ArmA 3: כל הפרטים כאן

נתחיל עם ההיסטוריה:

הסדרה ArmA (קיצור של Armed Assault) החלה למעשה אי שם בשנת 2001, עת הגיח לעולם משחק מופתי, סימולציה מתוחכמת ומשחקיות טקטית ברמה גבוהה שטרם נראתה במשחקי המחשב, המשחק Operation Flashpoint או בשמו המלא (Operation Flashpoint: Cold War Crisis).

המשחק היה מבוסס על הגרסה הראשונה של המנוע Real Virtuality (ששימש גם את צבא ארה”ב, ובשמו הצבאי VBS1-Virtual Battlespace Systems 1) וזכה לשבחים רבים וצבר מעריצים רבים ברחבי העולם ועד היום נחשב לאחד מהמשחקים הצבאיים הגדולים בהיסטוריה. בעיקר בשל גודל המשימות, רמת המציאות ויכולות המשחק מרובה המשתתפים (מצב האונליין) שלו. 

Original

מודל לחיקוי

 2009 Fake
fake 2011

אמנם בשלוש שנים האחרונות “זכינו” לראות כותרים חדשים שהתהדרו בשמות כמו: Operation Flashpoint: Red River או Operation Flashpoint: Dragon Rising, אך מדובר בפיתוח ובהפצה של חברת Codemasters, המפיצה המקורית, בעלת זיכיון המותג שבבעלותה. מהניסיון שלנו (ראה ערך : Medal of Honor), שימוש בשם המותג ע”י חברת הפצה שלא היה לה שום קשר לפיתוח המותג המקורי, נועד ליצור אמפטיה מצד הגיימרים, אך מסתיים בסופו של דבר בכישלון מהדהד ובהרס השם הטוב של המותג. 

ההמשך הרוחני והטבעי

למפתחת המקורית ,Bohemia Interactive, לקח שש שנים לשחרר את משחק ההמשך Armed Assault , שפותח ע”י צוות מצומצם של 40 מפתחים בלבד והפך את המשחק המקורי לסדרה. המשחק הציג גרפיקה מרשימה והרגיש כמו המשך טבעי למשחק המקורי.

שנתיים אחריו שוחרר ArmA 2 ולמרות שלשני הכותרים ששוחררו, כולל ההרחבות, היה קשה לשחזר את מכניקת המשחק המקורית  והאווירה של המשחק המקורי, אולי כי המשימות לא היו רציפות כמו בכותר הראשון.

גם ברמת הביצוע כותרי ההמשך סבלו מבאגים קשים בהשקה ולקח לחברה זמן לסדר אותם ובעיקר להתאים את המשחקים להתקדמות הטכנולוגית של יצרניות החומרה. עם זאת, עדיין מדובר במשחקי סימולציה צבאיים מן השורה הראשונה שאין לה כל-כך מתחרים. אז לחבר’ה מ- Codmasters- חדלו!

 

באמצע 2011 , הודיעה החברה במפתיע כי המשחק Arma 2, יהפוך להיות זמין להורדה בחינם. בגרסה חינמית זו אין טקסטורות באיכות HD, אין אפשרות להתקין הרחבות DLC  וקמפיין המשחק מוגבל. 

לאלה מביניכם שבכל זאת מתגעגעים ל-Operation Flashpoint, החברה כבר הודיעה כי הכותר יקבל גרסת רימייק, ויהיה זמין להורדה חינם למי שרכש את המשחק המקורי. שם המשחק – Arma: Cold War Assault.

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
3 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות