משחקים אנגרי בירדס? NSA יכולה לאסוף עליכם מידע

angry-birds-jacket ריגול

ציפורים מרגלות: מסמכים חדשים שמפרסם יוצא הסוכנות לביטחון לאומי, אדוארד סנאודן מראה על כך שסוכניות הביון האמריקאיות והבריטיות יכולות לאסוף על המשתמשים מידע דרך אפליקציות ומשחקים כמו Angry Birds.

מסמכים שהעביר אדוארד סנאודן ל-The New York Times מראים שסוכניות הביון הבריטיות והאמריקאיות יכולות לאסוף מידע על המשתמשים באפליקציות ומשחקים כמו Angry Bird. מסתבר שמאז 2007 NSA והסוכנות המקבילה הבריטית GCHQ מפתחות כלים לאסיפת מידע על משתמשים דרך מספר אפליקציות, בינהם Google Maps, מספר יישומים בפייסבוק וכמו שנאמר למעלה גם משחקים כמו Angry Birds. לפי המסמכים שפורסמו, הסוכנויות יכלו לאסוף מידע כמו גיל, מיקום המשתמש, מין, השכלה, הכנסות והוצאות, היסטוריית הגלישה, רשימת אנשי הקשר ואף מידע רגיש ואישי על המשתמש.
חשוב לציין שהאפליקציות לא משתפות פעולה ישירות עם סוכנויות הביון, והן רק משמשות לכלי מעבר שבו משתמשות סוכנויות הביון בתוכנות הצד השלישי שלהן. לא מפתיע שהסוכנויות בחרו ביישומים ואפליקציות פופולריות, כאשר אפליקציית המפות של גוגל היא מאוד שמישה בקרב מחזיקי הפלאפונים החכמים ומשחקי Angry Birds הורדו בלא פחות מ-2 מילארד מכשירים.

במדיניות הפרטיות של Rovio נאמר בפירוש שהחברה מורשת לקחת מידע פרטי על המשתמש, אלא אם כן הוא מתחת לגיל 13. כאשר Rovio נשאלו על המקרה על ידי ה-New York Times, דובר החברה אמר שאין ל-Rovio שום קשר עם אחת מהסוכנויות.

מה דעתכם על הסיפור? האם NSA ו-GCHQ מתחילות לחצות את הגבול ולא משאירות פרטיות באמריקה ובריטניה, או שזה לגיטימי? שתפו אותנו בתגובות!


[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות