מדוע נפסלה לשידור הפרסומת החדשה של Dead Island: Riptide?

בעקבות תגובות נזעמות מקרב אזרחים רבים, וועדת התקינה לפרסום באוסטרליה (ASB) אסרה את המשך שידורה של הפרסומת החדשה למשחק Dead Island: Riptide, בטענה שהיא מכילה תוכן שמציג התאבדות.

הפרסומת המדוברת מציגה זוג צעיר שנתקע בתוך סירה שהתרסקה על אי שורץ זומבים, מביטים באהבה אחד על השני כשברקע זומבים מתחילים לפרוץ לסירה. בהמשך רואים מיכלי גז, ובסופה של הפרסומת הזוג מחזיק יחד מצית והגבר מפוצץ את הסירה. סצנת התאבדות. הפרסומת מסתיימת בלוגו של המשחק הכתוב בדם ודמות (זומבי) תלויה על עץ. צפו בפרסומת:

המפיצה המקומית של המשחק, AIE, ביקשה לבחון מחדש את האיסור משום שלשימוש בהתאבדות היה "קשר רלוונטי" למשחק (תודה, Kotaku) ואף נימקה את הבקשה בהצהרה:

המשמעות הקולנועית של אלימות בפרסומת נועדה להעביר את הטרור השומם שפוקד את הדמויות במשחק. זה מעביר את חוסר התקווה של הדמויות במשחק כפי שהם מתמודדים עם האימה ואלימות מול מספר עצום של זומבים שרוצים במותם, אך ללא הצגה של האלימות באינטראקציה בין בני אדם לזומבים.

זה לא עזר, וההחלטה לפסול את שידור הפרסומת באוסטרליה, התקבלה פה אחד:

סוגיית ההתאבדות היא תיאור של אלימות שאינו מוצדק אפילו בהקשר של פרסומת למשחק מחשב שמיועד למבוגרים, הנושא של התאבדות הוא מאוד משמעותי בקרב הדאגה לקהילה והשימוש בתמונות שהן מאוד מרמזות על ההתאבדות אינה מתאימה בהקשר של פרסומת בטלוויזיה למשחק מחשב.

קודם היה סקס

זאת לא הפעם הראשונה שהמשחק עולה לכותרות. בינואר השנה, חשפה החברה את מהדורת האספנים של המשחק שעורר סערה ברשת ובעיקר באנגליה, משום שהבונוס למהדורה זו היה בדמות פסלון בגובה 31 ס"מ, פלג גוף עליון של אשה קטועת ידיים וראש, מוכתמת בדם, כשאת גופה החשוף מסתיר ביקיני בעיצוב דגל אנגליה, שמבליט בעיקר חזה סיליקוני.

יכול להיות שהקמפיינים הללו תוכננו מראש ליצור סערה, ואפילו ב- DeepSilver מודים שהרעש שעשתה מהדורת האספנים, הגדיל את המכירות:

 אנחנו מאוד מצטערים על הבחירה הזו, למרות שזה לא עצר את מהדורת אספנות להיחטף מהמדפים בחנויות.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x