הלם בתעשיית המשחקים: מפתחת BioShock סוגרת את האולפן

BioShock-creator-Irrational-Games-is-shutting-down

קן לוין מפתיע את כל תעשיית המשחקים ומפרסם מכתב בו הוא מודיע על סגירתה של חברת Irrational Games, שעומדת מאחורי הפיתוח של ביושוק

יוצר ומייסד סדרת BioShock, קן לוין הכריז כי הוא סוגר את האולפן Irrational Games (משחקים לא רציונלים) אחרי 17 שנות פעילות, בכדי ליצור אולפן חדש וקטן שיתמקד במשחקים מונחי נרטיב. הידיעה המרעישה הזו שבאה משום מקום, הפתיעה את כל ענף התעשיה, במיוחד כשלא היו שום סימנים מקדימים לכך.
האולפן שהוקם בשנת 1997, אחראי לכמה מהמשחקים המשובחים שידעה התעשיה מלבד ביושוק הראשון וביושוק אינפינייט.  System Shock 2 שהיה משחק הבכורה שלה, זרע את הזרעים לסדרת ביושוק הנפלאה, והיו עוד משחקים מעולים כמו Freedom Force ומשחק היריות הטקטי SWAT 4.

קן לוין, Irrational Games

קן לוין פרסם מכתב למעריצים שבו הוא מסביר את המניעים להחלטתו. בשורה התחתונה, הוא מתגעגע לימיו הראשונים של האולפן ולמשחקים ממוקדים וקטנים יותר:

בעוד שאני מאוד גאה במה שהשגנו יחד, התשוקה שלי הפכה לעשיית סוג שונה של משחקים ממה שעשינו בעבר. האתגר החדש שלי הוא למקד את האנרגיה שלי בקבוצה קטנה יותר של מפתחים. מבנה שטוח וקשר ישיר יותר עם הגיימרים במובנים רבים, זה יהיה חזרה לאיך שהתחלנו: צוות קטן שיפתח משחקים מונחי נרטיב ונתמקד באופן בלעדי על תוכן המועבר באופן דיגיטלי

קשה למצוא סיבות שעשויות להוביל לסגירת האולפן האיכותי הזה, במיוחד כשמדובר בחברה שמפתחת משחקים מצליחים. עם זאת, בשנה שעברה לוין ביטל במפתיע את הסרט שתוכנן לביושוק ואף הביע חרטה על הסוף של ביושוק המקורי, לא שזה מצביע על משהו, אבל הצעדים הללו כנראה היו חלק מהתהליך שהובילו להחלטה על סגירת האולפן.  בכוונתו של לוין להשאיר צוות של 15 איש באולפן החדש, כשכל המפוטרים יזכו ל”תמיכה כספית” והכוונה, וכנראה יסופחו לאולפנים השייכים לטייק-2

אין דרך נעימה בלסגור אולפן ולפטר את האנשים והדאגה הראשונה שלנו היא לוודא שיש לאנשים שעוזבים, את כל התמיכה שאנחנו יכולים לתת להם במעבר הזה.

מתעוררים לבוקר חדש

הפרויקט האחרון של החברה היה כידוע הכותר האחרון בסדרה, BioShock Infinite שזכה לשבחי המבקרים ולהצלחה במכירות. הפרק הראשון של ההרחבה Burial at Sea שוחרר בנובמבר והפרק השני מתוך הההרחבות למשחק צפוי להשתחרר בחודש הבא.

בנוגע לעתיד הסדרה, לוין אישר כי סדרת BioShock תמשיך, רק בלעדיו, וכי הוא מעביר את המושכות ל 2K:

היקום של BioShock כולו עכשיו בידיים של 2K

[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
4 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

אוףףףףףף ממש חבל… עכשיו אני משחק באינפיניט והוא ממש נהדר (אולי קצת הגזימו עם הביקורות, אבל משחק ממש טוב).

דרך אגב 2 לא היה הרבה פחות טוב מהראשון…

השני היה טוב. אבל בכל זאת היה חסר לו את הטאץ’ של לוין

ביושוק בידיים חדשות? אוי ואבוי…

לא שהיה משהו רע עם ביושוק 2, בסך הכל מדובר במשחק נהדר, אבל קשה לי להאמין שמישהו פרט לקן לוין יהיה מסוגל ליצור עולמות כמו ראפצ’ר וקולומביה בכזאת אמינות.

אמת. מענין מאוד מה יקרה לסדרה שאחרי תקופת לוין.
עוד משהו לגבי סגירת האולפן, לוין הוא אחד האנשים המוערכים בתעשיה. הוא מוכשר, יש לו הרבה כסף והוא אוהב לפתח משחקים. רק נמאס לו כנראה מכל ה”רעש” של המשחקים הגדולים