שוחררה גרסת הבטא של ה-SteamOS

ב-23 בספטמבר פורסם לראשונה שתשוחרר מערכת הפעלה מבוססת לינוקס של Steam, ואמש הצעד הראשון לכך קרה, כאשר במקביל לשליחת 300 ה-Steam Machines לזוכים המאושרים.

אבל מה בקשר לכל שבע מליון המשתתפים שלא זכו ורוצים להנות מה-SteamOS? אמש Valve שחררה להורדה את גרסת הבטא (1.0) בקישור הבא: http://repo.steampowered.com/download/ לכל המעוניינים. אני ממליץ גם לעבור בעמוד המידע על מערכת ההפעלה, במדריך ההתקנה, וב-FAQ. דיווחים שעולים על ידי אנשים שניסו להוריד את מערכת ההפעלה אומרים שההורדה לא עובדת כרגע, כנראה בגלל העומס, מה שהוביל את SteamDB לעשות טורנט לא רשמי משלהם להורדת מערכת ההפעלה, אך משתמשים מדווחים שגם ההורדה הזאת "נחנקת" בפתאומיות. משהו שחשוב לציין: Valve מוסרת שכדאי מאוד לא להוריד את מערכת ההפעלה עכשיו ולחכות לגרסה המלאה ב-2014 אלא אם כן אתם מומחים בלינוקס ובהאקינג, מכיוון שאני אישית לא רוצה להפוך את המחשב שלי ללבנת מתכת יקרה, אני אקשיב להם.

למי שלאחר האזהרה מ-Valve עדיין מוכן לענות לאתגר ולנסות, הנה דרישות המערכת: 

  • מעבד: Intel or AMD 64-bit capeable processor
  • זכרון: 500GB או יותר
  • זכרון 4GB :RAM או יותר
  • כרטיס מסך: כל כרטיס מסך של Nvidia (תמיכה בכרטיסי מסך של AMD ו-Intel תגיע בקרוב)
  • נוספים: UFEI boot support ו-USB port for installation


חשוב לציין שבנתיים המשחקים היחידים שיעבדו על ה-SteamOS הם משחקים שתומכים ב-Linux, בשנה הקרובה הרבה יותר משחקים ב-Steam יתחילו לתמוך בלינוקס ואלו שלא, נאמר שיש שירות Streaming שיעזור לנו להריץ משחקי Windows על ה-SteamOS, עוד מידע על השירות הזה כנראה שנקבל בהמשך.

steam_os_pic

לא רוצים להיפרד מה-Windows אבל רוצים להנות מה-SteamOS? לא בעיה, עד עכשיו עם הפצות לינוקס כאלו ואחרת היה ניתן להתקין את הפצת הלינוקס לצד ה-Windows כך שבכל פעם שמדליקים את המחשב בוחרים את מערכת ההפעלה הרצויה. אני לא יודע אם זה עובד כרגע מכיוון שרשום באזהרה בגדול שתהליך ההתקנה ימחק כל דבר על המחשב בו מערכת ההפעלה מותקנת, אני מאמין שאם זה לא עובד כרגע, זה יעבוד בעתיד.

2014 בדרך אלינו, ונראה שזו הולכת להיות שנה ענקית לגיימינג בכללי ול-Valve בפרט, אני לא יכול לחכות. מה דעתכם? האם תתקינו את ה-SteamOS? עכשיו או שתחכו לאחר כך? תשתפו אותנו בתגובות!

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

צעד יפה שלהם נקווה שילך להם מעולה

1
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x