Orion: Dino Horde – על אינדי, דינוזאורים, ונוכל אחד

מה הייתם אומרים אם חברת משחקים היתה מוכרת לכם משחק המשך למשחק כושל, שמתגלה ככפיל של המשחק הקודם, בתוספת של כמה סקינים? הכירו את Orion: Dino Horde, והנבל החדש בשמי התעשיה, דייויד פרסל.

Orion Dino Horde articleרובכם בטח זוכרים את עלילותיו של ברנש בשם  סרגיי טיטוב והמשחק הידוע לשמצה שלו WarZ. האיש שחתום על אחד המשחקים הגרועים בהיסטוריה, ושהבטיח הרים וגבעות, תוך מסע שיווק ברחבי הרשת של משחק ההישרדות נגד זומבים בעולם "פתוח", משחק שבסופו של דבר התגלה כסוג של הונאה. תשאלו את דין הול, יוצר מוד הזומבים המשובח, DayZ, שסובל עד היום משאריות הזוהמה של המשחק WarZ. הפעם, הנבל התורן הוא דייויד פרסל, הבוס של חברת הפיתוח Spiral Game Studios שהכריזה בשבוע שעבר על משחק יריות מגוף ראשון חדש בשם Orion: Dino Horde, כותר המשך למשחק הקו-אופ  נגד דינוזאורים שנחשב לאחד המשחקים הגרועים ביותר לשנת 2012, Orion: Dino Beatdown. המשחק זכה לביקורות גרועות במיוחד כשהבולטת בהן היתה הביקורת של IGN שעניקה לו את הציון 2/10:

Orion Dino Beatdown IGN Review

שחקנים שקנו את המשחק "החדש" Orion: Dino Horde,  גילו שמדובר במשחק זהה לחלוטין למשחק הקודם, ולמעט כמה שינויים קוסמטיים שנגדיר אותם כסקינים ותוספות של נשקים ודינוזארים חדשים, מדובר באותו משחק: אותן סביבות וגרפיקה, אותם דינוזארים, אותם נשקים, אותם תפריטים, אותו hub ובשורה התחתונה, כפיל.

למרות שמדובר במשחק אינדי שעולה רק 15 דולר, החברה בראשותו של דייויד פרסל, עשתה כנראה מעשה שלא ייעשה: היא לקחה את המשחק הראשון, שיפצה אותו קוסמטית, ועכשיו מנסה למכור את אותו משחק בשם אחר, כמשחק המשך.

David Prassel

בדיוק כמו במקרה של WarZ, כששחקנים החלו להתלונן בסטים על המשחק, החברה החליטה לבצע מניפולציות בפורום המשחק בסטים, ופעלה בכל הכוח למחוק הודעות שיצאו נגד המשחק ולנעול דיונים שהעלו ריח רע. דייויד פרסל אף הודה בכך, לאתר יורוגיימר:

 

ההשקה האחרונה הביאה כמה משתמשים בסטים שהיו להוטים להמשיך להפיץ מידע כוזב,  בדרך כלל אנחנו לא מנהלים את הדיונים  ומשאירים את זה למנהלים של סטים. עם זאת, הפעם חרגתי מנהגי וניהלתי חלק מהדיונים אפילו באגרסיביות.עד אתמול בבוקר.[..] כל מי שמכיר אותי יודע שאני אוהב את ה-IP הזה, כנראה במידה מגעילה ולא בריאה. זה היה איתי במשך 15 שנים, וזה מוזר, זה כמו ילד בשבילי. לא רק שאני מגן של המשחק עצמו, אני גם אוהב כל המפתחים ומעריך את העבודה הקשה שהם עשו, במיוחד עם הביצועים שלהם במשחק "החדש" Orion: Dino Horde.

אבל הסיפור בכלל מתחיל בשנת 2011 , כשהחברה החליטה להרים פרויקט מימון בקיקסטארטר, תחת השם Orion: Prelude, משחק יריות ברשת בהשראת משחקים כמו Unreal Tournament ו- Tribes עם הבטחה ל-DLC בחינם. החברה גייסה סכום של 17,686 דולרים, ומאז המשקיעים בפרויקט והשחקנים בעיקר שואלים מה קורה עם המשחק?

מפתחים שעבדו בחברה בזמנו, דיווחו על תנאי עבודה גרועים במיוחד, ואחד המפתחים אפילו פרסם ב reddit תחת הכינוי שלא משתמע לשתי פנים 'OrionFiasco', כי דייויד פרסל קיבל תרומות מהקהילה בסך של 20 אלף דולרים (GDC)  ופיטר בהינף יד את כל צוות הפיתוח ללא הודעה מראש. פרסל טוען כי הצוות פוטר ממניעים של נסיון סחיטה וגניבת חומרה.

הסנקציות: אם תכנסו לעמוד הביקורות של המשחק Orion: Dino Horde, תגלו שהוא סוחב על גבו את הציונים הכושלים של הכותר הראשון Orion: Dino Beatdown, ציון ממוצע של 36/100, משום שמרק דויל, האיש וה-Metacritic, החליט שמדובר בעדכון למשחק הקודם ופשוט החליף את השם של המשחק. בסטים עשו את אותו הדבר ופשוט עדכנו את עמוד המשחק הקודם עם השם החדש. בשני המקרים, תאריך היציאה נשאר 4 במאי, 2012.

יש לציין כי, החברה הבטיחה שכל שחקן נאמן שיש ברשותו את המשחק Orion: Dino Beatdown זכאי למסע סבל נוסף, עותק חינם של המשחק ה"חדש" ב"סדרה",  Orion: Dino Horde.

[divider]


כל החדשות וכל העדכונים של GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
2 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

נראה נוכל האמת
חבל שאנשים כאלה מנהלים חברות פיתוח ומוציאים שם רע לתעשיה

לא חסר נוכלים גם בעולם המשחקים