Xbox One: לא תהיה אגרת משחקים משומשים [דיווח]

 במהלך הימים שאחרי חשיפת  Xbox One, אנשי מיקרוסופט נתנו תשובות סותרות לשאלות על חיבור קבוע לאינטרנט, משחקים משומשים, ואפילו היתה שמועה על אגרה שניאלץ לשלם בכדי לרכוש משחק יד-שניה. יש אמת בשמועות?

שני הנושאים הבוערים השבוע, אחרי הכרזת הקונסולה הבאה של מיקרוסופט היו משחקים משומשים וחיבור קבוע לאינטרנט. הרשת געשה במיוחד בנוגע לאפשרות של אגרה למשחקים המשומשים, שתפצה את מפיצות המשחקים.

משחקים משומשים

במהלך השבוע האחרון, אתרים רבים ברחבי הרשת דיווחו על כך שמיקרוסופט תנסה ליצור איזשהו פיקוח על משחקים משומשים, כך שאנחנו הצרכנים נשלם עליהם יותר. כלומר, כשנרכוש משחק משומש בחנות משחקים לקונסולת Xbox One, המשחק יעלה יותר ואת ההפרש הזה יקחו מפיצות המשחקים. איך זה יתבצע? כששחקן יתקין משחק משומש, המערכת תזהה את המשחק המשומש ותשלח אותו לחשבון האקסבוקס-לייב על מנת שישלם עמלת שימוש.

לארי הרייב המייג'ור נלסון של ה-Xbox Live פרסם בבלוג שלו שהקונסולה אכן תדרוש רישום אונליין של כל משחק, כלומר משחק יהיה נעול למשתמש אחד בלבד ולא ניתן יהיה להעביר בחופשיות משחקים מקונסולה לקונסולה:

אמנם היו תרחישים פוטנציאליים רבים שנדונו, היום יש לנו אישר רק כי Xbox One תאפשר ללקוחותינו לסחור ולמכור במשחקים

8

ואם הוא תכנן לבלבל אותנו יותר, הוא גם הבהיר:

עוד פיסת הבהרה סביב משחקים בבית של חבר – אתה צריך לבחור לשחק את המשחק שלך בביתו של החבר שלך, אין תשלום כדי לשחק במשחק, כל עוד נכנסת לפרופיל שלך.

מהודעה שנמסרה באתר התמיכה הרשמי של מיקרוסופט, אין חיה כזאת שנקראת "אגרת משחק משומש":

גם על פי מקורות של האתר פוליגון, קונסולת Xbox One לא תדרוש תשלום כדי לשחק במשחקים משומשים. במקום זאת, הקונסולה תבצע בדיקות באינטרנט רגילות לדיסק בכדי לאמת את האותנטיות והבעלות.

המקורות גם ציינו כי מכירות של משחקים משומשים ימשיכו, ובעלות על משחק Xbox One נקבעת על ידי קוד הצפנה על דיסק. ברגע שמשחק כבר נמכר, נסחר, או בדרך אחרת מופעל על ידי קונסולה אחרת, הגישה לתוכן המותקן של הבעלים הקודמים יבוטל ויועבר לבעליו החדשים.

 

Xbox_One_Console

חיבור קבוע לאינטרנט

בשיחה עם Kotaku בשבוע האחרון,  פיל הריסון מחברת מיקרוסופט אמר כי הקונסולה תדרוש חיבור לאינטרנט לצורך בדיקה פעם ב- 24 שעות, והיו גם דיווחים שטענו כי גם הקינקט יחייב חיבור לאינטרט.

על פי עמוד ה-Q&A הרשמי של מיקרוסופט, Xbox One אינו צריך להיות תמיד מחובר, אך עדיין נדרש חיבור לאינטרנט:

לא, זה לא צריך להיות תמיד מחובר, אבל Xbox One דורשת חיבור לאינטרנט. עיצבנו את קונסולת XboxOne להיות מערכת הבידור מרכזית שמחוברת לענן ומוכנה תמיד. כמו כן, עיצבנו אותה כך, שתוכל לשחק במשחקים ולצפות בסרטי Blu-ray ובטלוויזיה בשידור חי, אם אתה מאבד את החיבור שלך.

מה שבטוח זה שחברת מיקרוסופט תהיה חייבת לצאת בהודעה מסודרת וברורה בכל מה שנוגע למשחקים משומשים וחיבור קבוע לרשת בכדי לתת מענה לכל החששות שלאחר אירוע ההכרזה. עד אז, גם דיווחים שמגיעים מאנשים  "הקשורים" למיקרוסופט מוטלים בספק. על פי האתר פוליגון, מנהלי מיקרוסופט כבר דנים בתגובה רשמית ומסודרת למסרים המקיפים משחקים בשימוש באינטרנט ולפרטים המבולבלים שקיבלנו, וזה יקרה מתישהו לפני E3.

[divider]

 

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות