודמים של פלטינום לא היו הצלחות כלכליות של ממש, סגה החליטה להפרד ממנה. במקביל לסיום העבודה שלהם על מטאל גיר רייזינג (מבטיח, ביקורת תבוא עוד מעט), פלטינום קיבלה הצעה מנינטנדו לנצל את כישוריה כמפתחת משחקי פעולה קוליים ופרועים על הווי-יו; פלטינום, שהבינה שיש סופסוף מישהו שמכיר ביכולותיה, הסכימה ומאז היא מתפקדת כמעיין חברת צד-שני, והיא כבר פיתחה את המשחק ‘הנהדרים 101’ (The Wonderful 101), ממוצע 78/100.

bayonetta-2-ss-1

טוב, למי שבאמת אכפת מהסיפור של באיונטה 2: באיונטה וידידתה/יריבתה ג’ין ממשיכות להלחם במלאכים עוינים לאחר אירועי המשחק הראשון, אך בפעולה אחת שיצאה מכלל שליטה, נשמתה של ג’ין נלקחה לגיהנום, אז באיונטה, כמו כל גיבור אקשן, יוצאת למעמקי השאול כנגד כל הסיכויים, על מנת להציל את ידידתה. אוקיי, פלטינום בהחלט צריכה לעבוד על יכולות הכתיבה שלה, ולהיות יותר מקורית בעלילה כמו שהיא מקורית במשחקיות.

באיונטה 2 ישוחרר השנה, בקיץ.

ופה מסתיים החלק השני והאחרון בכתבת קרב האקסלוסיבים שלנו; לכול המתחרים יש נשקים חזקים ומלכודות כנגד האחר. חלק מהם יצליחו, חלק מהם יכשל, אך ברור שאנו נעמדים בפני שנתיים פיצוץ של משחקים איכותיים, והדור השמיני של משחקי הוידאו יכול להתחיל!

[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
2 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

אחלה השקעה אילן

תודה 🙂